Krijg geen firmware meer in de Humax 5400

B

Bertje!

Ik heb op dit moment een Humax 5400 staan en deze is 2 weken geleden gestopt met goed functioneren, eerst raar dubbelbeeld, geluid uitval en daarna stond er in het beeldscherm van de tv "ERROR-Id"

Ik heb opnieuw de firmware erin willen plaatsen echter wil de Humax starten met uploaden maar na 1 seconden verschijnt in het display weer de melding "ERROR-Id". (dus verkeerde firmware volgens foutmeldingschema) na het drukken op de toets "standby" verschijnt de melding "RA" in het display van de Humax met links 2 groene ledjes die branden.

Wat het merkwaardige is dat wanneer ik de "cleaner" upload naar de Humax hij dit wel volledig uitvoerd maar als je daarna bv. de Astra-settings wil plaatsen dan geeft de Humax weer de melding "ERROR-Id".

Wie heeft voor mij een suggestie, oplossing e.d. om de Humax weer in orde te krijgen?

Ik heb jou vraag even verplaatst naar het Humaxforum, daar zul je meer kans maken op een antwoord, omdat de helpdesk meer bedoelt is voor hulp aan huis...

"ERROR-Id" dan heb je de verkeerde ontvanger geselecteerd in je settings progamma, omgebouwde 5400z, moet je selecteren als een gewone 5400.

GR Fred.

Dat is het niet want het is geen 5400Z. Het is erg vreemd allemaal misschien wel overleden deze tuner.

@Naku: jammer dat je er niet even bij plaatst hoe dat moet.

Het lijkt inderdaad een kwestie van id goed instellen.
Dit vond ik op Spinne's board, als je Duits kent tenminste.:)

Auf einstellung gehen auf Humax 5400 einstellen mit der
Sysem ID: 00160000
Dann müß es gehen

Hatte das gleiche Problemm Mit ein Humax 5400z
Habe dann auf Humax 5400 mit ID:00160000 Eingestellt.

Via de menustructuur kun je de huidige ID ergens terugvinden. Het geeft zich software voor verschillende ID's. Waar je nu dus mee bezig bent is weliswaar de software voor de juiste Humax, maar voor een Humax met een andere systemID vandaar dat je die meldingen krijgt.
Wat exact de juiste ID is kun je dacht ik alleen zien als je de Humax open maakt.

Als dat het niet is, dan is er kans dat je flash niet meer lekker is maar die kans lijkt me vrij klein, doch men wete maar nooit.

Black Tiger zei:
@Naku: jammer dat je er niet even bij plaatst hoe dat moet.

als je de toolbox heb is dat toch niet zo moeilijk daar zit id patscher op

Je kunt ook de orginele soft met de juiste id er weer in zetten.
Dat kan met met hetzelfde programma waarmee je normaal de nieuwe soft er in zet.
Daarna kun je de patch en settings er weer in zetten.
Je kunt alles vinden bij
http://www.kamaradski.nl/josje/
Bij Downloads ----> Humax officieel.
Grt. Jacob.

maar je moet als eerste het id weten endat moet je in de humi plaatsen om de eror teverweideren

humax 5400irci met aston en een progje

Niet als je de orginele firm pakt met daarin reeds de juiste id.
Belangrijker is welke loader zit er in en welke type 5400 is met of zonder z.

Echter misschien is zoals Naku schreef, alleen het veranderen van de Id al voldoende, zoniet kun je de hum kompleet aanpakken zoals ik hierboven al schreef.
De id is afhankelijk van welke Loader er in de hum zit en of het één met of zonder Z is.

Board OAK-I, Tuner MK2 : Loader L1.37 System ID : 0016.0000

Board OAK-II, Tuner MK2 : Loader L2.08 System ID : 0016.0200

Board OAK-I, Tuner MK3 : Loader H1.37 System ID : 0016.0400

Board OAK-II, Tuner MK3 : Loader H2.08 System ID : 0016.0600

Board OAK-II, Tuner LVA3 : Loader H2.19 System-ID : 0016.0601

Heb ook al geprobeerd om originele Humax software te plaatsen maar dit maag ook niet lukken. Ga maar eens proberen met die ID patcher.

Nieuwe ID geplaatst en overige software geupload naar de Humax en alles werkt weer perfekt!!!

Allen bedankt voor het meedenken!!

Bertje

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan