Klein probleempje met Win98SE op AMD 200+

NvBgm

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
22 aug 2010
Berichten
773
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
68
Klein probleempje met Win98SE op AMD 200+

Heb vorige week een pc geschoont en Win98SE (originele cd) opnieuw geinstalleerd. Dit alles zonder een enkel probleem.

Nieuwste drivers geinstalleerd enz.

Systeem werkt ook geweldig maar 1 ding kom ik nog tegen.

Als ik de pc heb opgestart en voor de eerste keer een programma wil starten likt dit niet. Bekijk ik met taakbeheer (ctrl - alt -del) dan zie ik dat Explorer niet reageerd. Deze beeindigen en opnieuw programma opstarten.

Dit duurt ongeveer 20 - 30 seconden alvorens het prg opstart.

Hierna kan ik elk prg opstarten zonder vertraging.

Waar zou ik dit moeten zoeken..

 
Hmmz.... da's een aparte. Ik neem trouwens aan dat het een typefoutje is en je een 2000+ bedoeld. Verder ga ik er van uit dat je niet meer dan 512 mb geheugen in die machine hebt zitten.

Het lijkt er toch een beetje op alsof er ergens een softwarematig conflict is, die veroorzaakt dat explorer blijft hangen.

Niet altijd zijn de nieuwste drivers ook de beste, die ervaring heb ik wel bijv. met nvidia grafische kaarten.:)

Maar goed, we gaan eens zoeken naar de oorzaak. Als je de pc in veilige modus opstarten met netwerkondersteuning, blijft explorer dan wel hangen of dan niet?

Zonee, dan laat het even weten.

Zoja, start dan een in veilige modus zonder netwerkondersteuning en zie of het euvel zich dan nog steeds voor doet.

 
Ja er moet nog een 0 bij klopt. (AMD Athlon 2000+)

Geheugen = 512 Mb

Ok even het een en ander geprobeerd.

Veilige modus = geen probleem

Veilige modus + minimale netwerk ondersteuning = geen probleem

Normale modus zonder programma's die worden opgestart behalve mijn virus scanner = geen probleem

Nu nog even kijken welk programma wel/niet opstart die de veroorzaker is..

Word vervolgd....

 
Aha, ik neem aan dat je geen Norton antivirus hebt? Want die wil dit soort grappen ook nog wel eens veroorzaken.

Wat je nu kunt doen is bij de 3 opstartlokaties gaan kijken.

1.) Start->programma's->opstarten

Zoniet, dan de registry:

2.) HKey_local_machine, software, microsoft,windows,currentversion,run

3.) HKey_local_user,software,microsoft,windows,currentversion,run

En bij bovengenoemde 2 registrykeys ook even kijken onder eventuele runonce en runservices als die er bij mochten staan.

Daar zal wel iets bij staan.

Mocht je msn live hebben en die word automatisch opgestart bij het opstarten van de pc, haal die dan eens uit de registry zodat die niet meestart om te testen of die het probleem veroorzaakt.

Wellicht een scan voor spyware met zowel Spybot alsook Adaware en als het kan Ewido zou ook geen kwaad kunnen.

 
Gevonden....

Gebruik een spyware programma dat via het register een of ander agentje opstart. Daarnaast word ook nog eens het programma zelf opgestart.

Wat bleek nu wanneer ik het programma uitschakelde had ik het zelfde probleem omdat hetgeen via het register opstarte nog steeds actiev was.

Ook datgene tegengehouden en zie daar geen problemen meer.

Op zoek naar een ander spyware progje dus...

 
Laatste post is erg vaag.

Dus vraag ik me af welke spyware jij gebruikt (wie bij zijn gezonde verstand gebruikt sowieso spyware..).

Aangezien ik altijd mijn uiterste best doe om de computers onder mijn beheer vrij te houden van spyware, denk ik zo'n probleem weliswaar nooit tegen te komen, maar ik ben toch benieuwd naar wat jouw probleem veroorzaakte.

 
Misschien wat vaag, maar iemand met gezond verstand zou toch in de gaten moeten hebben dat het om een programma gaat om spyware tegen te gaan.

En volgens mij als je de gehele thread doorleest zou dat wel duidelijk kunnen zijn.

Programma wat ik gebruikte op die pc was Spysweeper misschien wel bekend...

 
Spysweeper veroorzaakte bij mij ook wel eens rare dingen als ie resident was, daarom heb ik die er ook af gekiept.

De Ewido Security Suite is wat dat betreft een stuk beter, maar ik weet niet of die ook op win98 draait.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan