Kanalenlijst uploaden op dreambox

stefank

New Member
Lid sinds
25 jul 2011
Berichten
36
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
46
Misschien een veel gestelde vraag, maar is het mogelijk om een kanalenlijst te uploaden op de dreambox 7000s, dreambox 500s en dreambox 600 PVR ?

Ik heb hier geen ervaring in.

Ben wel zo ver dat ik via DCC ze kan benaderen, maar kan ik een kanalenlijst down- en uploaden ?

Kan ik ze ook bewerken ?

 
Welkom op het board.

1) Ja je kunt er een kanalenlijst inzetten met bijvoorbeeld Dreamset of Dreamboxedit staan hier in de downloads.

2) Uiteraard kun je de zenderlijst ook bewerken.

 
Aart thanks for je bericht.

Ik ga eens speuren.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 13:11 uur ----------

Aart werkt de ALI editor ook voor alle DM modellen ?

 
Die Ali editor ken ik niet is zeker voor de Openbox.

Ook bij handleidingen staat een "how to" voor de Dreamboxedit klik.

 
Kan de dreamboxedit ook de kanalen importeren via Kingofsat ?

 
Zelf gebruik ik Dreamboxedit niet dus dat weet ik niet bij Dreamset kan het wel importeren via Kingofsat.

Maar heb het zelf nooit gebruikt er zijn zulke mooie lijsten op het internet te vinden waar je zelf niet veel aan hoeft te doen.

 
Dit kan uitsluitend met Dreamset.

Je kunt zowel van internet lijsten downloaden zoals Aart44 al aangaf of zelfs vaak via de afstandsbediening van de Dreambox zelf.

Veel firmware voeren bijvoorbeeld de zenderlijsten van Henksat en dat zijn ook hele mooie zenderlijsten waar je nauwelijks iets aan hoeft aan te passen.

 
Dus ik kan via de DM800 via internet de kanalenlijst downloaden ? How to ? Weet iemand dat ? Misschien een handleiding ? Sorry ik ben nog een leek als het gaat om de DM800, kom net kijken :sad:

 
Als je box aan het internet hangt staat er een image op als dat PLI is dan kun je gewoon online bij PLI je lijsten ophalen.

Is het geen PLI maar bijvoorbeeld Gemini kun je online bij Gemini je lijsten van diverse makers downloaden.

Makkelijker kan haast niet maar ook hier in de downloads staan diverse lijsten als je die wilt die moet je er met een editor zoals Dreamset inzetten..

Let wel op als je een DM800 hebt zijn het Enigma2 lijsten heb je een DM600 is het Enigma1 ook bij het instellen van de editor daar op letten.

 
Precies weet ik het ook niet maar waar Aart44 en ik op doelen is dat je in de menustructuur gewoon eens moet rondkijken. Kijken kan immers sowiezo geen kwaad.

Als het goed is zul je dan ergens ook een download menu tegen komen, of addons/plugins of software.

Vaak zijn die addons weer onderverdeeld in skins, emu's, settings, etc. Onder settings zijn dan de zenderlijsten te vinden.

Aangezien de lokale vaak per firmware verschilt is het niet zo makkelijk exact aan te wijzen.

Vaak is er via de blauwe knop bij te komen of de gele knop.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan