[KLOON]Dreambox 800 no ca error? ---->Jtag?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
774
Punten
113
Leeftijd
60
Gisterenavond eens aan het stoeien geweest met mijn kloon, en jullie raden het al: MISLUKT! :stupid: :biggrin:

Het was er eentje met bootloader 70, en na de gratis ugrade van Ferrari werd er gezegd dat het succesvol was, maar tot mijn schrik zag ik in het schermpje geen ferrari staan maar bootloader 69.

Tegen beter weten in toch maar een image geprobeerd, want volgens leeswerk kon hij niet stuk hierdoor...

Tja, nou zit ik dus met de no ca error melding, en kom er geen stap verder mee, heb al van alles geprobeerd, maar niks lukt meer.

Benaderen met Dreamup ( Patched, en DM800 repair enz.) gebeurt er niets, krijg een melding file to big, of de boel blijft hangen in een melding dat de box een "ok" moet geven. Ook is er geprobeerd een kleinere SSL69.nfi in te doen, maar ook dat lukt niet meer, en benaderen via de browser ook niet, want de "stopfunctie" werkt niet meer.

Nu hoor ik en lees ik dat hij wellicht nog te redden is met een Jtag, leuk en aardig, maar is dat een kwestie van een hoop draden op de print solderen, of zijn die dingen ergens kant en klaar te koop? ( Zoja, waar? )

Je hebt helemaal geen Jtag nodig "file to big" moet je alleen bootloader 69 er in zetten maar lees het hele topic op de clone site.

Aart, daar was ik ook al achter, maar er komt nu weer een volgende foutmelding van Dreamup, "universal Dreamup, is not an integer value" .

Volgens mij heb ik alles al gelezen op die site, maar ik zal wel iets over het hoofd zien waarom het niet lukt? Maar wat???

Tijdens dit bericht nog eens geprobeerd bootloader 69 op de box te krijgen, maar nog steeds de melding "file to big"?

Hehe, de bootloader zit er weer in. :banaan:

Na wat verschillende dreamup programma's geprobeerd te hebben werkt DreamUP_patched_by_forhike_and_natas ism DM800 repair en het invullen van het juiste ip-adres als een trein, de nieuwe bootloader zit erin, alleen ik kan met de sim die erin zit volgens mij niet verder dan 70.

Maar dat maakt me voor nu niet uit, eens zien of er nu een image op wil. :biggrin:

Nou gelukkig dan wel een image weghalen bij Old Clone die gaan tot SSL69-70. :applaus:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan