Kloop beetje te freubelen met Dreamflash

had eerst mister x 106 erop gezet en via usb pp-25 107
toen kreeg ik ook die problemen.

heb toen misterx 107 erop gezet en via usb weer pp25-12 nu werkt het super

Originally posted by BiG_G
Ik ben van mening dat het type bestandssysteem van de hdd (reiserfs) geen opstakel moet zijn.
Deze conclusie wil ik bevestigen. De format van de HD op ext3 of reiserfs gaven geen verschil in de testen. Dat werkt allebei in mijn tests prima.

Mijn testconfiguratie:
Standaard 1.073 image van Dream op flash, met DreamFlash 1.2 voor meerdere images op HD
HD: Samsung SV1203N 120Gb

Voor zover ik niet iets belangrijks over het hoofd heb gezien, zou de conclusie getrokken kunnen worden dat de problemen gezocht moeten worden in de software.

Niet getest: ext2. Een journaling fs lijkt mij niet echt nodig. Maar wat is er op tegen als het uitstekend werkt?

En het nut van partitioneren is mij ook duister. Heb je alleen maar meer te mounten om er mee te werken. De ext3 en reiserfs kunnen prima met de grote schijven werken. Door gebruik van de inodekaarten ipv blocksizes zoals vroeger in de dos-tijd, hebben we geen last van de ruimteverliezen. (klein bestand(sdeel) in enorm block: heel blok gereserveerd)

Nou, dat is positief nieuws: voorlopig is er op softwaregebied nog zat te ontwikkelen en te spelen met de Dreambox!

@Kerstkonijn,
Als je een image draait op HD via dreamflash, valt dan de HD ook uit na een tijdje of blijft deze draaien.
Als ik Ronald gebruik als basis en draai een andere image van HD dan blijft de HD draaien zelfs als hij in standby gaat.
Kan je dit effe beantwoorden?

Originally posted by Black_64
@Kerstkonijn,
Als je een image draait op HD via dreamflash, valt dan de HD ook uit na een tijdje of blijft deze draaien.
Mmm, euh, ik zal dat nog eens proberen. Ik gaf bij de specs al aan dat ik een SV1203N HD heb. En die is zo stil, dat mijn gedachten 'em al haast overstemmen. Maar ik zal het morgen aanhoren.

Ja ik heb ook een samsung en die zijn zeer stil.
Alvast bedankt voor de moeite die je doet!

Lijkt mij logisch dat de disk gewoon stil kan vallen.
Er zi 64 mb werkgeheugen in de DB en dat zou voldoende moeten zijn om mee te werken...

G

Ik heb even gecontrolleerd: De HD blijft in Standby ook draaien. Maar ik had een instelling gezien om de HD uit te laten gaan na 1 / 10 minuten idle. Dus dat ga ik maar weer even opzoeken.

Dacht dat ik dat al geprobeerd had bij Ronald maar werkte ook niet.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan