Katten

pikkie

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
71
Kattenbezitters krijgen minder vaak een hartaanval
Uitgegeven: 20 maart 2008 11:08

Heb je een kat in huis? Dan werk je eigenlijk aan je gezondheid. Deze viervoeter in huis vermindert namelijk je kans op een hartaanval of beroerte.

Mits ze niet in je gordijnen vliegen, zorgen katten voor de nodige rust. Door ze te aaien verminder je stress en angst. Dit verlaagt je bloeddruk en hartslag en hierdoor heb je minder kans op hart- en vaatziekten. Professor Adnan Qureshi van de University of Minnesota ontdekte dit in zijn onderzoek.

Zelfs mensen die roken of diabetes hebben, lopen minder kans op deze ziekten, hoewel dit normaal factoren zijn die het risico verhogen. Qureshi is verbaasd dat het hebben van een kat zo'n grote invloed heeft op de gezondheid. Hij vermoedt dan ook dat de gezondheidsvoordelen niet alleen aan het huisdier liggen, maar dat de kattenbezitter sowieso al een type mens is die weinig stress ervaart.

Klopt heb sinds ik een klein zwart/grijs tijgertje in huis heb, heb ik minder vaak hoge bloeddruk dan voorheen.. :biggrin:
Of zou dat liggen aan het feit dat ik aan het afvallen ben? :confused:
Nu ben ik verward, is daar ook een huisdier voor te vinden? :biggrin:

Dat de buren, wiens tuin de katten als kattebak gebruiken,
er wel hoge bloeddruk van krijgen is niet relevant. :ruzie:

Multicat

En het asociale daarvan is dat er wel hondenbelasting betaald moet worden, terwijl je ook nog zelf de rommel moet opruimen (zakje verplicht anders boete), terwijl de katten de vuilniszakken in onze tuin openrijten.

Als je als hondenbezitter toch alles zelf moet opruimen, waar dient die hondenbelasting dan voor? En waarom is er dan geen kattenbelasting?
Discriminatie vind ik dat.
En peperduur ook nog, voor 1 hond 45 euri, voor de 2de hond 90 (dus samen al 135 euro voor 2 honden) belachelijk toch?

en dat door de grootste katachtige op het board.

:biggrin: Verplicht alle katte mannetjes castreren dan wordt het vanzelf minder.. :biggrin:

Altijd dat gezeik dat een kat in andermans tuin scheit en er geen kattenbelasting betaald moet worden.
Heb je ooit gehoord dat een huiskat een kind doodgebeten heeft.

Hondenstront op straat en onder de schoen staat

nummer 1 in de de top10 ergenis van de Nederlander.

Geen kat te bekennen in dit rijtje.

1. Massale ergernis over asociaal gedrag (hondenpoep en verkeersaso)

2. Het eindeloze en oeverloze gebabbel van sportcommentatoren op TV

3. Verpakkingen die je nooit normaal open krijgt. Cupje koffiemelk grootste ergernis.

4. Luide gsm-gesprekken grootste ergernis. Ook irritante (43 procent) en luide (37 procent) ringtones zijn een grote ergernis.

5. Scoringsdrang bij de overheid, alles wordt er gewoon doorgedrukt

6. Werknemers met kinderen verliezen hun ambitie, lopen de kantjes eraf en kletsen veel te veel over hun kroost. Dat is tenminste de mening van hun kinderloze collega's, zo blijkt uit een Intermediair-enquête.

7. De lange wachtrij bij de kassa

8. Lang leve de Euro, waarom zou het toch zo slecht gaan met de economie?

9. Ongevraagde E-mail en drukwerk in je brievenbus

10. Betaald toiletbezoek grootste ergernis

LEVE FIKKIE EN DE DOOD AAN MINOU

Het is geen gezeik over kattenbelasting, dat is gewoon terecht.
Het doodbijten van een kind noem je wel weer eens een van de uitzonderingen op.

Schijten van katten in de tuin gebeurt zeer zeker.
Kapotmaken van vuilnisbakzakken gebeurt zeer zeker.

Mensen zijn niet zo'n grote dierenvrienden dat zoiets in een ergernis top10 komt te staan.
Alleen als ze zich ergeren ergens over. Kijk wat een egoistisch volk de mens is, in de top 10 staat zelfs een betaald toiletbezoek erbij, vindt je dat nog normaal?

Heb je er ook al eens aan gedacht dat er veel meer katten dan honden zijn?

Dat er dus ook veel meer zwerfkatten dan zwerfhonden zijn? Je dus vrijwel nooit een zwerhond ziet?
Dat de asiels altijd vol zitten met een boel katten en er zoveel katten zijn dat ze vaak niet geplaatst kunnen worden?
Dat zwerfkatten per definitie al een spuitje krijgen omdat als ze eenmaal wild zijn geweest ze niet meer plaatsbaar zijn?
Een zwerfkat ook uiterst gevaarlijk is en je behoorlijk kan verwonden?
Dat honden wel blaffen, maar katten ook door merg en been kunnen miauwen, zeker als ze buiten rondlopen?

Kijk, ik begrijp wel dat een kattenliefhebber het niet leuk vindt als iemand over kattenbelasting begint.
Maar men moet dan niet met onzinnige uitspraken komen als dat het gezeik zou zijn en met een ergernis top10 komen als "bewijs" waar niets anders bewezen wordt dan dat het volk nogal een zeurvolk is.

De hondenpoep zou trouwens minder moeten zijn nu iedereen een zakje bij zich moet hebben en de hondenpoep opruimen.
Of dit daadwerkelijk zo is weet ik niet, persoonlijk vindt ik het wel minder geworden maar helemaal weg is het nog niet.

Doch net vanwege die maatregel is er mijns inziens geen gegronde reden meer voor hondenbelasting. Als jij of iemand anders vindt van wel, geef dan eens een gegronde reden?
Want bijv. tegen die kapotte vuilsniszakken, de opgegeten vogels in de voiliere, daar wordt 0 komma niks tegen gedaan en dat is wel ergerlijk.

Voor 2 honden betaal je al 134 euro hondenbelasting.
Voor 5 katten betaal je niks.
Dan kun je wel stellen dat er ook mensen zijn die katten binnen houden, ja maar lang niet allemaal. En mijn hond schijt ook niet buiten die schijt in mijn tuin en daar ruim ik het dan nadien op. Ik moet ook betalen.
Dus ofwel afschaffen, ofwel elke overlast belasten, dus ook kattenbelasting.

Naar goede argumenten wil ik best luisteren, maar een ergernis top 10 is onzin.

Effe nog voor de duidelijkheid, ik ben functioneel boos, dus niet op jou persoonlijk maar op de belastingsituatie!;)

Je hebt een kattenliefhebbers, hondenlefhebbers , duiven ratten muizen vissen en ga maar door.

Het is maar net bij welke groep je hoort. Daar gaat dan je voorkeur naar uit en daar mag men niet aankomen

Wat me wel altijd opvalt is dat het geschreeuw altijd TEGEN katten is en NOOIT of bijna NOOIT tegen honden.

Belasting voor honden en niet voor katten duiven goudvissen en noem maar op bepaal ik niet .
Vermoedelijk vindt de overheid de overlast van een hond belangrijker dan die van de gup kat of duif.

Let wel ik heb niets tegen honden katten vissen of opgezete eekhoorns.

Ik hoop niet dat ik iemand persoonlijk geraakt heb , zo wel dan is dat niet mijn probleem.

HET IS MIJN MENING

je kan er lang of kort over praten, er is maar een reden dat we geen melkkatkoe hebben en wel een melkhondkoe, en dat dat het bijna niet te controleren is of een kat van jou is of niet. geloof maar als ze er geld in zien ze het wel invoeren. ik hoorde laatst al dat ze het willen gaan proberen via dierenarts rekeningen.
gr blokker

Tjonge, hier worden toch weer foute dingen gezegd.
Dat er kattenbelasting moet komen omdat er hondenbelasting bestaat is flauwekul.
Gewoon de hondenbelasting afschaffen.
Het is de (plaatselijke) overheid die de BURGER weer wenst uit te melken.
De kat is van aard een proper dier en maakt eerst een gaatje voordat ze haar behoefte doet, en dat dichtmaakt.
Is zo gratis tuinmest, en op stoep of straat doet ze het niet.
Heel anders dan het hondje dat het overal doet.
En een kat is zelfstandig en solitair en gaat zijn eigen gang.
Het hondje moet uitgelaten worden, en is hulpeloos zonder baasje.

Dat er zwerfkatten en honden zijn is weer het resultaat van de mensen zelf die zich wangedragen en dieren uitzetten.
Tegen de zomer zitten de dieren asiels weer vol.
Als mensen besluiten om een huisdier te nemen moeten ze ook de verantwoording ervoor dragen.
Dat betekent dat ze ook dieren kunnen laten kastreren of steriliseren.
Of een andere vorm van nakomelingen beperking doen.
Hondjes kunnen voor overlast zorgen door hun onbeheerst geblaf soms.
Maar katten maken van zichuit geen geluidjes, behalve dan als hun hormonen spiegel hun daartoe dwingt.

Van mij mag de hondenbelasting dus rustig afgeschaft worden.
Maar als je nou eens een goudvis neemt heb je het veel makkelijker denk ik!

Grtz.

Het verschild dan ook nog per gemeente, want hier (de gemeente Leek) is de Hondenbelasting al een aantal jaren geleden afgeschaft, maar een gemeente verder (Noorderkwartier = Roden) daar betaal je nog steeds Hondenbelasting. Alhoewel de gemeentelijke belastingen zoals afvalstoffen hier weer flink omhoog is gegaan de laatste jaren, dus zal die hondenbelasting er wel aan toegevoegd zijn, dat betekend dan wel dat ook die gene die geen hond heeft dan ook betaald. Dit laatste is volgens mij waar, maar kan dat niet bevestigen.
Wat mij betreft mogen ze het overal afschaffen.

Ja, dat krijg je als de meeste gemeentelijke belastingen in de algemene pot gaan en niet specifiek worden uitgegeven.
Ik denk niet dat veel gemeenten honden-wc's gaan bouwen van de hondenbelasting, haha!
Ze zullen hooguit meer anti-poep gebieden bedenken, ha!
Net als de landelijke overheid zal de gemeente de belastingen proberen te verspreiden waar ze de minste weerstand vermoeden.

Grtz.

Ik hoop niet dat ik iemand persoonlijk geraakt heb , zo wel dan is dat niet mijn probleem.
Een goede instelling, ik ben ook niet geraakt hoor, ik gaf alleen maar mijn mening en vond dat je in jouw mening bepaalde onjuiste argumenten aanhaalde.

Wat me wel altijd opvalt is dat het geschreeuw altijd TEGEN katten is en NOOIT of bijna NOOIT tegen honden.
Nja dat weet ik niet. Er is in het verleden wel genoeg geschreeuwd over en tegen honden. Met name de hondenpoep. Dat geschreeuw is minder geworden doordat je nu verplicht bent een zakje bij je te hebben.
Verder lopen honden niet alleen overal buiten zoals katten doen dus wat zou je over honden moeten schreeuwen?
Over katten hoef je ook niet te schreeuwen, ik zie trouwens helemaal niet vaak dat er over katten geschreeuwd wordt, in tegendeel zelfs...
Mijns inziens wordt er over honden meer geschreeuwd, zo gauw er eentje te dreigend woef zegt of een keer snapt omdat iemand met zijn poten ergens zit waar ie niet hoort te komen willen ze de soort al verbieden.

Kilroy zei:
Tjonge, hier worden toch weer foute dingen gezegd.
Dat er kattenbelasting moet komen omdat er hondenbelasting bestaat is flauwekul.
Nou dan ben ik van mening dat je niet goed gelezen hebt wat er geschreven is.
Dit is namelijk overduidelijk -niet- mijn reden, ik heb diverse argumenten van overlast door katten aangevoerd.
Hondenbelasting is ingevoerd vanwege overlast door honden, waarom dan geen kattenbelasting want die veroorzaken ook overlast en van die overlast zijn diverse voorbeelden gegeven.

De kat is wel een proper dier, maar de hond gaat dan ook in tegenstelling tot zijn kat met het baasje uit en het is heel goed te leren in de goot te poepen. Verder ga je aan het argument voorbij dat hondenbezitters een zakje bij zich moeten hebben, hetgeen het al dan niet alleen uitlaten als argument verwerpt.

Dat een kat een proper dier is zal best, maar toch niet proper genoeg om van de vuilniszakken af te blijven en de vogels in de voliere aan te vallen. Kun je van een hond niet gauw zeggen.:)

Voor beide soort dieren zijn genoeg overlast dingen te noemen, feit blijft dat de kat alleen buiten rond loopt, een roofdier is en vogels zal blijven aanvallen.
En een zwerfkat (die je zeer veel aan treft) kan ook gevaarlijk kan zijn.

Een hond kan blaffen maar een kat doet miauwen, en niet alleen als het de tijd er voor is maar ook als ze binnen moet en het baasje luistert niet.
Honden slaan aan als er iets vreemds is of bezoek ofzo.

Zoals gezegd beide soorten zijn aan elkaar gewaagd, maar ook qua overlast nu de "zakjesplicht" voor hondenbezitters is ingevoerd. Terwijl er aan het kattenprobleem (inderdaad mede veroorzaakt door verwaarlozing van baasjes) al jaren niks gedaan wordt.
Zeker nu met de zakjesplicht is het een onredelijke situatie.

Hondenbezitters betalen zich blauw aan belasting en niemand kan nog een goed argument noemen waarom dat zou moeten althans ik heb er geen gezien.
En waarom dan geen kattenbelasting als de overlast gelijkwaardig is?

Of nog beter, schaf de hondenbelasting af, vindt het al hoogst vreemd dat dit in bepaalde gemeenten het geval is. Dat gemeente-afhankelijke gedoe moest maar eens afgelopen zijn, ook met andere lasten. Dat kunnen ze beter van regeringswege instellen zodat het ook voor iedereen gelijk is, maar da's een andere discussie.

Ik heb niets tegen katten of kattenbezitters en begrijp ook dat zij er niets aan kunnen doen dat er geen kattenbelasting is.

Maar ik ageer dan ook niet tegen kattenbezitters doch enkel tegen de hondenbelasting en degenen die dat instand houden.

Ik ben een hondenliefhebber en heb het niet zo op met katten, dat dat gelijk duidelijk is.

Honden zijn meestal aanhankelijk, hebben een leider nodig.
Als die er niet is, zullen ze zelf initiatief nemen.

Katten zijn arrogant, en nemen altijd zelf het initiatief.
Denk maar niet dat een kat een baasje heeft, die heeft mensen die het toelaat in zijn domein (en dat kan zo af en toe ook nog handig uitpakken).
Dat domein is zo groot als die kat wenst, en een tuinhek is alleen een object om je vaardigheid op te oefenen.
Proper zijn katten zeker, want ze begraven hun behoeften.
Liefst in schoon zand waar je je terras nog op aan moet leggen.
Gratis mest, alleen niet op de plaats waar mest gewenst is.
De kat binnen houden is zielig voor dat beest, dus de katten in de buurt maken mekaar af als ze elkaar toevallig tegenkomen in hun domein.
Iedereen weet hoe dat klinkt, en ook als een kat eens wat genegenheid van een andere kat wenst, weet de hele wijk daarvan.

Dus katten zijn zeer zeker een bron van ergenis, en das geen gezeik.
Net zoals de ergenis van honden (poep) re?el is.

Als iemand een huisdier wenst, prima.
Maar houd dat beest dan bij je.
Ik heb geen behoefte aan de troep van huisdieren van de buren.
En als ik er eentje in mijn tuin betrap, ga ik hem te lijf.
Want das mijn domein en daar heeft dat beest niets te zoeken.
Das niks zielig, das de taal van dat beest, en die zal het verstaan.

Ik zeg dus beest, want het maakt daarbij niet uit of het om een hond, kat of cavia zou gaan.

Nou BT, ik heb duidelijk gezegd dat hondenbelasting afgeschaft mag worden!
Het ligt aan de gemeente, oftewel de gemeenteraad om die af te schaffen, dus ga je gang.
Je zult vele medestanders hebben.

Honden en katten zijn beiden gedomesticeerd in de loop der tijd, en hebben niets meer gemeen met hun wilde tegenhangers.
Een verwilderde kat, of nakomelingen is echter niets meer mee aan te vangen, dat is finito!
Een kat blijft echter een jager terwijl een hond een aasvreter is.
Een kat is niet arrogant maar eigenzinnig en zal altijd op jacht gaan naar levend spul want dood spul heeft hij geen interesse voor.
Ook heeft een kat wel degelijk een baasje, maar dan op basis van gelijkheid binnen het huis.
Je zult dan vaker s'morgens op de deurmat een muis vinden die hij voor zijn baasje heeft meegebracht, omdat die hem ook voer geeft.
Natuurlijk werkt dat niet zo in betondorp/stad!
Vogels in een volière kan de kat gewoon niet aan, en een kanarie in een kooi binnen blijft hij ook vanaf.
Vuiniszakken open scheuren zullen alleen de verwilderde dieren doen.
Echter heeft men tegenwoordig overal afvalcontainers, dus het argument vervalt.
Een kat is dus taai als staal en kent zijn baasje zeer goed, zelfs de toonhoogte heeft hij precies door.

Een hond daarentegen moet buiten steeds met zijn neus overal bovenop zitten, en maar snuffelen!
En als per ongeluk aan de andere kant een kat zit heeft hij zwaar pech, krijgt er een tik op.
Honden worden inderdaad als jachthond gebruikt, maar dan om wild op te jagen zodat het afgeschoten kan worden.
Problemen met honden schijnen zich ook voor te doen tussen fietsende mountainbikers en honden uitlaters.
Het schijnt vaker heftig toe te gaan.

Maar goed, ik vind honden ook prima, zolang ze maar goed afgericht zijn.
Tenminste goed naar hun baasje luisteren, en geen vervelende zenuwtrekjes hebben.
Inderdaad, ieder zijn keuze.

Grtz.

Mijn laatste reaktie !!!

Heerlijk is het toch dat als ik na een dagje frustraties mijn trouwe onderdanige hond op zijn flikker kan geven.

Lig, koest, zit , GVD hier, heerlijk is dat en hoe meer mijn onderdanige hond zijn oortjes laat hangen hoe mooier. Lachuh als tie bevend gaat liggen met de kop tussen zijn pootjes. Met de opdracht "ga dood" gaat ie zelfs op zijn rug liggen, de domoor!

Ik ben echt trots op mezelf dat ik mijn hond zover heb gekregen.

Misschien denkt mijn hond wel: Nog een keer dan vlieg ik hem naar zijn keel en hap er zijn stembanden uit. Maar aan de andere kant bedenkt ie zich wel, anders wordt ie ter plekke afgeschoten (onwillige agressieve hond)

Leve mijn trouwe viervoeter die geen keus heeft en MOET gehoorzamen.
Mijn hond de mogelijkheid geven als leider (zoals in de natuur) op te treden is er natuurlijk niet bij. Hij zou dat eens moeten proberen !!!!!

Het ligt dus niet aan de hond maar hoe je hem africht!!

(Weinig honden zijn goed afgericht , de meeste zijn verziekt door het baasje!!!!)

Je hebt dierenliefhebbers en dierenliefhebbers de eerste groep dierenliefhebbers zijn echte dierenliefhebbers ongeacht om welk soort het gaat. Zoals ik, zelfs een wolfspin waarvoor de meeste bang zijn laat ik in zijn waarde !!!!

De tweede groep dierenliefhebbers hebben slechts 1 dier lief en haten andersoortige.

Meer wil ik niet meer toevoegen aan deze onzinnige discussie

Vogels in een volière kan de kat gewoon niet aan, en een kanarie in een kooi binnen blijft hij ook vanaf.
Vuiniszakken open scheuren zullen alleen de verwilderde dieren doen.
Echter heeft men tegenwoordig overal afvalcontainers, dus het argument vervalt.
De kat probeert het wel degelijk, komt er echter niet bij maar door het tegen de voliere aan springen en het er op springen, verschrikken de vogels zich dood.
Gebeurt vaker.
Vuilniszaken openscheuren doen meestal wel verwilderde dieren, maar de vraag is hoe ze verwildert geraken, waarbij ik dan weer terug kom op mijn eerdere argument dat de zogenaamde kattenliefhebbers (niet allemaal dus maar een groot deel) opeens geen kat meer wensen of dat de eigenwijze beesten weglopen en niet meer terug komen.
Zwerfhonden zie je nauwelijks, zwerfkatten in overvloed.

Het argument van afvalcontainers vervalt niet, wij hebben hier een groene afvalcontainer en die is niet voor huisvuilzakken. Containers voor zakken zijn mij niet bekend. Als de zak vol is gaat ie buiten in de tuin totdat 1x op de 2 weken je de zakken buiten mag zetten hier. En zo is het op veel plaatsen.

@The Matrix: De eerste regel van je beschrijving van een hondenbaasje is geen goede omschrijving, dat is dierenmishandeling.

Verder is het inderdaad in de natuur van de honden zo dat er een rangorde is en niet dat hij een leider is. In de natuurlijk is er in een roedel ook maar 1 leider, geen 10. Dus de meeste honden pissen ook in de natuur wat dat betreft naast de pot.

Het lijkt me dan ook niet vreemd dat de hond in het gezin niet op de eerste plaats staat in de rangorde. Mede omdat het hier al aangeboren huisdieren zijn, wilde honden kun je namelijk niet kopen, netzomin als wilde katten.
En ik wil niet eens weten wat de nodige baasjes met hun katten doen als ze in de nieuwe gordijnen gaan hangen.

Een hond leren luisteren, hem laten liggen en pootjes geven etc. kan op vele andere veel diervriendelijkere manieren.

Ik heb het ook niet zo op katten, maar gun iedereen die dat wilt een kat. Zolang je ook maar het dier behandeld (ongeacht welk dier het is) zoals dat hoort.
En zo lang er maar gelijkheid van behandeling is. Ik laat mijn hond niet in de tuin van anderen, dan moeten anderen ook zorgen dat hun kat of poes uit mijn tuin blijft.

Dat noemt men dan ook: Op fatsoenlijke wijze met elkaar omgaan.

Het probleem bij veel kattenliefhebbers is dat er te snel en te vaak geroepen wordt van "dat ligt in het aard van het beest, die zoeken zelf hun weg".
Terwijl als een hond in zijn eigen tuin een vreemde bijt (die daar niks te zoeken heeft) dan mag dat argument opeens niet gebruikt worden.

Maar oke daar gaat het mij in deze discussie niet om.
De kat krijgt gewoon een voorkeursbehandeling t.o.v. honden en dat is rechtsongelijkheid.

Tja BT, als een kat ziet dat hij niet in de voli?re kan gaat ie wel weg denk ik, zeker als ie genoeg voer krijgt.
Als de vogeltjes zich letterlijk doodschrikken vind ik dat inderdaad zielig voor die vogeltjes.
Geen erg sterk ras zeker!
Vraag me overigens af of er nog wel veel mensen zijn met een voli?re buiten.

Vuilniszakken buiten is een onbekend verhaal voor mij.
Ik dacht dat het overal is als hier.
Dat betekent afvalcontainers met een scheidingsschot in het midden, met een vak voor GFT en het ander de rest.
Bij het ledigen wordt dan gemeten hoeveel kilo en je betaalt per kilo afval.
Mogelijk dat bij jullie dan zwerfkatten de daders zijn.
Volgens jou heb je die zelf gezien, maar normaal gesproken zie je ze niet gauw.

Wat honden betreft heb je over opvoeden/africhten ook al een en ander gezegd.
Maar mogelijk zijn zijn er ook mensen die er geen of weinig gevoel voor hebben.
En vaak is de hond de baas.

Grtz.

Volgens jou heb je die zelf gezien, maar normaal gesproken zie je ze niet gauw.
Oh dan mag je hier in de buurt eens komen rondspoken.:)

V.w.b. dat afval, nee dat bepaald ook de gemeente zelf. Een paar plaatsen verderop doen ze bij het legen van de GFT container ook gelijk wegen.
Bij ons niet, wij betalen nog altijd een vast bedrag per jaar. Daarnaast betalen we voor de vuilniszakken, de grote kosten nu iets van 11,70 voor 25 stuks.
Dat noemen ze dan de "gemeentelijke restzak".

Er zijn ook plaatsen waar de hond de baas is, hahaha ik ken toevallig zo'n geval binnen de familie ergens, niet zijnde hier trouwens.:biggrin:

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan