Kleine handleiding MOSC2000_ENG_V10

J

JohnnyBee

Author Comment

NvBgm

Junior User

posts: 13

(12/20/00 7:03:34 pm)

Kleine handleiding MOSC2000_ENG_V10

--------------------------------------------------------------------------------

Kleine handleiding voor eerste gebruik van het MOSC2000 programma.

Het programma start op in het Info scherm.

Hier ga je eerst het programma registreren door op register te klikken.

Er verschijnt een venster met MOSC2000 OK ook hier klik je op ok.

Nu ga je naar het tabblad 'SETTINGS' en kies je de gewenste com poort.

Volgende stap id naar tabblad 'ADD Providers'

Hier zie je linksboven staan MK00XX met daaronder een invoerveld.

Voer hier je MK05 (of 02 of 06) in. En in het invoerveld van de

'Key Index' het desbetreffende index nummer.

Nu ga je naar het tabblad 'Full Packet' en vul hier de gegevens van de providers in die je wilt toevoegen aan je kaart.

Hier kunnen 9 providers ingevuld worden elke provider heeft een tabblad NR1, NR2, enz..

Wat hier ingevuld moet worden lijkt mij voor iedereen duidelijk.

Als alle gegevens ingevuld en juist zijn kun je met de onderste nummers kiezen welke provider je wilt toevoegen.

Dit doe je door die providernummers aan te vinken die je wilt gebruiken.

Als je je keuze hebt gemaakt kun je de providers toevoegen aan je kaart.

Dat doe je door eerst op de knop 'Add Providers' te klikken en waaneer het programma hier mee klaar is op 'Write Provider Settings' te klikken.

Als alles goed is staan de gekozen prov. op je kaart en nog werkend ook.

Is dit niet het geval dan is er ergens in de gegevens die je hebt ingevuld iets mis gegaan.

Nog een kleine uitleg over wat je moet invullen onder het tabblad 'Full Packet'.

Prov. Naam. Lijkt mij niet zo moeilijk.

ID. Ook dit moet gaan.

Datum. In hex.

PBM. Faq goed lezen...

PPUA. Nog maar eens in de faq kijken.

Key01 Ja hier wel de juiste invoeren men noemt hem ook wel

MK oftewel de masterkey van provider zoveel.

Key0c,0d,0e Dat moet toch wel bekend zijn.

Nog een tip..

Waneer je al je settings hebt ingevult kun je ze saven met 'Save Settings' om ze later weer in te lezen met 'Load Settings'.

En ook updaten van key's is eenvoudig door gewoon de nieuwe key's te editeren en dan alleen op de knop 'Write Provider Settings' te klikken.

En zo zijn er nog meer tabbladen waar nog veel meer leuke dingen te doen zijn, maar dat bekijken julie zelf meer eens.

Nog wel een waarschuwing en dat geld voor het tabblad 'Keys/Other' hier moet je oppassen dat je niet per ongeluk op de knop 'Start' drukt alvorens je aangeeft welke prov. je wilt wissen.

Ik hoop dat dit voldoende informatie is omtrend dit programma al vind ik dat waneer je de commando's zelf allemaal in een string moet zetten wel veel beter omdat je dan echt inzicht krijgt hoe een en ander werkt.

Sucses NvBgm

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan