[KLOON] Dreambox 800hd: USB probleem

nelis68

New Member
Lid sinds
27 dec 2011
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
55
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw in Dreambox land en val maar meteen met de deur in huis.
Ik heb een 800hd clone met een ramiMAHER-experimental Merlin image erop.
Deze draait eigelijk super, alleen krijg ik het niet voor elkaar om een usb stick van Kingston 16 GB te mounten. Ik heb het geprobeerd via Dream Control Center en via gewoon telnet , maar het lukt me niet ...
Iemand tips om het toch voor elkaar te krijgen ? Ter info als ik de mediaplayer op de box aanspreek, ziet hij hem wel .
Groeten Harry
 
Ik ben niet bekend met dat image, maar als hij hem in de media speler wel ziet, zal hij toch gemount zijn (als USB)

bij mijn image (Gemini GP3) mount hij hem automatisch als je hem er insteekt achter...
heb mijn usb stick nu als hdd gemount, en dan kun je dus timeshiften (beeld op pauze zetten) en opnemen op de stick zoals je bij een harde schijf zou kunnen)

(voor op te nemen op hd of usb moet je wel ff een map: movies aanmaken, anders werkt het niet)

bij gemini gp3 kun je dit instellen door op de blauwe knop te duwen, dan krijg je icoontjes in beeld, kies vervolgens instellingen en daarna: Automount editor, wellicht zit er bij jouw ook zoiets in de image verstopt achter een gekleurde toets of via een speciaal paneel..

grtz, Lars.
 
Bedankt voor je reactie, maar ik heb niet zoiets onder de blauwe knop...
Ik heb al gezocht naar automount tools ed , maar niks kunnen vinden.
Vreemd hoor... Die media player geeft gewoon aan dat hij in het upper usb slot zit, ook heb ik er een map movies op gemaakt , help allemaal niets.
 
Ik heb inmiddels een open Pli image en de barryallen tool geinstalleerd en alles werkt.
Groeten Harry
 
Hoe (welk filesysteem) en waarmee heb je die stick geformatteerd?

Zoek eens op het forum naar: HP USB Disk Storage Format Tool

Overigens hebben we het odw aangepast
 
Dat is toevallig. Ben zelf nu ook sinds een paar dagen overgestapt naar openpli omdat image toch een stuk sneller is als anderen en er ook genoeg mooie skins en handige plugins inzitten...

Heb wel nog een bestand moeten aanpassen om de usb stick als hdd te mounten maar ook in deze image werkt timeshift en opnemen op usb nu weer..

Wist trouwens niet dat ik een cloon gekocht had, was ook niet mijn bedoeling maar als ik al die warmte problemen lees over de originele ben ik er toch erg blij mee, alhoewel deze ook erg warm kan worden dus heb ik er als voorzorg maar een losse fan opgelegd..

Werkt prima, alles blijft nu koel..
 
Ohja filesystem van mijn usb is: ext3 en die heb ik gewoon bij de hdd instellingen van de image geformateerd...

Het mounten van de stick en de movies map heb ik via ftp gedaan..

Dit alles dus in de nieuwste openpli 2 image.

Gr, Lars
 
Hallo Lars,

Ik las je bericht over het opnemen via een usb stick.
Sinds kort heb ik een dreambox 800 hd se, met ook de usb mogelijkheden.

Kan jij me misschien schematisch kort uitleggen hoe ik alles moet doen om de usbstick werkend te krijgen met opnemen?? Want blauwe knop verhaal dat lukt wel maar snap het niet helemaal...

- Dus hoe en waarmee formateer ik mijn usbstick, welke formaat etc..?
- Moet ik via de pc een mapje movies op de stick zetten?
- Hoe krijg ik het zover dat mijn dreambox de usbstick als opslagmedia ziet

etc...

Alvast dank,

Groet Jan
 
Welk image heb je precies?
Ik heb nl. Sinds kort weer de openpli erop staan ipv gemini, ik ik heb een iets ouder type dreambox als jouw ( ik heb de gewone 800hd)

Formateren in elk geval in ext3 formaat, en dan het ding mounten (via de blauwe knop)
Movies map aanmaken via ftp (pc of via een filemanager op de dreambox zelf)

Voor de usb als hdd te mounten moet je een bestandje op je dreambox aanpassen via ftp, ik neem aan dat het wel lukt om in je dreambox te komen via ftp?
 
Ik heb gemini erop.
Nou ben echt helemaal nieuw op dit gebied.
Weet ook niet van ftp af. hoe formateer je in ext3?
Moet echt elke stap weten:tong: lastig he;)
 
sorry kom er net achter dat ik hier nog niet geantwoord had, kwam er via een google zoekopdracht achter dit topic haha

in elk geval moet je de volgende code in je etc/init.d/rcS zetten:

mount /dev/sda1 /media/hdd

hiervoor moet je dus via ftp in je dreambox inloggen, die file bewerken en achter aan de file die code plaatsen (zoek anders ff op google, hoe je het 1 en ander moet doen, hier is genoeg over te vinden op het internet)

de usb stick moet je via je image kunnen formateren, evt. door eerst een plugin te downloaden, kan dat niet ff precies uitleggen want dit is bij iedere image weer anders, en vooral als je zelf een andere image hebt is het lastig uitleggen, meestal is het voor mij ook even een zoek (google) werkje...
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan