[KLOON] Dreambox 800hd: USB probleem

nelis68

New Member
Lid sinds
27 dec 2011
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
55
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw in Dreambox land en val maar meteen met de deur in huis.
Ik heb een 800hd clone met een ramiMAHER-experimental Merlin image erop.
Deze draait eigelijk super, alleen krijg ik het niet voor elkaar om een usb stick van Kingston 16 GB te mounten. Ik heb het geprobeerd via Dream Control Center en via gewoon telnet , maar het lukt me niet ...
Iemand tips om het toch voor elkaar te krijgen ? Ter info als ik de mediaplayer op de box aanspreek, ziet hij hem wel .
Groeten Harry
 
Ik ben niet bekend met dat image, maar als hij hem in de media speler wel ziet, zal hij toch gemount zijn (als USB)

bij mijn image (Gemini GP3) mount hij hem automatisch als je hem er insteekt achter...
heb mijn usb stick nu als hdd gemount, en dan kun je dus timeshiften (beeld op pauze zetten) en opnemen op de stick zoals je bij een harde schijf zou kunnen)

(voor op te nemen op hd of usb moet je wel ff een map: movies aanmaken, anders werkt het niet)

bij gemini gp3 kun je dit instellen door op de blauwe knop te duwen, dan krijg je icoontjes in beeld, kies vervolgens instellingen en daarna: Automount editor, wellicht zit er bij jouw ook zoiets in de image verstopt achter een gekleurde toets of via een speciaal paneel..

grtz, Lars.
 
Bedankt voor je reactie, maar ik heb niet zoiets onder de blauwe knop...
Ik heb al gezocht naar automount tools ed , maar niks kunnen vinden.
Vreemd hoor... Die media player geeft gewoon aan dat hij in het upper usb slot zit, ook heb ik er een map movies op gemaakt , help allemaal niets.
 
Ik heb inmiddels een open Pli image en de barryallen tool geinstalleerd en alles werkt.
Groeten Harry
 
Hoe (welk filesysteem) en waarmee heb je die stick geformatteerd?

Zoek eens op het forum naar: HP USB Disk Storage Format Tool

Overigens hebben we het odw aangepast