- Waarderingsscore
- 848
- Punten
- 113
- Leeftijd
- 74
Mijn zoon die mijn Home assistance beheert en onderhoudt wat ik niet begrijp, vroeg zich af waar mijn hoge rust stroom vandaan kwam .
Vandaag heb ik zoveel mogelijk apparaten op eem slimme powerswitch met energie meters geplaatst.
Na dit gedaan te hebben, ongeveer 6 uur gemonitord en bleek dat de koelkast type ameraans model veel langer aangaat dan in rust.
Ongeveer 80% aan 20% uit, in 200watt aan 30 watt uit.
Een sommetje leert dat er 4 kwh per dag door die koelkast opgevreten wordt.
Nu is de vraag wat veroorzaakt deze mi zeer kromme regeling.
Extra info
Ding staat vrij, tempertuur invloed naast radiator is +1,5° tov kamer temperatuur, dat lijkt me niet de boosdoener.
Intern heb ik slimme thermometers geplaatst , koel gedeelte blijft keurig op 5° en vriesgedeelte -18°
Wie heeft enig idee wat en waar ik naar moet zoeken .
Iig geval gaat ie morgen van de muur en ga ik de achterkant openmaken en schoonmaken.
Maar mss met tips kan ik nog wat dingen onderzoeken.
4kwh per dg is ca 2€ per dag of ruim 700€ per jaar. Ca 1500kwh
Alles is welkom.
Type BEKO
Vandaag heb ik zoveel mogelijk apparaten op eem slimme powerswitch met energie meters geplaatst.
Na dit gedaan te hebben, ongeveer 6 uur gemonitord en bleek dat de koelkast type ameraans model veel langer aangaat dan in rust.
Ongeveer 80% aan 20% uit, in 200watt aan 30 watt uit.
Een sommetje leert dat er 4 kwh per dag door die koelkast opgevreten wordt.
Nu is de vraag wat veroorzaakt deze mi zeer kromme regeling.
Extra info
Ding staat vrij, tempertuur invloed naast radiator is +1,5° tov kamer temperatuur, dat lijkt me niet de boosdoener.
Intern heb ik slimme thermometers geplaatst , koel gedeelte blijft keurig op 5° en vriesgedeelte -18°
Wie heeft enig idee wat en waar ik naar moet zoeken .
Iig geval gaat ie morgen van de muur en ga ik de achterkant openmaken en schoonmaken.
Maar mss met tips kan ik nog wat dingen onderzoeken.
4kwh per dg is ca 2€ per dag of ruim 700€ per jaar. Ca 1500kwh
Alles is welkom.
Type BEKO