KPN

Multispeed †

Addicted Member
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
1.447
Waarderingsscore
0
Punten
0
Locatie
Down Under
Ik moet dit even kwijt.

Ik probeer al sinds eind December 2006 in contact te komen met de KPN

omdat ik mijn Belbasis-abo niet meer wens en ik mijn Belbasis-abo m wil

zetten naar een BelBudget-abo.

Na berekenen bestaat mijn maandbedrag, al maanden, voor 75 tot 80 %

uit het abonnement + de 19 % BTW.

Eind december 2006 een email gestuurd, op de website staat binnen

2 x 24 uur antwoord, tot op heden geen antwoord.

Daarna nogmaals een email waarop ook geen reactie.

Meerdere keren geprobeerd via hun 0900 nummer de Klantenservice

te bereiken, niet gelukt, slechts de melding “Het is erg druk” probeer

het op een ander tijdstip nogmaals.

Ik doe morgen nog één poging anders stap ik over naar kabeltelefonie.

Ik heb het gevoel dat met die telefooncentrales ik knap besodemieterd

wordt, ze kunnen aan de hand van de keuze-toetsen die ik moet indrukken

snappen wat ik feitelijk wil.

Misschien is het wel zo druk omdat veel abonnees hun abonnement willen

beëindigen.

Het is net als met veel dingen, je aanmelden voor iets gaat razendsnel maar

ergens van af komen of wijzigen lukt alleen na veel moeite.

Ik word er kotsmisselijk van.

Multispeed

 
Ik heb het al es vaker geroepen:

Je word belazerd waar je bij staat.

KPN heeft mij een briefje gestuurd met "goed nieuws"

Namelijk, binnenkort bel ik gratizzz in het weekend.

Zoals ik ook al weer zo vaak geroepen heb, gratizzz bestaat niet.

Dus staat er uitgelegd dat mijn abonnement binnenkort met iets van 90 cent per maand duurder word.

Voor die 90 cent kan ik dus 's weekends gratis bellen.

Nou moet men mij nog maar es uitleggen wat dat woord ook al weer betekent, maar ik meen dan toch te lezen dat ik elke maand moet betalen voor telefoontjes die ik waarschijnlijk helemaal niet ga voeren, want ik bel zelf maar hoogst zelden.

Misschien hebben ze het daarom wel zo druk, dat er mensen gaan bellen wat dat nou weer te betekenen heeft.

Of is al hun medewerker op vakantie, wie weet.

Ik kan volgens dat briefje wel hetzelfde blijven betalen als ik nu doe, maar das niet slim (vinden zij) want dan kan ik niet gratizzz bellen in het weekend.

Dus ik moet reageren als ik NIET wil dat zij eenzijdig mijn lopende contract wijzigen.

Dat zijn dus zaken waar ik mij altijd aan stoor.

Geef mij de mogelijkheid om te kiezen vòòr een product.

Nu heb ik misschien de mogelijkheid om aan te geven dat ik dat product NIET WIL maar dan moet ik maar aannemen dat dit ook aankomt en correct verwerkt zal worden.

Steeds meer bedrijven bieden je zaken aan en als je vervolgens niet zegt dat je daar niet van gecharmeerd bent, ben je er dus enthousiast over.

Niet reageren betekent dus dat je iets wil.

Dus mag je betalen want je wil dat graag.

Zit ik nou te zeiken over 90 cent ?

Nee.

Ik zeik graag, maar het gaat niet om 90 cent maar uiteindelijk gaat het om miljoenen.

En bovendien is het 12 keer 90 cent per jaar.

Want als er niet teveel gasten zoals ik zijn die erover beginnen, krijgt heel NL over een half jaar een aanbieding voor gratis internet, voor maar 20 euro per maand.

Niet reageren betekent dan dat je dat graag wil.

Dus de ouwe vandagen die al sinds 1950 een KPN abonnement hebben, zitten tegen de jaarwisseling allemaal met een internet abonnement waar ze geen bal van begrijpen.

Want ze hebben nooit gereageerd op die gratizzz aanbieding van KPN en dus wilden ze die dienst er graag bij.

KPN is echt de enige niet hoor.

Toen filmnet canal plus werd, ging het om iets anders, maar het kwam op hetzelfde neer.

Je moest op je aanvraag formulier de hele kleine lettertjes in "licht zwart" lezen en een vakje aankruisen als je NIET wilde dat men je N.A.W. gegevens in het rond ging strooien.

Zodat men canal+ zou betalen voor hun klantenbestand en je reclame op naam kon sturen zodat ie ondanks de nee|nee sticker op je bus, toch aan zou komen.

Zo raken we ook weer terug bij KPN want die doen hetzelfde met hun gegevens uit het telefoonboek.

Denk je dat voor te zijn door te kiezen voor geen vermelding in je telefoonboek, dan kom je bedrogen uit.

Dat weet ik want ik ben ook niet vermeld.

Maar ik krijg wel ongewenste post op naam uit gegevens die KPN ter beschikking gesteld heeft.

KPN roept dan dat het geen geheim nummer is wat daar doen ze niet aan.

Maar toen ik mijn nummer nam heette het wel degelijk geheim nummer.

Het enige wat je kunt doen tegen deze praktijken is laten registreren dat je niet geregistreerd wil worden.

Zo krom is het hier in NL.

Als je met rust gelaten wil worden zul je wel een criminele terrorist zijn.

 
Het probleem is die latere wijziging van geheime nummers, waarbij de klant dan maar moest aangeven of het ook afgeschermd moet worden ja dan nee, standaard zou dat nee worden.

Daar heeft de Opta later een eind aan gemaakt en het laten omdraaien zodat het standaard ja zou worden, maar bij veel mensen is dat toch niet gebeurd.

Wil je echt je rust, moet je nummer geen vermelding hebben en zowel geheim alsook afgeschermd zijn. Dat laatste zorgt er voor dat je ook bij anderen niet op de rekening komt te staan.

Ze gebruiken namelijk nogal eens het smoesje dat het dan daar vanaf komt.

Zelfde aan de hand gehad hier, boos telefoontje gepleegd naar KPN en bij mij ging dat smoesje dus niet op, dus het moest van KPN komen, ik heb hun toen meteen "reeds nu voor alsdan" verantwoordelijk gesteld voor eventuele schade en overlast en schending van de privacy als zou blijken dat mijn gegevens nochmaals aan derden ter beschikking zou worden gesteld.

Op de site heb ik al langer aangegeven geen info van ze te willen hebben.

Schijnbaar heeft dat geholpen. Ik krijg nu geen brieven van derden, alleen nog rekening en heel af en toe reklame van kpn zelf.

Telefoontjes idem dito, slechts 1 en bij uitzondering 2x per jaar een telefoontje van kpn zelf waarbij ze nog eens polsen of ik misschien toch niet geinteresseerd ben om meer te bellen via hun.

V.w.b. het overzetten van belbasis naar belbudget dat heb ik volgens mij gewoon via de website gedaan.

Daarvan kreeg ik schriftelijk een bevestiging en daarna gebeurde het ook, maar niet alvorens een medewerker me nog even belde of ik het wel zeker wist en dat het duurder bellen was enzo, maar ik was onvermurwbaar.:biggrin:

 
KPN heeft via email contact met me opgenomen weliswaar pas nadat

ik vandaag, 8 jan., alle servicenummers gebeld had, steeds de melding

het is erg druk en verbinding wordt verbroken en nogmaals een email

met een klacht en een email met het verzoek om mijn abo te wijzigen.

Kort voor ik de email ontving had ik een kort relaas van mijn pogingen

om met KPN in contact te komen op het Radarforum geplaatst.

De strekking van dat relaas was, “Triest eigenlijk dat ik als vaste klant

niet in contact kan komen met de leverancier van een door mij betaalde

dienst”. Alsof ze op dat forum mee hebben gelezen.

Ze melden wel dat de betreffende afdeling contact met mij op zal nemen.

Ik zal zeker net zo “onvermurwbaar” blijven als BT. (Echt wel)

Ik heb de benodigde gegevens gemaild en hoop dat het gaat lukken.

Ze hebben me inmiddels zover dat ik denk eerst Zien dan Geloven, hoe

zou dat toch komen?

Multispeed

 
Ze hebben me inmiddels zover dat ik denk eerst Zien dan Geloven, hoezou dat toch komen?
Goh, dat vraag ik me nu toch ook echt af. :biggrin:

 
20.000 nieuwe abo,s belplus per maand waarvan er 18.000 KPN proberen te bereiken i.v.m. de grote problemen die ze hebben moet het toch wel mogelijk zijn om hun als 18.001 klant te bereiken !!!!!!

Groetjes John en met veel sterkte

 
Vandaag een email van de KPN ontvangen waarin ze melden dat

mijn gegevens aan de behandelende afdeling zijn doorgegeven

en dat de telefonische ingang(?) van de Klantenservice binnen

enkele dagen hierover met mij contact zal opnemen.

Waarschijnlijk via mijn telefonische ingang.

Het lijkt gelukt te zijn.

Multispeed

 
Phoe... het zou onderhand ook eens tijd worden.... KPN is ook niet meer wat het ooit geweest is.

Volgens mij klopt het verhaal van Osjohn heel aardig qua waarheidsgehalte.

 
Hedenmorgen, via mijn telefonische ingang, heeft een

medewerkster van KPN gemeld dat mijn abonnement

wordt gewijzigd. TATA.

Multibeller

 
Goh, hoe is het mogelijk he? Proficiat in elk geval!;)

Soms kunnen ze bij KPN toch nog wel eens iets.... je moet alleen een beetje aandringen en een beetje ermee boffen.

 
"Het motto is en blijft is eerst zien dan geloven".

Vandaag 24 jan. 2007 een email ontvangen dat mijn wijziging

van het abonnement niet gelukt is en dat ik het na 1 febr. 2007

opnieuw moet aanvragen.

Errug vreemd want ik heb een brief, gedateerd 11 jan. 2007,

waarin staat dat binnen 3 dagen mijn abo zal worden gewijzigd.

Direct een klacht via email bij de KPN gedeponeerd, afwachten

hoe en "of" ze reageren, anders het verhaal weer bij Radar plaatsen

Het blijft best leuk klantje pesten feitelijk wegpesten, dat wegpesten

is ze haast gelukt, ik geef ze nog een paar dagen anders is de KPN

weer een klant kwijt.

Multispeed

 
Ik kan het wel begrijpen dat er mensen zijn die met een auto bij ze naar binnen willen rijden.

Om hopeloos van te worden ,en als klant moet je maar begrip en geduld hebben.

Het wordt hoog tijd dat als er iets mis gaat, je de betaling mag stop zetten tot het probleem verholpen is.

Eens kijken hoe hard ze dan lopen

Eerst van 1 maand abbo naar twee maanden ,en nu schrijven ze het ook nog twee weken voor het begin van de nieuwe maand af.

En maar klagen dat er zo veel mensen opzeggen.

Succes Multispeed

Gr. Nollie

 
Schijnbaar zijn ze echt enorm hard op zoek naar klanten dus waarom ze zo doen begrijp ik niet.

Normaliter krijg ik jaarlijks 1 hooguit 2 telefoontjes of ik met KPN wil bellen, de meeste tijd maar eentje.

Nu kreeg ik er eentje verleden week en eergisteren belde me een tweede. Gelijk maar even gevraagd een notitie te maken dat ze me voorlopig maar eens niet meer bellen moesten totdat ze iets hadden wat qua prijs vergelijkbaar was met wat ik nu heb.

Rare jongens die KPN'ners.:)

 
Het geklojo gaat gewoon verder.

Na veel gedoe had ik mijn BelBasis-abo m.i.v. 15 januari 2007

omgezet gekregen naar een BelBudget-abo, waarvan schriftelijke

bevestiging, 11 januari 2007 en een screendump, gedateerd

25 januari 2007, waarop te zien is dat ik een BelBudget-abo heb.

Aangezien ik na 1 februari 2007, via Mijn KPN, niet meer kan zien, toevallig?,

wat voor abo ik heb, een email aan klantenservice gestuurd met de vraag

wat voor abo ik heb.

Vandaag 6 februari 2007 antwoord, ik had BelBasis-abo en vanaf 15

januari 2007 BelBudget-abo en dat is door de “KPN” per 1 februari 2007

omgezet in een BelVrij Weekend-abo.

Hoe haal je het in je “harses” om na 14 dagen een abo alweer te

wijzigen.

Kotsmisselijk wordt ik van zo een organisatie.

Ik geef ze een laatste kans en heb middels een email gesommeerd

het BelBudget-abo dat ik had te handhaven anders “Adieu”.

Zal wel weer veel moeite kosten om het geregeld te krijgen en daar heb

ik nu effe geen zin meer in.

Een tip aan alle BelBudgetters hou in de gaten of ze jullie ook een ander

abo door de strot willen duwen.

Multispeed

 
Goede tip.

Gelukkig hebben wij er geen last van. Ik heb een nieuwe analoge lijn laten leggen (was goedkoper dan migreren van ISDN naar analoog) om een 20mbit adsl abo te kunnen nemen. Deze heb ik toen meteen al als belbudget lijn laten aansluiten.

Er was nog wat gemekker van de andere kant of ik niet eerst Belbasis wilde proberen en dat bellen met belbudget toch duurder was en ik kon ook niet meer met andere providers bellen via die lijn dan enzo, maar natuurlijk hield ik stand.:)

Net weer de rekening gehad, schade 19,35 en da's per 2 maanden.

Dus gewoon fijn 9,675 oftewel 9,68 per maand, nog altijd dik 25 cent goedkoper dan de providers (want die tellen 9,95 p/m) en verdienen er dus ook nog altijd op.

Maar het klopt wat je zegt, het rammelt aan alle kanten bij die KPN, soortgelijke voorbeelden van wat jij nu aanhaalt in jouw situatie zag ik al een paar keer voorbijflitsen op een paar forums.

 
Ik heb per direct weer een BelBudget-abo dat staat in een email die ik

ontving nadat ik een klacht, via email, had ingediend over het geklojo

waar ik al sinds December 2006 mee werd geconfronteerd.

Deze klacht via email had wel effect, binnen 12 uur een reactie.

Ik had in die email als slotregel “ Ik ben dit hele gedoe spuugzat en

voel me bedonderd, het riekt zelfs naar oplichting”.

Het antwoord was: “Per direct abo terug naar BelBudget en excuses

voor deze vervelende ervaring en dat de KPN mij een bos bloemen

aanbiedt waardoor het ondervonden ongemak enigszins wordt verzacht.”

Ik hoop dat het nu eindelijk hierbij blijft.

Zal waarschijnlijk wel een lastige afrekening worden zoveel verschillende

abo’s binnen 3 weken.

Ik heb maar niet gevraagd of ze die bloemen bij de bloemenzaak van

mijn dochter willen bestellen, want voor ik het weet heb ik weer een

andere abo. HAHAHAHHAHA.

Multispeed

 
Hahaha... ja voor wat hoort wat.:biggrin:

Maar toch fijn dat alles weer snel in orde is gemaakt.

 
Met ingang van 1 mei 2007 gaat het maandbedrag van het

BelBudgetabo van 8,13 euro naar 8,82 euro. Ex. BTW

Inclusief 19% BTW wordt het dan 10,50 euro.

Is maar een verhoging van 8,5%, nieuwe melkkoe voor de KPN?

Multispeed

 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan