klojo's

@petertje, ik vind het niet erg om wat aan de armen te geven, maar wel vrijwillig graag!

Ik houd niet zo van verkapte dwangarbeid!

 
Zou je zo ook praten als je door nu onverziene omstandigheden ook bij die doelgroep zo komen te horen.....

Kijk ik vind ook dat iedereen de volste inspanning moet leveren om aan het werk te komen en te blijven en als hij dit niet doet dat hij dan te maken krijgt met strafkortingen en dergelijke maar als iemand nu echt niet meer verder kan in het arbeidsproces dan is dat al een hele moeilijke zaak voor dit persoon en dan moet je het nog niet moeilijker maken door hem aan de bedelstaf te laten komen.

Als iemand 100.000 euro per jaar netto verdient kan ie makkelijk van die 8000 euro netto per maand wat meer afdragen. Dat zal hem minder in de portomonee pakken dan die 50 euro die een familie moet neertellen per maand als die maar 1200 euro per maand binnenkrijgt.

 
Het word tijd dat er iets gaat veranderen in dit land.

De armen krijgen niet eens de kans om iets van hun leven te maken en verdienen net genoeg om net niet te sterven.

Ik wil best belasting betalen maar dan moet het niet over de balk gesmeten worden maar beheerd worden door mensen die echt kunnen nadenken en beslissingen kunnen nemen.

De linkse partijen zijn ontzettend goed in het uitgeven van andermans geld, en zijn ontzettend slecht in het nadenken over het gevolg van dat uitgeven.

Als rijke kun je al je geld wel weggeven aan de belasting maar als het niet correct besteed word wekt het alleen maar irritatie.

Hoe zou je het zelf vinden als je de helft van je salaris in de goot gesmeten ziet worden?

Een voorbeeldje:

De afdeling moderne straatkunst kan in princiepe afgeschaft worden, omdat niemand het snapt en de meerderheid het toch maar lelijk vind.

Met dit geld kun je een heleboel kinderen opleiden die later goed voor zichzelf kunnen zorgen en niet in armoede hoeven te leven.

De "kunstenaren" kun je omscholen van het geld dat je bespaart.

Ik denk dat je op deze manier binnen afzienbare tijd de armoede in dit land hebt weggewerkt, en voldoende banen gecreëerd hebt omdat deze kinderen weer banen scheppen met de kennis die ze krijgen en dan weer ..................enz enz enz.

Die betuwelijn die totaal verkeerd berekend is en alleen maar geld gaat kosten als het in gebruik is.

Er is geen hond die aan de nadelen gedacht heeft en niemand heeft echt goed doorgedacht over dit project.

Van dit geld hadden we extra ziekenhuizen kunnen bouwen en is de gezondheidszorg ook weer wat gezonder en worden de wachtlijsten kleiner.

Hoeveel bruggen en andere infrastructuren worden er wel niet verkeerd neergezet?

Dat is simpel te verhelpen door gewoon even door te denken en misschien wat technische mensen te laten discusseren.

Ik kan nog wel even zo doorgaan maar je begrijpt wat ik bedoel.

Nogmaals, belasting betalen vind ik niet erg, maar er word niets mee gedaan, wat ik wel erg vind.

Daarom gruwel ik van het linkse kamp omdat die gasten denken een soort van Robin Hood te kunnen spelen.

Mensen moet je helpen, en niet aan de kant zetten met wat voorzieningen waar ze niet mee om kunnen gaan.

Dat is volgens mij niet sociaal.

 
Dat is ook al wat ik bedoelde met mijn uitspraak dat er niet zoveel over de balk gesmeten moest worden.

Laat die nietsnutten lekker zelf eens werken in plaats van zeiken dat "de buurman meer verdiend als ik".
Die uitspraak vind ik te ver gaan.

Ja er zijn beroepswerklozen, maar je hebt klaarblijkelijk geen idee van waar je over spreekt.

Het interesseert de meesten totaal niet dat de buurman meer of stukken meer verdient, het is voor hun het belangrijkste dat ze gewoon leven kunnen en ook heel af en toe iets leuks kunnen doen. Of de buurman dan 1000 of 10000 euro verdient.

Beetje jaloers is iedereen wel op iemand die veel meer verdient dan hemzelf, maar erover zeiken? No way.

Ook ik wil niet dat de rijken voor de armen betalen, maar ik wil wel dat iedereen naar rato gelijk betaald, dus in procenten van het inkomen, niet iedereen 100,- bijv.

Verdien je meer, betaal je ook meer belasting, dat is normaal. Maar weet je wat? Pas de wegenbelasting dan ook aan, eens zien of er dan nog van die praatjes uitkomen.

De arme bevolking moet zich redden en kan weinig rijden.

Hef de wegenbelasting op de brandstof, dan gaan die met die dikke mercedessen, die wat dus veel rijden, ook betalen voor het rijden.

Nu is het namelijk ook dat de arme laag meebetaald voor het vele rijden van de rijken.

Dus het is niet altijd zo dat rijd altijd opdraait voor arm.

Werk? Je neus. Dan moet je eens met mij komen spreken, ik zit nu modaal, en heb lange tijd aan de onderkant gezeten, ondanks dat ik wel wilde werken en ook nog gewerkt heb, waardoor ik ook nog meer problemen had met de soza dan als ik thuis gebleven was, alleen maar omdat het niet altijd lukte het idiote briefje op exact de juiste dag te kunnen bemachtigen.

En dat lag dus aan mijn baas, maar mij zetten ze steeds de uitkering stop.

Ik ga hier niet op in, maar ik kan je hele verhalen vertellen en dat er mensen zijn die niet werken willen en dat er beroepswerklozen zijn dat klopt, maar dat is de overgrote minderheid van de lagere loonklasse.

En ik wordt dus echt pissig als iemand dit soort stompzinnige uitspraken doet terwijl hij klaarblijkelijk nooit heeft meegedraait in die onderkant van de samenleving en weet wat het inhoudt!

De lagere lonen willen echt niet teren op de rijken, maar willen wel evenredigheid, korten, oke, 1% van ons inkomen en dan ook 1% van het inkomen van de rijken.

Oke, de rijken betalen dan een hoger bedrag maar verdienen ook meer. Qua uitgavenmogelijkheid, blijft de mogelijkheid dan bij beiden hetzelfde.

Zeg je 100 euro, kan een rijke missen, iemand aan de onderkant van de loonschaal dus absoluut niet!

En dat heeft totaal niets te maken met profiteren van, dat heeft te maken met redelijkheid en billijkheid.

Dan maar communisme, is mij ook goed, iedereen verdient even veel.

Waarom zou een arts zo vreselijk veel meer moeten verdienen dan een putjesschepper? Vanwege zijn verantwoordelijkheid?

Get real. Die heeft een putjesschepper en de vuilnisman ook anders kan die zelfde arts niet in een clean ziekenhuis werken.

Heeft lang gestudeert? Ja, klopt, en zeer velen met een beurs, waar we dus allemaal aan meebetaalt hebben d.m.v. de belastingen (ook de lage lonen dus!).

Het zal mij om het even zijn, maar er moet iets veranderen, want de laatste jaren is de lagere sociale klasse alleen maar te zwaar belast geworden met hier en daar een lichtpuntje.

Dat heeft totaal niets met willen werken te maken.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Pas maar op, BT, als je het communisme propageert op het internet krijg je dadelijk nog de CIA achter je aan!

;)

 
Het probleem is dat het gat tussen werk en uitkering gewoon te klein is. Dan krijg je dingen als "ja, maar als ik wel werk krijg ik maar 50 euro per maand meer, daar ga ik niet elke morgen vroeg van mn bed af"

Als ze die mentaliteit eens zouden aanpassen, waren er veel minder werklozen. Nou is het natuurlijk ook een principe kwestie: als je ECHT wilt is er wel werk, het is de mentaliteit van de mensen, ze willen ook niks en nemen genoegen met het geld dat ze krijgen. Tja, de gemeente helpt hun natuurlijk ook door huursubsidie, kwijtschelding van belastingen enz. Ik ben ook onderaan begonnen en kreeg ook maar een paar centen meer dan iemand die niks deed, maar door stug door te zetten en cursussen te doen heb ik het nu goed voorelkaar.

En wat die rijken betreft: ze moeten stoppen met belasting teruggave van hypotheken van woningen die duurder zijn als 500.000 Euro, dat zou de staat al enorm veel geld schelen. Maar ja, zolang ons land geregeerd wordt door mensen die het geld als wc papier gebruiken, zal dat wel nooit verandert worden.

Grtz Bullet

 
Maar Bullet nu haal je een punt aan waar je dus absoluut niet over mag praten. Hypotheekrente afschaf. Dat is zowat de grootste politieke zonde die je je maar kunt voorstellen. Stel je nu toch eens voor dat je die 500 euro per maand hypotheek aftrek niet meer krijg zeg. Nee dan moet je gewoon als normale mensen de volle pond gaan betalen voor je lening die je afsluit. Nee dat kan niet hoor want dan is het jaarlijkse spaarpotje voor de derde vakantie weg.

Wat we dan beter kunnen doen is snijden in de volksgezondheid. Fysio eraf, AWBZ veel minder, doktersbezoek zelf betalen, we gooien nog wat medicijnen uit het ziekenfonds en ga zo maar door. Natuurlijk kan je je dan wel weer bijverzekeren maar dat is dan voor iedereen hetzelfde. Kijk als dat 100 euro per maand per persoon gaat kosten dan is dat voor iemand die aan de bovenkant van de lat zit nog te overzien en nog altijd beter dan de hyporente af te schaffen. Maar stel je nu toch eens voor dat Mien en Jan, welke 65 jaar zijn, en waar Jan zijn hele leven heb gezwoegd om de samenleving op een dergelijk pijl te krijgen dat de mensen die boven modaal verdienen dat ook kunnen verdienen (denk aan opbouw Nederland na de tweede wereldoorlog) die 100 euro van de AOWtje moeten betalen dan zijn ze per maand al 200 euro kwijt wat dan ongeveer een zesde deel van het maandelijks inkomen is. Mogen ze ook nog eens 600 euro per maand betalen aan huur, gas en licht houden ze nog maar 400 euro per maand over voor de andere vaste lasten en voor te leven. Sorry hoor maar willen we als dus zo met onze oudere medemens omgaan. Als het aan Gerrit en JP ligt wel.

Ik ben helemaal geen PVDA man, stem ook zwevend maar als mensen als JP (ik wil nooit meer met de LPF in een nieuw kabinet), Gerrit (Ik blijf lekker fractievoorzitter) zich nu onder het mom het landsbelang gewoon als leugenaars (om de term van onze grootste jojo Verhagen) maar eens te noemen terugkomen op eerdere uitspraken is dat heel bedenkelijk als deze mensen nu dit land uit deze crisis moeten halen. Ze hebben immers de laatste dagen met glans bewezen dat alles wat ze zeggen niet te geloven is en dat men op elk gewenst tijdstip plotseling kan vergeten zijn wat men gezegd heeft.

Over dat landsbelang dan. Weet je waardoor de economie mede zo slecht is geworden zoals hij nu is. Omdat men een jaar geleden bedacht heeft dat men een CDA-VVD-LPF kabinet wilde vormen. Men daarna een half jaar lang niet hebben kunnen regeren omdat er zonodig ruzie gemaakt moest worden. Men daarna het kabinet te val heeft laten brengen zodat er helemaal niet geregeerd kon worden en men daarna maar voor de verkiezingen besloten heeft bij het CDA dat het met de VVD samen moest. Toen de kiezers lieten blijken dit niet te willen moest er een wekenlange schijnvertoning worden opgevoerd om het CDA met opgeheven hoofd naar de VVD te kunnen laten overlopen en plots is men vergeten wat er in 1 jaar tijd is gezegd en gebeurd met de LPF. Dus gaan we maar weer met de LPF. Dat is pas ongeloofwaardig te noemen. Eerst een kabinet laten vallen wat best wel gelijmd had kunnen worden om pas een jaar later te gaan proberen te lijmen als je er achter komt dat je je zin niet hebt gekregen. Sorry maar als ex VVD stemmer vind ik dit kleine kinderen gedrag en moet Gerrit met dit soort dingen niet meer aankomen met in het landsbelang. In het landsbelang lijkt het me nu beter de kiezer weer om een oordeel te vragen en de kans te geven dit eigenwijze kinderlijk beleid van sommige partijen (ook de PVDA) knalhard af te straffen.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
"ja, maar als ik wel werk krijg ik maar 50 euro per maand meer, daar ga ik niet elke morgen vroeg van mn bed af"
Ja er zijn mensen die zo denken, maar ook dat is een minderheid.

En als je echt WILT hoeft er niet perse werk te zijn. Ja ik kon werk krijgen, moest ik naar de Randstad verhuizen, het moet wel redelijk blijven.

Maar met mijn gezondheid wil een werkgever je gewoon niet meer en tegenwoordig worden er te hoge papieren gevraagd. Het is toch van de zotte om voor een miepjuffrouw (kassajuffrouw) een havo diploma te vragen? Maar wel goedkope parttimers en stagiaires laten werken want dat kost niks! Een iets ouder iemand (boven de 28) krijgt het al moeilijk want er is werk, maar ze nemen liever iemand die goedkoper is, dus de werkgevers zijn evengoed schuld aan die mentaliteit.

Oke voor 50 euro per maand meer kom ik ook mijn bed niet uit en logisch, want je verliest er nog meer door.

Reken maar eens uit, dat probleem heb ik namelijk ook gehad toen ik weer fulltime werkte in het begin.

Ik zat 500 gulden (ja toen was nog gulden) boven het minimum vanwege mijn salaris.

Resultaat: Weg huursubsidie dus lastenpost van 410 gulden!!! die ik dus per maand extra kwijt was (ja huur was 785,- en met huursubsidie betaalde ik maar 375).

Daarnaast geen kwijtschelding meer van gemeentelijke belastingen, tjoep weer maar eens 600 gulden op jaarbasis erbij, dat zijn 50 gulden per maand.

En dat is nog niet echt alles, want je krijgt ook korting op waterschapslasten en bepaalde activiteiten voor de kinderen.

Je hebt als uitkeringsgerechtigde (in die tijd) fl 1.850,-

Ik ging verdienen fl 2.350 gulden.

Ik verloor per maand fl 410,- + fl 50,- = Fl. 460,-.

2350-460=1.890,-

Resultaat: ik werk me kapot voor 40 gulden per maand verschil, en dan heb ik alleen nog maar even de huur en de gemeentelijke belastingen geteld.

Dat is dus niet redelijk. Het is niet redelijk dat iemand die 500 gulden netto meer verdient, in feite daar maar 40 gulden netto per maand (en dat nog niet eens) beter van wordt.

Het idiote is wel dat ik gezien ik nu een collectieve (particuliere) ziektenkosten verzekering heb, ik qua ziektenkosten goedkoper uit ben dan iemand die sociale dienst moet leven. Dat is toch van de gekke? Dat iemand aan de onderkant van de socialiteit meer ziektenkosten betalen moet, en zelfs nog meer als ie hetzelfde wenst te krijgen wat ik voor veel minder geld heb?

Veel hoger kun je de lonen ook niet maken (voor meer verschil te creeeren) dan wordt alles weer te duur, ook voor de armere mensen. Maar als de regering nu eens naar rato dingen regelde, in procenten van het inkomen, dan was het beter.

Niet een stupide bodemgrens waarbij je geen huursubsidie meer krijgt als je er 2 gulden over zit.

Geen idiote regeling die zegt dat je pas weer recht erop krijgt als er 30% inkomenswijziging is.

500 gulden was erg grof en nadelig genomen 1/3 van het sociale dienst inkomen.

Doe me dan niet alle huursubsidie weg, maar laat me nog 1/3 houden ofzo, dan scheelt het ook al genoeg.

Het is gewoon veel te onredelijk geregeld en nogmaals, de werkgevers werken fijntjes mee aan die mentaliteit want owee als ze een iets ouder iemand moeten nemen terwijl ze iemand van 18 of 20 tussen de sollicitaties hebt zitten, dan kun je het in 95% van de gevallen schudden.

Nja, we zijn het er wel samen over eens dat iets veranderen moet. Maar met een CDA/VVD regering zal het nooit de goede kant op gaan, dat hebben ze in het verleden meermaals laten zien.

Er kwam pas opluchting voor de minima toen paars aan de macht kwam.

Daarmee wil ik niet zeggen dat pvda zo geweldig is, maar dat een cda/vvd regering niet redelijk werkt is meermaals bewezen.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
@BT, je wilt dus concluderen dat de uitkeringen te hoog zijn?

 
Neen, zeer zeker niet. Jij gaf aan dat er te weinig verschil zat tussen mensen die werken om loon en uitkeringen.

Ik ga zeker niet concluderen dat de uitkeringen te hoog zijn, integendeel. Ik moet het nu redden met 20% salaris minder, zit nog een stuk boven uitkeringsnorm, maar dingen als geen huursubsidie tellen nu dus wel weer behoorlijk voor me en ik red het net.

Neen de uitkeringen zijn niet te hoog, en de minimumlonen ook niet perse te laag, maar zoals ik al uitlegde in mijn reply zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden, oftewel, er zijn andere oplossingen te bedenken om die verschillen wat groter te maken en het voor de niet-willenden ook interessanter te maken om te gaan werken.

 
Zoals gewoonlijk;-) gaat de threat weer alle kanten op.

Feit is wel dat na alle "vernieuwingen" die Fortuyn in de politiek wilde doorvoeren, vandaag weer bleek dat de cowboy-politiek van de LPF de dijenkletsers weer op de hand heeft, zelfs Zalm liet zich meegaan in de slash-and-burn methodiek van de zgn vernieuwers.

De enige "winnaars" waren de oude middle of the road -ik zeg niks, dus doe ik nix fout- politiek van het cda.

Dus zijn we terug bij af: en dat is: laat het klootjesvolk één keer in de 4 jaar stemmen en daarna doen we lekker wat we zelf willen en laat de democratie de rambam krijgen.

We zijn weer een heel eind verder.......

 
De LPF is zonder Fortuyn geen LPF meer.

Ik weet niet wat meneer Herben aan het doen is maar het lijkt er op dat ie met alle winden gaat meewaaien bij gebrek aan orginaliteit.

Tenslotte roepen alle partijen hetzelfde als fortuyn deed in de hoop door populistische praatjes aan de macht te komen.

Vooral de PVDA heeft daar een handje van ,wat in de praktijk betekend dat ze 1 roepen en 2 doen. (gezien het verleden dan)

Ik blijf het dood en dood zonde vinden dat Fortuyn op zo'n laffe manier aan zijn einde is gekomen, zonder de kans te krijgen om zijn ideeën waar te maken.

En gezien de straf die meneer van der G. krijgt loont het ook nog om de politiek te sturen.

Als meneer Fortuyn geleefd had, had ik zeker mijn stem op zijn partij uitgebracht, maar door toedoen van zo'n linkse druktemaker ben ik een zwevende kiezer geworden.

Man man, wat hekel ik het linkse kamp......maar dat terzijde.

Ik kan mezelf niet echt rechts noemen maar ik was even geneigd om een soort van proteststem uit te brengen op de NNP ofzo.

Overigens denk ik dat ik een liberale stemmer ben, als ik dat zo kan noemen.

Maar goed, de politiek zit dusdanig ingewikkeld inelkaar dat wij wel mooie oplossingen kunnen bedenken voor alle problemen in dit land, maar dat de uitvoering van die oplossingen nogal wat voeten in de aarde heeft.

Ik denk dat iedereen in dit land vanuit zijn eigen optiek wel gelijk heeft over te door te voeren oplossingen voor alle bestaande problemen.

Tenslotte heeft iedereen zijn eigen omgeving waar weer andere problemen heersen dan dat van een ander zijn omgeving, wat het geheel ontzettend moelijk maakt om 'even' een oplossing te zoeken voor een landelijk probleem.

Ik ben in elkgeval voorstander dat ieder persoon de ander in zijn waarde laat en alle geschillen met discusseren weet op te lossen, of elkaars ideeën respecteerd zonder de ander daarop te (ver)oordelen.

In iedere mening, dat er in de samenleving schuilt, zit wel een oplossing waar iets mee te doen valt.

Het enige probleem is dat er personen in de politiek zijn die alleen maar macht en zeggenschap naar zich toe wil trekken, zonder daadwerkelijk een oplossing te bedenken voor dit land.

De mens is nogal egoïstisch van aard en gunt de ander het licht in de ogen niet waardoor ze elkaar alleen maar tegenwerken en dus niet goed zijn voor de samenleving.

Als je ziet hoe sommige politici zichzelf verrijken en hun families voorzien van mooie posities in de samenleving zonder naar de kwaliteiten van een dergelijk persoon te kijken, dan mag je wel concluderen dat politici hun posities behoorlijk misbruiken.

In Nederland hebben we een verkapte dictatuur, wat wil zeggen dat er nog steeds personen zijn die het voor het zeggen hebben in bijvoorbeeld een stad of gemeente. (wethouders etc.)

Alle beslissingen die deze personen nemen komt voort uit hun eigen gedachtengoed en word zonder kritiek van derden uitgevoerd en overgenomen.

Dat dit niet altijd slimme beslissingen zijn kunnen we opmaken uit het feit dat er vreselijk geblunderd word met overheidsgelden door foute projecten aan te meten die soms onnodig zijn of alleen maar uit prestige word geplaatst.

Ik kan zo nog de database met enkele kilobytes voltypen maar dat zal ik jullie besparen.

Ik neem aan dat de meeste wel begrijpen waar ik over praat.

Kortom, wat BT ook al aanhaalde, er word teveel met geld gesmeten door personen die onvoldoende kennis genieten!

(met andere woorden, door achterlijke randdebielen die alleen maar naar de rok van de secretaresse kijken en domme beslissingen nemen cq voorstellen)

 
In deze reply van je kan ik me helemaal vinden DRZ.

Behoeft van mijn kant geen aanvulling.

 
Het is zo makkelijk om geld van een ander uit te geven.

Grtz Bullet

 
Thanks @BT.

Het is helaas, vanuit de optiek van de samenleving bekeken en het verleden, de harde waarheid.

Laten we hopen dat er in de toekomst mensen in de regering komen die wel naar de samenleving kijken en vooral naar de wensen van het volk luisteren.

En dan maakt het mij niet zoveel uit welke partij het gaat doen, als het maar gedaan word.

Want zoals het er nu in de politiek aan toe gaat........................is het huilen met de pet op.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan