lap top

V

vladimir

Heren

Wie kan mij helpen. Naar mijn gevoel heb ik alles gedaan wat in mijn vermogen licht.

Ik heb en lap top en heb er al eerder over vragen gesteld. Het probleem is dat ik mijn kaartje onder geen enkele voorwaarden meer kan programmeren. Heb onlangs een vp20 bij ome willem gekocht en een ongestabiliseerde voeding van 12V, gemeten op de uitgang en spanning is iets meer dan16V. Met het oude progje van ome Willem pic24c13 krijg ik de ene na de andere error winphoenix ook switch naar boven error.

Picbinedit heeft de mogelijkheid om te proggen ook dit lukt niet enz enz.

Wie kan mij helpen??

Ps ik heb de post hier gezet omdat ik denk dat het een hard ware probleem is.

Ik ga vanmiddag lekker op vakantie en neem de zaak mee om verder te proberen.

Ik hoop dat ik in de gelegenheid ben om vanuit Oostenrijk in te bellen.

Gr vladimir.

 
Heb je Willem al om raad gevraagd?

Volgens mij is hij erop gebrand de VP20 op alle systemen te laten werken.

gr, Roel

 
De vp2(0) kan problemen geven op een laptop. Probeer de progger eens op een gewone pc, grote kans dat ie het daar wel op doet.

Grtz. Bullet.

------------------------------------------------------

Voor chatten over de satelliethobby kun je terecht

bij de irccity.nl server (217.67.238.128) in de rooms:

#satlounge

#satstar

#duckfiles

Cu in irccity! (zie ook http://www.irccity.nl)

------------------------------------------------------

 
Ik had het zelfde probleem, ben toen tegen ChipCat aangelopen.

En dat wil wel werken op men laptop.

 
Volgens mij ligt je probleem inderdaad bij de lab-top. De spanning van de RS232-poort 'hoort' +12 en -12Vdc te zijn. Lab top's hebben vaak slechts +5 en -5 ter beschikking op de compoort. Als je dat zelf kunt, zou je eens een MAX232 kunnen plaatsen tussen de RS232-poort en de VP2. (zit ook op een Seasons-interface, zelfde reden.

Verder, wat boven ook al gesteld werd, bel Willem eens.

K

 
Nou, als het een beetje een laptop is, dan zit er al een max 232 of een soortgenoot in hoor.

En die maakt een spanning die meestal rond de 10 volt ligt.

Maar als je die spanning gaat belasten met een verbruiker, dan stort ie in.

En dan meet je een veel lagere spanning (5 volt is heel goed mogelijk).

Toch is die lagere spanning en vooral het gebrek aan de mogelijkheid die een beetje te belasten wel de meest waarschijnlijke oorzaak van problemen met laptops.

Het enige dat ik je kan adviseren is de laptop op de 220 volt voeding / lader te zetten, en zo veel mogelijk stroombesparings maatregelen uit te zetten.

Dus ook in de bios settings.

Overigens moet het wel te doen zijn om dit op te lossen, maar daar gaat aardig wat tijd inzitten.

Het is de moeite niet waard daar tijd in te steken, want er zijn andere (duurdere weliswaar) proggers die dit probleem niet hebben.

 
In de vakantie lekker aan het stoeien geweest.

Ik ben er achter gekomen dat ik een gestabiliseerde voeding had ben op de motor gesprongen en ter plekke in Oostenrijk een ongestabiliseerde voeding gaan halen (99 shilling).

Maar helaas ik krijg de files er niet op. Heb het volgende gedaan:

Piccard 21

Instelling tab blad PIC 16f84, clock xt, erase meteen een error als ik hen op lp zet gaat het goed. (schakelaar laag).

Load de loader.hex write na de tweede keer gaat het goed alleen bij het veld data staat “errors 1” volgens mij staat het er op! Piccard 21 gesloten Want de Eeprom kan ik met dit programma niet bereiken.

Als na elke handeling het programma opnieuw opstart werkt het wel maar de erros blijven er komen bij de loader.hex 1 en bij de PIC.hex 32

Pic binedit124

Hex file met de fake en de laatste key er op naar het tap blad JDM Ludi:

Jumper omhoog,

Wat ik ook doe komen er verschillende ACK errors naar voren (counter =0, 1, dan 16) delay veranderd naar 2, 5, en 10 maar helpt niet.

Read en verify lukt wel?? Ra ra.

Winphoenix

Werk helemaal niet.

Hobybob, wil jij mij dat progje eens mailen aub,

Gr vladimir.

 
Bedankt voor de reply allemaal,

Ik heb inmiddels het progje chip-cat gevonden en ga er even mee stoeien. Kijken of de lap top aan de gang kan krijgen.

Killingfields, mijn season werkt wel op mijn lap-top dus ik neem aan dat de vp 20 er ook op moet werken?

gr. Vladimir

 
Er is geen enkele mogelijkheid dat de 24lc kan aanspreken ook niet met chip cat. de ingebouwde loader werkt maar zodra ik de schakelaar op 3.5Hz zet, stopt hij er mee.

Mas3,

“Het enige dat ik je kan adviseren is de laptop op de 220 volt voeding / lader te zetten, en zo veel mogelijk stroombesparings maatregelen uit te zetten.

Dus ook in de bios settings.”

Ik ben nog al voorzichtig met het verbouwen en instellen van lap tops. Hij staat constant op netvoeding Wat zijn stroombesparende maarregelen??

Wil jij met een kort beschrijving stap voor stap eens iets op papier zetten wat ik moet doen?

Je zult mij een enorm plezier doen! Het moet toch te doen zijn om de spanning op te krikken?

Maandag zal ik ook eens Willem bellen

Gr vladimir.

 
Effe nog een hart onder de riem.Ik had met mijn laptop de zelfde problemen.Ben effe naar Willem gegaan met mijn laptopje.De juiste voeding erop 12v/16v en chipcat als proggie.Het loopt als een zonnetje, thankx king William.

ILYA

 
De software werkt nog steeds niet. In oude situatie alles geprobeerd zoals:

In mijn boot sector alle energie onderdelen afgeschakeld ook in de software.

Com poorten een check laten lopen. (Verschillende progjes van het werk)

De kabel door gemeten deze is 1 op 1.

Toen het setje mee naar het werk. Op de oude machine waar 95 op draait werk het, en de 2000 machine werk het niet. Een lap top met melenium werkt het wel maar de data lamp blijft dan constant branden.

Voeding gemeten op de MC7812 in is als volgt in: 16.23Vdc, uit: 11.98 Vdc.

Willem gebeld, aan de telefoon verschillende progjes geprobeerd o.a. Cardwriter 6.0 Chip_Cat 2.3 I.C prog 1.04. De 24LC16 kan ik op geen enkele wijze benaderen.

Hij wist het ook niet meer en rade mij aan om mijn lap top op nieuw te formatteren. Want hij vermoede dat het ook wel eens in de software kon liggen.

Dat was al een verschrikking op zich zelf. Na een heel weekend er mee bezig geweest te zijn, is de Compac presario behoorlijk eigenwijs er zijn bijna geen drivers voor te vinden, de ene na de andere conflicten kwamen er naar voren, en uiteindelijk de originele soft ware er op moeten zetten Windows 98 vrsie 4.10.2222. als van ouds. Werkt dus niet!! Ik heb geen flauw idee meer wat ik hier nog aan kan doen.

Ik zou er wat voor over hebben als iemand mij eens een handje zou helpen. Ik had ook al eens voorgesteld om op de brommer te springen en even bij Willem lang te gaan. Maar die heeft ook geen idee waarom het niet werkt.

Bla bla

Gr vladimir

 
@Vladimir,

Even wachten met dat formatteren, zorg er eerst voor dat je 100% zeker bent van de kabelverbinding tussen de vp-20 en je notebook. dit MOET een 1:1 kabel zijn, en dus absoluut geen nullmodem.

verder weet ik niet welk operatingsys je gebruikt (win'98, of 2000), maar bij mij (win'98SE) wil de communicatie met de com port (com1) nogal eens problemen geven.

de oplossing was even zoeken, maar vrij simpel.

1/-ga naar je configuratiescherm (start, instellingen, configuratiescherm)

2/-open systeem

3/-selecteer tabblad apparaatbeheer (de 2e)

4/-verwijder com 1 (plusje klikken bij com poorten, eenmaal op com 1 klikken, del toets indrukken)

5/-op ja drukken totdat de com port verwijderd is, en de computer opnieuw opstarten.

windows zal nu nieuwe hardware aantreffen :) en gaat hiervoor de software installeren.

zet nu je vp-20 in de ludipipo mode, en probeer eens een loader op een picje te proggen met pic24c13. met een beetje geluk werkt dit.

vraag me niet waarom, maar bij mij moet (moest voordat mijn hdd crashte) dit zo, dus misschien werkt het bij jou ook wel.

nadat je computer uit is geweest (na het proggen en proberen van het kaartje natuurlijk) moet je helaas weer bij stap 1 beginnen om eea weer werkend te krijgen.

succes

peter.

 
Shit, vergeten, Chipcat, ponyprog, en nog wat programma's werken bij mij voor geen meter. waarom ?? schiet mij maar lek.

pic24c13 werkt nog steeds het best bij mij.

Ik heb GEEN vp-20, maar een zelfbouw ludipipo, en phoenix programmer, maar de vp-20 in phoenix mode is nagenoeg gelijk aan mijn ludipipo programmer.

peter.

 
Petertje,

Het was gisteren weer laat, vandaar de late reactie.

Het formatteren is al gebeurt in het (hele) weekend, en er staat win 98 se op. De kabel is uitgemeten en is 1:1. De actie verwijderen van de com1 poort heb ik al verschillende keren gedaan. Ook heb ik de VP20 er aan laten hangen en opgestart. Nu probeer ik de settings te wijzigen van 0000 tot 0007 en er komen verschillende com poorten naar voren. Tot op heden te vergeefs, alle softtware die ik heb doet het niet. Ik heb het idee dat de loader er niet goed op komt. Het simuleert het wel. Het dos progje 24c13 geeft een error. De hartware is present.??????

Schiet MIJ maar lek!!

Wie schiet eens terug …….

Vladimir

 
Hmm, dan kan ik ook echt niets meer verzinnen. Als je je hdd al hebt geformatteerd, en win98 er opnieuw op hebt gezet. Het enige wat ik je kan aanraden is de programmer eens naar de leverancier op te sturen om hem er eens naar te laten kijken. Het rare is dat er weinig mis kan met een vp20, of aanverwante programmer. Misschien dat een mastercrd programmer op je notebook werkt. deze is natuurlijk wel een stuk duurder, maar wel microproc. gestuurd. Het enige wat ik nog verzinnen kan is de diode die erop zou moeten zitten voor de ludipipo mode. dat deze kapot is. echter niet waarschijnlijk. Ik heb hier weleens gelazer mee gehad.

Nee, sorry, 'k weet ook niet.

Misschien een optie om je programmer eens aan een normale pc te hangen, en dan eens een picje proberen te proggen. wat je erop zet maakt niet uit, als de verify maar ok. is.

dan weet je tenminste dat je progger werkt, en dat het aan je notebook moet liggen.

Peter

 
ff tussen door,

Als ik de card wrider gebruik zie ik dat com1 open is maar zodra ik de 24c16 wil aanspreken sluit hij de com poort. Dat duurt even voor de fout melding komt, vervolgens moet ik de muis mode op 0 zetten en loopt het programma gewoon door. op een 95 station werk het prima.

Ik ben alles aan het proberen. Elke suggestie is welkom.

Gr Vladimir

 
Ha, ingeving !

heb je niet stiekum een mousedriver actief op je comport.

kijk even in je autoexec.bat, en in je windows system.ini

het kan zijn dat dit roet in het eten gooit.

heb in de tijd dat ps-2 muizen er nog niet waren ook eens dit probleem gehad.

Peter.

 
Petertje,

Ik ben bij dat je nog mee denkt.

In ben ook op de compac site geweest en een nieuwe bios er op gezet.

Vervolgens win 98 2e editie eroverheen geblazen zonder resultaat. Windhoos naar mijn D:\ gekopieerd en Windhoos verwijderd en 95 proberen te installeren. Dat lukte tot op een bepaalde hoogte, toen is de laptop ontploft hij begreep er helemaal niks meer van. Ik probeer alles wat er in mijn boeren verstand op komt. Een collega heeft ook een lap top met melenium er op waar de vp20 met de software op werkt. De soft ware ook om mijn lap gezet, na formatteren, dit viel niet mee om compac te omzeilen (ongeveer een dag aan bezig geweest) en ……… k †‰œ™ t, sh ŒŒ#$%. t enz, enz. Compac help lijn aan de telefoon gehad en vroeg of de print poort werkte ????? met deze opmerkingen kom ik ook niet veel verder, naar mijn mening goed uitgelegd, wat het probleem is!

Dit is sys.ini

[boot]

shell=Explorer.exe

system.drv=system.drv

drivers=mmsystem.dll power.drv

user.exe=user.exe

gdi.exe=gdi.exe

sound.drv=mmsound.drv

dibeng.drv=dibeng.dll

comm.drv=comm.drv

mouse.drv=mouse.drv

keyboard.drv=keyboard.drv

oemfonts.fon=vga850.fon

*DisplayFallback=0

fixedfon.fon=vgafix.fon

fonts.fon=vgasys.fon

386Grabber=vgafull.3gr

display.drv=pnpdrvr.drv

[keyboard]

keyboard.dll=

oemansi.bin=xlat850.bin

subtype=

type=4

[boot.description]

system.drv=Standaard-pc

aspect=100,96,96

display.drv=Trident CyberBlade i7 (v6.50.5495-19.47ICD)

mouse.drv=Standaardmodel muis

keyboard.typ=Standaardtoetsenbord met 101/102 toetsen of Microsoft Natural Keyboard

[386Enh]

ebios=*ebios

mouse=*vmouse, msmouse.vxd

device=*dynapage

device=*vcd

device=*vpd

device=*int13

woafont=app850.fon

device=*enable

display=*vdd,*vflatd

keyboard=*vkd

[drivers32]

msacm.lhacm=lhacm.acm

VIDC.VDOM=vdowave.drv

msacm.msaudio1=msaud32.acm

msacm.sl_anet=sl_anet.acm

MSACM.imaadpcm=imaadp32.acm

MSACM.msadpcm=msadp32.acm

MSACM.msgsm610=msgsm32.acm

MSACM.msg711=msg711.acm

MSACM.trspch=tssoft32.acm

vidc.CVID=iccvid.dll

VIDC.IV31=ir32_32.dll

VIDC.IV32=ir32_32.dll

vidc.MSVC=msvidc32.dll

VIDC.MRLE=msrle32.dll

msacm.msg723=msg723.acm

vidc.M263=msh263.drv

vidc.M261=msh261.drv

VIDC.IV50=ir50_32.dll

msacm.iac2=C:\WINDOWS\SYSTEM\IAC25_32.AX

msacm.l3acm=C:\WINDOWS\SYSTEM\L3CODECA.ACM

[NonWindowsApp]

TTInitialSizes=4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 18 20 22

[power.drv]

[drivers]

wavemapper=*.drv

MSACM.imaadpcm=*.acm

MSACM.msadpcm=*.acm

wave=mmsystem.dll

midi=mmsystem.dll

[iccvid.drv]

[mciseq.drv]

[mci]

cdaudio=mcicda.drv

sequencer=mciseq.drv

waveaudio=mciwave.drv

avivideo=mciavi.drv

videodisc=mcipionr.drv

vcr=mcivisca.drv

MPEGVideo=mciqtz.drv

MPEGVideo2=mciqtz.drv

[vcache]

[MSNP32]

[Password Lists]

Vladimir (gg)=C:\WINDOWS\vladimir.PWL

[TTFontDimenCache]

0 4=2 4

0 5=3 5

0 6=4 6

0 7=4 7

0 8=5 8

0 9=5 9

0 10=6 10

0 11=7 11

0 12=7 12

0 13=8 13

0 14=8 14

0 15=9 15

0 16=10 16

0 18=11 18

0 20=12 20

0 22=13 22

En auto.bat

SET windir=C:\WINDOWS

SET winbootdir=C:\WINDOWS

SET COMSPEC=C:\WINDOWS\COMMAND.COM

SET PATH=C:\WINDOWS;C:\WINDOWS\COMMAND

SET PROMPT=$p$g

SET TEMP=C:\WINDOWS\TEMP

SET TMP=C:\WINDOWS\TEMP

Gr Vladimir.

 
Die eerste twee regels kun je uit je autoexec.bat weghalen. Die behoren in je msdos.sys thuis (die hidden, system en readonly staat).

 
De eerste twee regels heb ik “Rem” voorgezet.

Met mkf4.1:

Als ik de settings in de auto phoenix mode zet komt eerst de melding dat ik geen batterij mag gebruiken. vervolgens loopt het een stukje tot de index 2 (antie reset……enz), log window loop priema tot ik de melding krijg “Card have given invalid reply check connections and/or increase timeout. In log file unknown reply from card Het rode data lampje knippert af en toe.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan