langdurig vastlopen

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
929
Punten
113
Leeftijd
75
Als ik naar een satelliet ga en een kanaal kies die niet gevonden wordt dan blokkkeert de boel minuten lang.

Er staat dan een melding van ik ga naar bv hispasat of een melding betreffende een switch.

Ontvanger reageert dan nergens op om na enkele minuten weer vrij te komen.

Kan dit verholpen worden

Nee. Dat is een euvel van de Dreambox zelf. Als je over kanalen zapt die niet bestaan c.q. niet gevonden kunnen worden hangt hij zich op een gegeven moment op. Dat kan sneller of korter zijn.
Ik start zelf gewoon de ontvanger dan weer opnieuw op, omdat ik geen zin heb te wachten, ALS ie al weer vanzelf terug komt.

Wat hier wel werkt is het volgende.
Druk je van de ronde pijltjes toetsen de pijltje links/rechts, dan krijg je zo'n melding.
Echter druk je daarna direkt pijltje omlaag/omhoog, dan krijg je direkt de kanalenlijst van de satelliet.
Hij "hangt" niet niet meer en je kunt direkt een ander kanaal kiezen.
Waar weer hetzelfde trukje geldt.
Ik neem aan dat het in de meeste images zal werken.

Grtz

Meestal gebeurt dit als je in de zaplijst zit. Ik heb dat ook al met Gemini gehad.
Kan dan links rechts, boven of beneden duwen wat ik wil, zo gauw hij hangt, dan hangt hij ook echt goed en reageert hij nergens meer op.

ik deel de mening van BT bij mij is vast vast en het duurt minutenlang voordat de boel weer vrij komt

Is niet alleen bij Dreambox, is een algeheel enigma probleem

Aha kijk, ook met enigma2 dan mag ik aannemen?

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan