Kijk dat zijn maatregelen

crazymotha

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
36
Leeftijd
69
Veroordeling wegens europrijs cappuccino

ROME - Een rechter in Itali? heeft een bareigenaar veroordeeld omdat die de prijs van zijn cappuccino verhoogde toen de euro in omloop kwam. Het is voor het eerst dat justitie is opgetreden tegen een kleine onderneming die de euro heeft aangegrepen om de prijzen te verhogen.

De zaak was aanhangig gemaakt door een gepensioneerde Italiaan. Hij moest voor zijn kopje cappuccino opeens 1 euro betalen, terwijl de prijs daarvoor 1500 lire (0,77 euro) bedroeg.

De rechter gelastte de bareigenaar de 23 eurocent terug te betalen en veroordeelde hem tot het betalen van de 1200 euro aan proceskosten die de gepensioneerde had gemaakt.

De consumentenvereniging Codacons liet in een verklaring weten dat "de rechter een uiterst belangrijk principe in het leven heeft geroepen". Miljoenen aanklachten kunnen het gevolg zijn, als de mensen tenminste hun bonnetjes hebben bewaard, aldus de vereniging.

Italianen klagen steen en been over winkeliers die met de komst van de euro hun prijzen hebben verhoogd. Een kopje cappuccino is in Rome 12 procent duurder geworden. Voor pizza's bedraagt de prijsstijging 8 procent. Premier Silvio Berlusconi zei vorige maand dat de euro veel negatieve gevolgen heeft voor Itali?. Hij gaf de Italianen het advies om te zoeken naar de laagste prijzen.

Bron: Telegraaf 16.01.04

Tja het moet niet gekker worden met die euro, laatst nog een avondje wezen stappen in breda, met de taxi, dit kostte voorheen toen het nog een gulden was 15,-, nu vragen ze even vrolijk ?10,- voor een enkel ritje.

Dan sta je daar op een terras en bestel je tien pilsjes, moest ik ?23,60 afrekenen ik geef de ober ?25 en houd mijn hand open om die ?1,40 terug te krijgen....

En weet je wat die man presteerde om daarop nog te zeggen terwijl hij mij het geld terug gaf,

JULLIE ZIJN OOK NIET GEWEND OM EEN FOOITJE TE GEVEN ZEKER!!!!!!!

Ja maar zijn ze hier te laks voor, hier riepen ze alleen dat het niet duurder zou worden en nu zeggen ze dat de prijzen wel ietsje aangepast moesten worden vanwege de kosten, nieuwe kassasystemen, nieuwe muntproofdingen etc. etc.

ONZIN, kijk maar naar kpn... rembours verzenden, voorheen 18 gulden, nu 15 euro, een verdubbeling dus!!!
Waar is hier de uitleg en de redelijkheid?

Ze mogen ze hier dus ook best veroordelen voor onzinnig prijsopdrijven maar dat gaan ze hier niet doen. Scheelt belasting, dus inkomsten en dan zijn er nog van die types die denken dat het "gevaarlijk" is voor de economie als we dat gaan doen.
Pfffffff... nee hier in dit truttenlandje zal dat niet vlug gebeuren.

Voorheen hier een blikje cola 1 gulden !

We kregen de ? plus de ? centen dus dat zou dan 0,45 ? worden en ja hoor 0.50 ? terwijl die aparaten zelfs 0.01 ? cent slikt ????

Da's dus niks he.
Hier kostte de Cola Fl. 1,75, nu met de euro kost ie ? 1,25.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan