Laptop : kan geen boot/device vinden

Stroom verbruik van computers/laptops is in het algemeen zeer laag.
Laptops misschien... mijn pc (en toebehoren) zit toch al heel snel op een 100 watt als ik bezig ben.
Zeer laag noem ik een switch van 3 watt en die heb je ook al van 1 watt. :)
 
Laptops misschien... mijn pc (en toebehoren) zit toch al heel snel op een 100 watt als ik bezig ben.
Zeer laag noem ik een switch van 3 watt en die heb je ook al van 1 watt. :)
Mijn pc verbruikt als hij maximaal bezig is(100% cpu) zo´n 50 watt, mijn Full HD monitor trekt 22 watt. Als ik mijn pc normaal gebruik trekt deze tussen de 24 en 30 watt. dus normaal gezien 30+22=52 watt. Ik vind dat allemaal reuze meevallen dus laat het lekker 24/7 aanstaan.

Moet er wel bij zeggen dat mijn pc geen cd-rom en hdd heeft waardoor logish gezien het stroom verbruik al lager is. En ik heb stroom kontrakt met vaste prijs, heb die enorme verhogingen dan ook niet gevoeld, dat helpt ook mee.
 
Dat is weinig, als ik echt maximaal bezig ben met de pc dan komt die al snel rond de 230 watt of hoger. Maar dat komt ook omdat er een dikke energie slurpende videokaart in zit onder andere.
Daarnaast heb ik er nog een APC aan hangen die alleen al iets van 21 watt gebruikt.
 
Offtopic, maar wel even leuk weer eens te doen is erg lang geleden namelijk.

Ik heb er Vega gfx inzitten van AMD. Deed net even een WEI testje.

Capture.jpg


Met een vette GFX kaart zul jij waarschijnlijk ruim boven de 9.0 zitten met de base score.
 
Geen flauw idee ik heb die tool niet geinstalleerd. Ik heb er een nVidia gForce 3070 in liggen.
 
Geen flauw idee ik heb die tool niet geinstalleerd. Ik heb er een nVidia gForce 3070 in liggen.

Vroeger zat Windows Experience Index(WEI) standaard in Windows 7 en 8.1 dat heeft Microsoft er naderhand weer uitgesloopt maar wordt de index enkel nog intern gedaan en waarschijnlijk ook naar Microsoft gestuurd om te kunnen zien hoe krachtig je computer is. Winaero heeft daarna een tooltje geschreven die de Windows Experience Index(WEI) kan oproepen en ook kan laten scannen. Het toolje hoef je niet te installeren want het is portable en gratis. Tooltje kun je hier downloaden: https://winaero.com/download-winaero-wei-tool/
 
Ik doe niet graag van dat soort tools, ook niet standalone, maar oke.
Dan zit ik op 8,9 want omlaag gehaald door primary harddisk (vreemd... m.2 nvme ssd). GFX 9,9 en dan had ik nog het nodige open staan.

afbeelding.png
 
Ik zal nooit te nimmer een toolje aanraden als ik er niet 100% zeker van ben dat het veilig is. Dit tooltje roept gewoon een functie op die in Windows zit en is 100% veilig om te gebruiken.

Gezien de score is jou PC een flink beest waar je goed op kan gamen, maar ook zware taken zijn geen enkel probleem. En als je dingen hebt draaien haalt dat inderdaad de schijf wat omlaag alhoewel windows ook continu bezig is met dingen in de achtergrond die de drives aanspreken.

Nogmaals zeer krachtige PC!
 
Je begrijpt me verkeerd. Het is niet dat ik jouw tooltje niet vertrouw, maar ik maak gewoon niet graag gebruik van dat soort tools. Reden daarvoor is dat ik niet zo geinteresseerd ben in die nummertjes, want ik weet dat ie snel genoeg is. Dus om dan nog eens te zien wat zo'n prestatietool laat zien vind ik persoonlijk niet zo interessant.

Het is inderdaad een best krachtige pc, maar dat mag ook wel, gelukkig kon ik die van de zaak kopen anders had ik dat niet kunnen betalen. :)

Anyway, back on topic.
Hoe zit het met het boot device @edbe ben je al wat verder gekomen c.q. al wat meer ontdekt?
 
Leuk die benchmarks.. Laat het nu zo zijn dat de mens zelf de vertragende factor is? :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
hij ligt in de kliko
 
De schijf neem ik aan, of de hele laptop?
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan