L1.36

J

Josje01

Hoi, ik heb een vraagje over een Humax5400 met als loader L 1.36. Deze heb ik overschreven met de originele software van Humax namelijk de Hic 10300-00 waardoor de loader nu L 1.37 is geworden en de firmware natuurlijk HIc 10300-00. Daarna de 4.1 realcam patch erover en hierna de settings. Het apparaat werkt goed , maar herkent géén funkaart RA, RA wat doe ik dan fout ???

Is het hierbovenstaande niet goed of.........?????

Greetz: Josje01

 
Herkent hij wel andere kaarten ? Probeer eens andere files.

De patch heb je overigens wel goed uitgevoerd,al zou ik je adviseren de hic 1.01.10 met de 2.4 patch erop te zetten.Deze loopt beter op de L1.37 is mijn ervaring.

Groetjes,

Appie

 
Heb ook hummie met 1.37 en mijn ervaring is welke patch je er ook opzet,2.4, greek,4.1 of hoe ze ook allemaal heten,ze hebben allemaal hun eigenaardigheden en bugs.

Geen van allen zijn ze perfect maar wel leuk om mee te spelen.

 
Het eigenaardige van de Hummie met L1.37 is dat een funkaart niet wordt geaccepteerd en dezelfde Fun wel werkt in een Hummie met loader 2.08 (5400Z)

Kan het nog gekker??

Greetz: josje01

 
@Josje01

Tuurlijk het kan altijd gekker!

2 identieke Humaxen (tegelijk gekocht in mei 2000), loader H.137, 3.2DD(FIX) soft erop.

De ene loopt niet met de 3.2DD soft en de andere wel, met exact dezelfde kaart. Met 2.4NL op de die "rare" receiver geen problemen! Oh ja het programmeren van de soft en het opspelen van nieuwe settings op allebei dezelfde manier ge upload.

RaRa Politiepet!

Grtz Mike

 
En het kan nog gekker.

Ik heb ook een humax 5400 met L 1.37 loader/16000

Vroeger nooit geen problemen gehad tot ik enkele weken terug een 4.1 (of was 4.2) versie erop zette. Na enkele dagen deed het ding niets meer. Van een andere Funboard member kreeg ik herstelfiles en dat lukte. Dan heeft het toestel goed gewerkt met de 3.2 versie, maar sinds gisteren doet de Humax heel vreemd.

Bij elke zender verschijnt er op het scherm 'Service is not running or scrambled". De kaart is echter goed, daar ben ik zeker van.

Deze melding verschijnt zelfs bij de niet-gecodeerde zenders zoals BVN. Het signaal is sterk genoeg (bijna maximum). De lnb is ook gecontroleerd. Ik heb ondertussen al verschillende firmwares geprobeerd maar niets lukt. Ook als ik de humax naar zenders laat zoeken verschijnt er een foutmelden.

Weet er iemand raad om dit probleem op te lossen?

 
mischien,zoals reeds eerder gemeld.

ik heb ook de 4.1 er op met een 2.7 loader

kaart is een fun met ledjes

als ik de balk in beeld krijg,blijkt het kaartje uit de lezer geschoven te zijn.

druk ik het kaartje in de lezer ongeveer 0,1 mm

heb ik weer normaal beeld?

daar ik nogal veel "rommel"met deze kaart,zal ik er eenseen plakbandje op doen (klemt beter).

 
Zelf denk ik dat er een onderdeel van Humax (tuner misschien) stuk is, omdat ook de niet-gecodeerde zenders zoals BVN het laten afweten.

 
ik behandel regelmatig de vertinde contacten van mijn funcard met koperpoets! gewoon even schoon poetsen en 100% beter kontakt!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan