Laptop gaat niet aan.

janblues

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 okt 2006
Berichten
2.632
Waarderingsscore
294
Punten
83
Leeftijd
72
Locatie
Baflo
De laptop van mijn vrouw start niet meer.
Na het drukken op de aan/uit knop gaat de verlichting onder het toetsenbord even aan dan weer uit en na een aantal keer als je geluk hebt dan gaat hij aan.
Het is een lenovo.

Is dit einde laptop of is dit nog te herstellen.
 
Een paar vragen.
Hoe oud is de laptop?

Wil je hem opstarten via de accu, of rechtstreeks via de stroomkabel?

Batterij op het moederbord vervangen?
Kan van alles zijn.
 
Accu verwijderen, stroom voor een kwartiertje los, daarna stroom aansluiten en de accu er uit laten..
 
lenovo.. interne accu denk.. vermoed daar het probleem ook
 
Slijptol? Als het goed is moet de accu er met wat gepiel er uitgehaald kunnen worden. Alles hangt natuurlijk af van het bewuste model.
 
De laptop is denk ik 10 jaar oud.
Is wel een paar keer opgewaardeerd.

De knoopcel ook vervangen.
Accu ja, je kan hem best wel lang gebruiken ,als hij niet aan het net hangt.
Waarom dan de accu er uit halen.
 
Omdat de accu stuk kan zijn. Wanneer de accu stuk is en een soort van kortsluiting of een rare spanning afgeeft, dat het moederbord in 'protectie' schiet.
 
Precies wat @Dr.Z zegt..
Dat las ik ook een beetje uit de klachten.
 
Na het drukken op de aan/uit knop gaat de verlichting onder het toetsenbord even aan dan weer uit en na een aantal keer als je geluk hebt dan gaat hij aan.
Als de laptop dan eenmaal aan is, blijft hij dan ook aan?
 
Ja dan blijft hij aan.
Soms na enkele seconden en soms na een minuut of nog even langer. Maar als je daar op moet wachten duurt het altijd te lang.
Eerder stond hij altijd in een soort van stand-by. Klep open en gaan.
 
Laatst bewerkt:
Ja dan blijft hij aan.
Als de accu de boel in protectie zet zou dit naar mijn mening niet kunnen. Het kan dus zijn dat de accu dat niet continu doet.
Ik vermoed eerder het moederbord.
 
Misschien wat simpel gedacht maar kan het niet gewoon aan het aan en uitknopje liggen, ik heb precies hetzelfde probleem gehad met een digitale multimeter. Was hier dus het aan en uitknopje wat niet goed meer functioneerde.
 
Dus misschien een printbreukje of slecht contactje ergens bij dat knopje
 
Laatst bewerkt:
Dat zou kunnen maar ik denk toch ook eerder de accu, dat die niet meer lekker contact wenst te maken. Eenmaal aan, heeft de laptop feitelijk niets meer met de accu te maken dus blijft het ding ook draaien.
 
Ik vermoed dat de aan/uit knopje slecht contact maakt. Dit zijn van die pulsdrukkertjes die niet het eeuwige leven hebben.
Een haperende accu lijkt mij sterk. Mijn accu van mijn laptop is gewoon dood en zit nog steeds in de laptop en laptop gaat met de powermodule gewoon aan
 
Na het drukken op de aan/uit knop gaat de verlichting onder het toetsenbord even aan dan weer uit
Ik vermoed dat de aan/uit knopje slecht contact maakt.
of slecht contactje ergens bij dat knopje
dan zou ding geen licht geven onder het toetsenbord.
aan uit is een puls drukker dus hij geeft een puls.

er start een blijkbaar een mosfet niet goed door.
als er een breuk / los contact zou zijn dan moet het steeds gekker/erger worden.
accu er uit halen en dan op voeding starten is het dan goed dan kan het in de accu zitten (die halen ook gekke geintjes uit) of in het controle gedeelte van de accu.
als het probleem ook zonder accu blijft dan kun je pas verder zoeken.

valt me mee dat je een lenovo hebt met losse accu trouwens...
maar dit geheel ter zijde.
Mijn accu van mijn laptop is gewoon dood en zit nog steeds in de laptop en laptop gaat met de powermodule gewoon aan
dit ligt er aan wat je onder dood verstaat.
houd ding geen vermogen meer vast in de cellen dan werkt de laptop idd normaal met voeding en accu er in maar is je controle print in je accu stuk dan kun je het zelfde krijgen als @janblues
 
Het aan/uit knopje had ik ook in eerste instantie gedacht.
Die heb ik gereinigd.
Maar ik of mijn vrouw zet hem aan dan licht het toetsenbord even op en gaat dan weer uit en dat herhaald zich net zolang tot dat hij wel opstart.
Krijg een beetje een idee of hij iets moet vergelijken en denkt dit klopt niet.
En na een aantal pogingen het wel lukt.
 
Sat-ed kwam er net tussen door.
Die had ik nog net niet gelezen.
Als je een accu te lang niet oplaad gaat hij zichzelf ompolen en dan snap ik dat het aan de accu ligt.
Maar de accu wordt geladen en dan kun je er een aantal uren zonder net spanning mee werken.
Mijn zoon had er ook al even naar gekeken maar die zij einde laptop.
De accu kan ik er nog even uit halen en dat schoonmaken.
 
Laatst bewerkt:
Einde laptop????
Ff langs een reparatie bedrijfje in de buurt lijkt me eerder.
En ja het is een pulsdrukker maar als die pulsdrukker dendert dan gaat ie aan uit . Gebeurt wel vaker met die folie drukkertjes.

Hou de aanknop eens 30 seconden ingedrukt
 
Laatst bewerkt:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan