kopen via internet vaak te duur...

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
800
Punten
113
Leeftijd
60
Ik lees onderstaand bericht zojuist op planet, maar ik kan niet zeggen dat ik zoveel duurder uit ben met het kopen op internet?

Ik moet zeggen dat ik meer en meer aan het kopen ben op internet, vooruit het is niet zoals lekker een daggie naar de stad, maar het scheelt je al een bult aan parkeerkosten, koffie met gebak, en als moeder de vrouw erbij is een hoop geleur met tassen en kleren...

Maar nogmaals om nu te zeggen dat het duurder is?

Ik weet niet wat jullie ervaringen zijn, maar misschien hebben jullie wel iets wat qua prijs wel tegengevallen is.

Hieronder het gelezen bericht:

HILVERSUM (ANP) - Fabrikanten en importeurs dwingen webwinkels een hogere prijs te rekenen dan die winkels zelf zouden vragen. Daardoor is de consument tot wel 25 procent duurder uit. Dat heeft tv-programma Kassa van de Vara zaterdagavond bekendgemaakt.
In een enquête van de Thuiswinkelorganisatie geven 75 internetwinkels aan dat importeurs proberen de prijs te beïnvloeden en vijftig winkels spreken zelfs van dwang om adviesprijzen te hanteren. Dit gebeurt vooral in de wit- en bruingoedsector, maar ook bij andere internetwinkels.

Kassa zei van de Nederlandse Mededingingsautoriteit te hebben vernomen dat die de signalen van verboden prijsafspraken van het tv-programma en de Thuiswinkelorganisatie ,,zeer interessant'' vindt en om zo veel mogelijk bewijsmateriaal heeft gevraagd.

Ja joh stel dat je als consument nu eens een voordeeltje hebt he dus gaan we onze inkopen doen in omliggende landen ga je steeds meer krijgen..

Ik heb zeer goede ervaringen met internetwinkels. Zowel binnenlandse als buitenlandse winkels. Heb d'r van alles gekocht, van inbouw-keukenapparatuur, harde schijven, standkachel, boorhamers, decoupeerzagen, schuurmachines tot de wake-up light van Philips. Dit heeft me in de afgelopen 2 tot 3 jaar al een paar duizend euro bespaart.

Toen ik dit artikel vanmorgen op een nieuwssite las verbaasde ik mij hierover aangezien ik nog niet een artikel heb gezien wat op internet duurder was dan in de winkel.

Ik heb ook een paar dingen via internetwinkels gekocht, maar vond ook niet dat het duurder was dan in de winkel over het algemeen.

Maarja, mijn ervaring is wel gebaseerd op een jaar of 2 geleden.

Het komt er op neer dat internetwinkels veel goedkoper kunnen werken.

Ze hebben minder personeel en dat soort kosten.

Dit mag niet, anders krijgen de gewone winkels te weinig klanten.

Daarom mogen internetwinkels de artikelen niet te goedkoop aanbieden, anders worden de producten niet geleverd aan de internetwinkel.

Dit was de kern van de uitzending. Er werden zelfs voorbeelden gegeven door internetwinkels.

Dit soort prijsafspraken mag schijnbaar wel.

Ik vindt het belachelijk. Het is inderdaad logisch dat de internetwinkels wat meer overhouden omdat ze geen kosten hebben voor eigen zaak met bijbehorende kosten zoals personeel, elektra, huur etc.

Nja, personeel hebben sommige internet winkels ook en ze moeten natuurlijk ook de hosting betalen en de meesten zitten echt niet bij iets als 1-euro hosting, dus daar gaat ook wel wat geld in zitten.

Doch ik blijf het onterecht vinden. Gewone winkels kunnen OOK op internet, dat staat iedereen vrij.

Ze hebben toch ook nooit iets gedaan tegen mensen die van thuis uit verkochten, vanuit een eigen zaak ingericht in de garage bijv.?

Da's toch precies hetzelfde? Die zitten toch ook niet met die kosten van personeel en winkel etc.?

Dat de gewone winkels dan te weinig klanten krijgen is echt een onzinargument.

Als we daarmee gaan beginnen moeten we de link ook doortrekken, dan ook maar hetzelfde doen bij mensen die een bedrijf aan huis hebben, incl. advokaten, makelaars etc.

Echt... ik vindt 't een belachelijke redenatie.

Niet iedereen heeft geld en middelen om een winkelpand te nemen en daarmee te beginnen.

Wel iedereen kan in feite op internet een webshop opzetten, dus OOK bestaande winkels, dit is dus echt een schoolvoorbeeld van eerlijke concurrentie, iedereen kan het doen.

Als ze dat niet willen doen is dat hun eigen laksheid, dat moeten ze de verdiensten die ze minder hebben niet gaan afschuiven op de mensen die wel een webshop opzetten doen.

Het is zoals je zegt, de burger kan weer eens een voordeeltje hebben en dat mag natuurlijk niet.:grrr:

Ikea op internet hebben we tenminste op een regenachtige zaterdag of zondag geen file op de a 13:biggrin:

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan