Kloon no ca error

D

dennislittle

Heb afgelopen weekend naar blijkt een kloon gekocht van een 800hd se en heb nu het probleem dat ik na een firmware update de volgende melding krijg

no ca error. Inmiddels weet ik dat ik dus de verkeerde firmware heb geinstalleerd en dit kan herstellen middels een o modem kabel. Deze heb ik helaas niet in mijn bezit en wordt dus lastig om dit uit te voeren. Is er iemand op het forum die in de regio eindhoven woont die mijn fout kan herstellen? Eventueel tegen betaling natuurlijk...

Heej Dennislittle en welkom op Satellite Fun.

Ik woon niet in de omgeving van Eindhoven maar een 89km zuidelijker. Een seriele nullmodemkabel is echter niet duur. Het is moeilijker nog een seriele poort te vinden.

Het werkt niet meer via de netwerkkabel en stop methode neem ik aan?

Lijkt me dat je het beste even een kabeltje haalt in Eindhoven bij Bombeeck even Googlen op de naam voor het juiste adres anders een Google op nulmodemkabel dan vind je er genoeg maar dan ben je meer kwijt aan verzendkosten denk ik.

En ja dan een oudere pc met compoort.

In Geldrop zat altijd de hobbyman die repareerde van alles maar als ik Google op "vanhoofelectronics" zie ik dat hij nu een shop heeft maar je kunt hem bellen of mailen en ja dat is dan tegen betaling repareren.

Er zot gelukkig ook een service poort op waardoor met microusb En kon dus vrij makkelijk weer de juiste Bootloader inzetten en daarna werkte de box saved by the Bell door goede tools en wat research dank voor de hulp

Nou ik wist niet dat er bij de DM800 SE een mini usb kabel zit dan is het net als de DM500 HD.

Maar mooi dat het opgelost is.

Hallo

In mijn bezit heb ik sindskoort een clone 800HD se

Helemaal nooit in hoeven te verdiepen maar nu helaas genoodzaak om dit helemaal uit te zoeken.Meerdere avonden geprobeerd iets te vinden maar tot nu toe zonder resultaat.

Alles werkte prima tot ik ging geupdaten, nu krijg ik ook een melding r01:NO CA FOUND

Er staan heel veel beschrijvingen op internet hoe en wat, maar met een nulmodem kabel en niet met micro USB.

Kan me aub iemand helpen hoe dat in zijn werk gaat en wat je ook voor nodig heb.

alvast bedankt

onervaren gebriuker

Patboy

Op een clone moet je een aangepast image zetten een origineel kan er niet op dus het ligt er aan welke clone je hebt er zijn drie soorten sim 2.01, sim ferrari, en sim E-star.

Dat kun je zien bij het opstarten welke simkaart er in zit.

En bij de boards kun je dan een image halen,

Sim 2.01=Dreamoem. site ligt er uit maar hij geeft aan waar je ze kunt vinden.

Ferrari=hier of hier.

E-star=voor E-star een tool downloaden en een origineel image er door halen.

En ja hoe het moet staat op de site van Dreammultimedia je moet dan de tweede hebben installeren met Dreamup ook het drivertje voor de kabel staat er bij.

Hoi Aart en thanx voor je snelle aantwoord

Dreambox wereld is voor mij helemaal nieuw en vergeef me als ik domme domme dingen zeg of vraag:)

Het zou ook wel aan mij liggen maar zo te zien heb ik de Sim 2.10

ik heb ook waarscijnlijk dejuiste image namelijk:Sim210_dream-allrussian-dm800se.nfi

Er zijn voor mij wel wat dingen onduidelijk:

er wordt gepraat over de nulmodem kabel maar ja 800hd se heeft dat niet wel een micro-USB voor de service

dan de bootloader welke je moet hebben.

dan de juiste programmas,Sunrise_FlashUp samen met DM800repair.

dan dat je voorkant ingedrukt moet houden en de stroom op zetten dan zou ip-adres in het scherm moeten verschijnen, dat gebeurt bij mij ook niet!

Als ik alles heb geinstaleerd en ga proberen te flashen krijg ik een melding File te groot (file is 40MB) .

Zoals je dat al waarschijnlijk heb gemerkt snap ik nog heel weinig van.

Zou iemand me willen aub willen uitleggen mensen hoe dit werkt ,ik ben al twee volle dagen hier mee bezig vandaag heb ik zelfs vrij voor genomen. wrrrrr ik wordt helemaal gek hahaha

alvast bedankt

Patboy

Nou dan eerst de nulmodemkabel als je de driver USB to UART installeert wordt er een compoort geinstalleerd en gedraagt je kabeltje zich als een nulmodemkabel.

Met het kabeltje heb je wel Dreamup nodig die staat op dezelfde site van Dream om te downloaden.

Als je Dreamup gebruikt of Sunrise Flashup je kabeltje er aan dan hoef je de knop aan de voorkant niet in te drukken hij ziet het vanzelf.

Nu zie ik als de usb driver niet werkt dat hier een andere driver staat dan kun je die proberen.

Als je het image ook van die site hebt gehaald is hij al gepatcht en hoef je er geen andere bootloader in te zetten.

En ja sim 2.10 is correct voor een 800se.

Hallo

Helaas nog geen enkel verbetering

driver geinstaleerd stappen gevolgd maar bij mij word geen conectie gemaakt meet de

box.Misschien heb ik de verkeerde insteligen staan

ik heb com1 gekozen,bij local ip mijn eigen ipadres van de pc,bij remote gewoon een vrije ip adres en bij select one heb de zelfde ip ingevuld als mijn pc

maar helaas geen conetie!

en nu? wat kan ik nog proberen

Bij flashup hoef je geen IP in te vullen dat zoekt hij zelf wel op.

En com1 kan volgens mij nooit met een usb driver meestal is het hoger als com3.

Hier kan ik er weinig van zeggen heb je een gewone computer met compoorten??

Misschien kun je bij apparaatbeheer van je computer kijken en dan bij poorten welke poorten er in staan als hij zelf twee compoorten heeft dan kijk je welke hij er bij heeft gezet na het installeren van het drivertje.

Het is usb dus geen kabel er aan eerst installeren daarna de kabel er aan dan installeert hij hem wel en uiteraard dan de juiste poort kiezen volgens mij is dat nooit com1.

Maar hier weet ik ook niet alles van.

Dan moet dat mijn probleem veroorzaken

met driver of zonder geen verschil bij de apparatenbeheer zowel bij de com poorten als bij de usb en bij de sunrise-flashUp kan ik maar tussen com1 of com3 kiezen.

Bijde geen resutaat helaas ;(

Ja daar ben ik ook bang voor maar zo zul je het toch op moeten lossen je moet verbinding hebben zonder gaat niet.

En je zult het nu op moeten lossen met Dreamup/Flashup een andere manier is er niet meer nu.

Misschien kun je proberen die andere driver die op die Chinese site staat.

Zelf heb ik het ook wel eens gehad met een DM800 geen SE daar heb ik ook geen ervaring mee.

Maar ik zet de Dreambox naast de computer met een nulmodenkabel bij jou is dat die usb to uart kabel doe ik er ook een korte netwerkkabel bij start Dreamup stekker in het stopcontact van de Dreambox en verbinding.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan