Laadpaal aansluiten

janblues

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 okt 2006
Berichten
2.632
Waarderingsscore
294
Punten
83
Leeftijd
72
Locatie
Baflo
Iemand heeft mij gevraagd om even een laadpaal aan te sluiten voor zijn elektrische auto.
Ik ben technicus elektro techniek dus om de groepen kast aan te passen en de boel verder te installeren is geen punt.
Maaaaaar hier in groningen en in dit geval ook is de woning gas loos.
Nou hoor ik de snelle intelligente mensen al weer roepen wat heeft gas te maken met een laadpaal.
Niks dus.
Maar er wordt elektrische gekookt 7,2 Kw een warmtepomp 12 Kw en srtaks de laadpaal 11 Kw.
Is er iets om er tussen te monteren als de auto wordt geladen dat de woning voorrang krijgt.
 
Extra vermogen aanvragen bij de netbeheerder, extra voeding leggen en op een krachtgroep zetten met eigen automaat.
 
Een relais die aangestuurt door de warmtepomp die de laadpaal afschakeld.
 
Extra vermogen aanvragen is niet voor niks en ook niet DE oplossing.
Want er zal al best een regelaar op de markt zijn die de stroom naar de auto verlaagd als de woning gaat vragen.
Want als de net beheerder overal maar een zwaardere zekering gaat stoppen denk ik dat de groepenkast een brandhaard wordt.
Als de auto er wat langer aan moet hangen als het nacht is is net erg.
De brandweer roept altijd brand door kortsluiting maar dat kan niet.
Bij een kortsluiting is er geen langdurige opwarming een licht flits een vuurbal en het is over.
Maar bij overbelasting en slechte verbindingen is het een ander verhaal dan kan er wel brand ontstaan.
Een groepen kast is ontworpen en geschikt voor 25 ampère en niet voor 35 of meer.
En daar komt bij een woning van 30 jaar of ouder wie kijkt of laat zijn groepenkast nekijken op warmte ontwikkeling.
Als ik iets niet kon vinden na lang zoeken ging ik kijken met een warmtebeeld camera dan zie je gelijk waar het warm wordt.
 
heb je ook een punt @janblues