Kymco super8 snorscooter opvoeren.

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.525
Waarderingsscore
649
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Ik heb een standaard snorscooter van kymco rijdt op de teller maximaal 32km

Met de gps speedmeter van mijn iphone is dat precies 25km/h
Niks aan de hand zou je zeggen maar de laatste tijd word ik door iedere oma op een electrische fiets of ingehaald of rijdt net een pietsje zachter zodat inhalen tijden kost.

Ik heb totaal geen verstand van opvoeren en dan minimaal bv max 27.5-30 km/h

Speuren was het verwijderen van de aangebrachte cdi simpel een draadje doorknippen.

Dit gedaan en dat helpt prima alleen veel te veel nu is de max gps snelheid 38km/h :rolleyes:

Dus deze oplossing werkt, alleen 2 keer te hard.

Wie heeft een tip de snelheid zo'n 5km/h hoger te krijgen.

Dit ook in verband met de rollerbank.

En het moet makkelijk gaan en niet de halve scooter slopen.

Wie :cool:

 
Vroeger losten we dat op met andere tandwielen, kleiner voor en achter een grotere, maar heeft zo'n ding tandwielen?
 
https://www.scooteronderdelenshop.com/elektrische-delen/toerenbegrenzer/toerenbegrenzer-regelbaar-scooter-dmp
Hiermee deed ik het een paar jaar terug bij mijn zoon.
Hij had dan een model met een afstandsbediening.
Als hij wegreed moest hij op de afstandsbediening drukken, en reed hij 80. Werd hij aangehouden ging de scooter uit. Daarna starten en stond de begrenzer erop, Keurig 45 op de rollenbank.
Het heft een hoop bekeuringen uitgespaard.
 
Freggel dat zijn brommers met kettingen en tandwielen.

Scooters hebben een varioriem.

Die toerenbegrenzer ben ik ook tegen gekomen .

Maar de politie is ook niet gek. Je wordt tegenwoordig door  een motoragent aangehouden die je snelheid al weetven dan is het op de rollerbank zoeken naar de schakelaar.

Laatst in Almelo 80  aanhoudingen waarvan ruim de helft zo'n switch had.


Maar die switch gaat te hard ik zoek enkele km extra en geen 20

Zou een andere sproeier helpen?
 
Oh ja, het begint weer te dagen.
Als je harder gaat, gaat de vario verder dicht staan, waardoor de riem hoger op de rol komt te liggen, en je dus harder gaat.
Wat je ook kan doen, is de centrale moer van je vario losdraaien (evt, met een slagschroevendraaier), en een ring tussen de twee vario helften leggen. Hierdoor kan de vario niet helemaal meer dicht, en gaat de riem dus ook niet zo ver naar boven.
Door te experimenteren met verschillende diktes kom je vast aan de gewenste snelheid.
Waarschijnlijk liggen er nu al wat ringen tussen omdat je maar 35 gaat, je hebt best kans dat je ruim 60 haalt zonder die ringen  :cool:
 
Het enige wat ik weet is het vervangen van de loodjes. Inderdaad zonder ringen kan ie nogal hard gaan.
Als je nu bijv. 12 loodjes hebt, dan kun je er 11 in leggen, gaat dat te hard dan doe je kruislings 12 en 11 mixen, dus 12, 11, 12, 11. Dan moet het wel lukken.

Dat gezegd hebbende... dit zullen ze niet snel zien maar de meting op de rollerbank zal hoger uitvallen dus een bekeuring zit er dan vermoedelijk toch wel in. Zij het kleiner. Misschien ook niets, ligt er aan of je net binnen een bepaalde norm valt of niet.
 
Doorgeknipte draad weer herstellen en een gladde Variobus aanbrengen i.p.v. die met opstaand randje.
Gladde bus kost ongeveer 10 euro dat kan tussen de 5 - 8 km schelen.
Meest veilige manier de motor loopt hier wat rustiger door en scheelt ook in de brandstof.
 
https://www.vraaghetdepolitie.nl/verkeer/scooter-brom-en-snorfiets/bij-welke-snelheid-met-mijn-brom-snorfiets-krijg-ik-een-bekeuring.html
 
zit een mbi kasje onder het budysit is een zwart kasje kun je omruilen voor een 45 km kasje
gr frans
 
sorry cdi kasje
http://www.scooterhandleidingen.com/werking%20cdi.html
gr frans
 
Ik heb ook een Kymco snorscooter, een Agility 4takt.
Ik merkte laatst op dat hij steeds trager werd met optrekken en normaal hield ik de 35 km, maar op dat moment nog maar nauwelijks boven de 30 km. Ik had alles nagezien en kon het eerst niet vinden, tot mij ineens opviel dat mijn achterband wat zacht was.
Ook omdat hij zwaarder rolde als ik hem verschoof.
Ik heb de band weer hard opgepompt en dat scheelde mij ruim 4 km in snelheid, nu rijd hij weer strak op 35 km.  ;)
 
Heb het kastje ontdekt maar nu de hamvraag welke ik moet nemen om binnen de grens van 30-32 te blijven. Nu scheur ik met24-25km /h  met origineel kymco cdi
Type:30410-LEJ2-E92

Zegt mij niks.

Banden zijn op spanning heeft nooit harder gereden.
 
dan krijg je de 45 km versie kun je de gaskabel iets losser zetten dat het gas niet zo wijd open gaat gr frans
 
Ik ben eruit:

Er zijn ook 35km cdi modules.

Ik denk dat ik die aanschaf en de snelheid inregel naar 30 door de achterband wat te ontluchten  :klappen:
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan