kop of hoofd telefoon? maar wat geeft nu het mooiste geluid???

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
797
Punten
113
Leeftijd
60
Nou weet ik even niet of het aan de schrobbelaer ligt, maar nou zit ik zojuist met mijn :jow: te luisteren naar een lekker stukkie muziek...

en nou bedenk ik mezelf ineens een vraag, maar hoe komt men eigenlijk aan het woord kop/hoofdtelefoon???

Is toch geen naam...

Nee even serieus, ik heb al diverse van die dingen versleten, en ook al verschillende kwaliteiten geprobeerd, maar vanavond met het in de bank liggen, en het kijken van een film en nu het luisteren naar de weekendfunmix, en op de achtergrond een babyfoon, waardoor je het geluid toch weer dempt, dus de mooiste dingen van een film toch mist, begin ik me toch iets te bedenken...

Het staat mij bij dat ik op een computerbeurs eens een nieuw soort hoofdtelefoon gezien heb met een giga mooi geluid, want hetgeen ik nu op mijn kop heb staan klint wel leuk, maar om het beste geluid te verkrijgen moet je dat ding tegen je oren drukken!!!

Vraag is dus, welke hoofdtelefoon gebruiken jullie voor bovenstaande dingen, en dan met name voor een goede geluidskwaliteit, zeker gezien het ook willen gebruiken voor het kijken van films met bioskoopgeluid, als deze er uberhaupt al zijn...

En is er eigenlijk wel iets op de markt wat een beetje aan bijvoorbeeld "THX" of prologic2 kan tippen? ( mooi ruimtelijk geluid dus...)

Ik zelf gebruik altijd de Sony MDR-V700. Perfect dingetje. Heb er al een aantal van versleten. Komt overigens niet door de slechte kwaliteit van de hoofdtelefoon maar meer door het vele gebruik en het niet altijd even netjes omgaan met de hoofdtelefoon.

De reden waarom ik zelf de Sony MDR-V700 prefereert boven de duurdere en iets betere Sony MDR-7509 ligt in het feit dat de MDR-V700 een totaal gesloten constructie heeft en dat voor mij persoonlijk veel prettiger werken is als ik met radiowerkzaamheden bezig bent. Als je dat niet doet dan kan je nog wel eens goed nadenken tussen beide Sony modellen.

Prijs van de MDR-V700 ligt zo rond de 200 euro. Die van de MDR-7509 ligt zo rond de 330 euro.

Freggel, je kent me en weet wat voor hobby ik heb:jow:

Voor thuis gebruik sluit ik me aan bij Big_G, ik heb nu een sennheiser HD433 op mijn hoofd, die is niet zo duur, maar klinkt fantastisch!
Voor een vol geluid hoef je de schelpen niet aan te drukken, hij zit niet te warm, en ook omgevingsgeluid laat hij door.

Ik heb een AKG-K 240 studio en een Sennheiser HD 7.. nog wat maar die is al behoorlijk oud.

AKG
Sennheiser

De AKG klinkt echt heel goed, maar als je hem heel lang (uurtje of 6) op heb gaat hij drukken op je oren. Dat is ook de reden dat ik mijn oude Sennheiser nog niet heb weg gedaan.

Koptelefoons zijn erg persoonlijk. Wil je wat goeds Freggel. Kom dan maar een keertje langs gaan we ff shoppen.

Suc6,

;)
Nr.10

Ik ga net als Satwatcher voor de Sony MDR-V700

Nummer10 zei:
Koptelefoons zijn erg persoonlijk. Wil je wat goeds Freggel. Kom dan maar een keertje langs gaan we ff shoppen.

Suc6,

;)
Nr.10

Ik vindt het toch weer een beetje jammer dat enkel weer de duurdere hoofdtelefoons bekend zijn, €200,- tot €300,- vindt ik toch een aardig bedrag voor hobby gebruik, heb je een DM oid voor. ;)

Ik was eigenlijk een beetje nieuwsgierig of er net als bij de pc's die men altijd bij de Aldi (medion toch? ) heeft er ook een soortgelijk iets was met hoofdtelefoons?

Maar oké Nr.10,jou types zijn iets goedkoper dus als er nog eens een gaatje vrij is hier, dan houdt ik er jou aan en gaan we eens shoppen, ziet er goed uit op dit moment over een paar maandjes geen weekendwerk meer, versterking is on the way. ;)

Goed bericht dat het wat minder druk wordt. Hier is het nog even een weekje spannend en dan is het zover. (hopelijk)

Er zijn ook duurdere maar ik vind deze ook al duur genoeg. Misschien een
tweede hands (nieuwe) Sony
want die is idd erg goed. Maar persoonlijk lijk me dat wat minder.

Suc6,

;)
Nr.10

hangslot zei:
Voor een vol geluid hoef je de schelpen niet aan te drukken, hij zit niet te warm, en ook omgevingsgeluid laat hij door.

Hopelijk een typefoutje van jou kant Hangslot, want omgevingsgeluid moet hij juist niet doorlaten! :biggrin: Maar hij is idd niet duur...

Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik eigenlijk meer een beetje benieuwd of er eigenlijk ook al hoofdtelefoons op de markt waren die net zoals een "bosesysteem", wat ik dacht, met drie boxen werkt toch een mooi bioskoopgeluid geeft, omdat het niet alleen de bedoeling is om hier die hoofdtelefoon achter de pc te gebruiken , maar ook om films mee te kijken, want dat is toch 1 van mijn allergrootste hobbies, maar dan moet ik ook van het geluid kunnen genieten, en dan ook het liefst eigenlijk ook nog draadloos, en niet alleen van de mooie beeldkwaliteit die de satelliet al biedt. ;)

Ik zal er toch eens specifiek op moeten gaan zoeken denk ik, en wellicht toch eens iets vaker een computerbeurs oid gaan bezoeken.

Tja tot op een paar jaar geleden had je de Pioneer SE450 dat was nog is een hoofd telefoon en kon keihard en sloot heel goed af eigenlijk netzoals de sony
maar of dat geluid nou echt mooi was het klonk niet slecht.
Als je er aan zo een kan komen dan zou ik dat zo weer doen.

Enkelen jaren geleden (toen ik nog een hoop centjes had) ben ik naar de Firato geweest. Ze hadden daar toen die houten Sony (geen idee meer welk type) deze had toen idd meerder speakers in de schelp. De prijs was toen rond de Fl. 10.000,- Misschien bedoel je zoiets :biggrin::biggrin::biggrin:

Ik ging daar naar speakers kijken van Klipsch die hadden toendertijd een hoornspeaker waar ik helemaal gek van was. (tijdens een luistersessie gebruikte ze een opname van een stoomtrein dit was zo natuurlijk geluid dat mensen (die buiten stonden te wachten dachten dat er een stoomtrein stond, omdat ze ook buiten de deuren de geluidsgolven konden voelen) Zoiets zoek ik nog altijd.

;)
Nr.10

Ik heb eens voor 25 gulden een headsetje gekocht op de computerbeurs. Dat ding werkte echt perfekt en mooi geluid ook voor dat geld.
Ook na urenlang gamen met het ding op, geen pijn aan de oren wat toch wel vaak met hoofdtelefoons het geval is.
Helaas is ie stuk, 1 kant doet het niet meer, los contact ergens, maarja 25 gulden wat wil je, geplakte dingen dus uit elkaar schroeven gaat niet.
Heb nu weer een goedkope prul gekocht, deze laat wel omgevingsgeluid door maar da's niet zo erg voor als de vrouw iets vraagt.

Maar ik kan me dan ook heel goed voorstellen waarom Nummer10 die Sennheiser niet weggedaan heeft.:)

Misschien is dit wel iets voor je, betaalbaar is het in ieder geval. Maar ik heb geen idee hoe het zit of klinkt.

Persoonlijke 5.1 surround-sound

Suc6

;)
Nr.10

Dat komt al aardig in de buurt van de prijsklasse van wat ik zoek, volgende week een weekje vrij, dus ik zal eens rond gaan neuzen met de nu verkregen tips.

allemaal alvast bedankt, de aankoop horen jullie terzijnertijd nog wel. ;)

Ik moet toch eens tevreden zijn met wat ik heb denk ik!!! ;)

Zojuist eindelijk een dvd-player in mijn pc gebouwd, en zit nu de boel te testen met de dvd "Nemesis" daar zitten aardig wat "special effects in" en ik moet zeggen dat het toch op mijn relatief goedkope Trust headset een vrij aardig geluid geeft... :jow:

Maar dat zit hem wellicht ook in de versterker waar hij hier aanhaangt, een pioneer....oeps ik bedoel Kenwood prologic versterker, maar dat kan gedachte zijn, ik weet het niet, zodra er weer wat centjes over zijn eens een andere proberen.

Afijn Freggeltje heeft deze week weer wat te spelen, nou nog Tuxvision, in een andere topic, en natuurlijk Suse ( Thanks to G) nu ik een dvd heb.... :biggrin::biggrin::biggrin:

@Nummer10, ik heb nog geen nieuwe aangeschaft, het werkt ff niet mee met de financie?n an deze zijde, dus zulke dingen worden ff opgeschoven. ;)

Maar toch weer bedankt voor het meedenken/zoeken. :thumpsup:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan