Laptop standby probleem

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.530
Waarderingsscore
649
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Laptop van dochter springt onregelmatig ook tijdens werken in standby.

Vervelend , maar moet wel opgelost worden. Iemand meer met dit probleem geworsteld?

Laptop is een Dell Latitude e7240 windows 10 pro .
 
instellingen --systeem--energiebeheer en slaapstand--- alles op nooit
 
Staat op nooit. Meestal stel je daar een tijd in maar dit standby gebeuren begint spontaan bv als ze in Word aan het werken is , in een joetjoep filmpje en is niet gerelateerd aan een vaste tijd .
Zowel bij accu als netspanning gebruik.
 
Vraagje: Draagt je dochter toevallig een magnetische armband? Ik lees net dat dit bij een aantal mensen gebeurde en dat er eentje ontdekte dat dit door een magnetische armband komt.
Er schijnt namelijk een contact te zitten aan de linker kant van de laptop, die detecteert dat het deksel gesloten wordt en dan de laptop op standby zet.
Met zo'n armband kun je dus dit contact triggeren en dan gaat je laptop op standby terwijl je hem gewoon aan het gebruiken bent.
Dat is dus met zo'n type Dell.

Je kunt testen of het hiermee te maken heeft. Ga daarvoor naar het de energie instellingen in het configuratiescherm. Daar moet je ook kunnen aangeven wat er moet gebeuren als de klep gesloten wordt.
Zet dat eens op "niets" en zie of het dan nog steeds gebeurd.
Denk er wel aan dat als dit op "niets" staat, de laptop gewoon aan blijft als je het deksel dicht doet en dat is normaliter niet van het beste.
 
BT.
Dat is een goede tip, navraag bij dochter en idd heeft ze diverse armbanden met magneetsluiting.
Gaat nu voortaan werken zonder armbanden.

Resultaat volgt.
 
Magnetisme...Pfff moet al niet gekker worden
 
Op iedere hoes van smartphones tablets zitten ook magneetjes om het device in rustmode te zetten. .
Zo vreemd is het niet.
Weet niog niet zeker of mijn dochter resultaat , heb ze nog niet meer gehoord , heeft en mss gaat het alleen om dat model.
Mijn dell laptop heeft er geen last van heb met een magneetje heel moederbord gescanned maar er gebeurde niks.
 
Magnetisme...Pfff moet al niet gekker worden
Nee inderdaad, ik moest ook 2x in mijn ogen wrijven toen ik dat las, maar schijnt dus echt vaker voor te komen bij die Dell's of dat type. Vandaar dat ik benieuwd ben.

Van een smartphone of tablet kan ik me dat nog voorstellen zo'n magneetcontactje, maar een laptop heeft normaliter zo'n haakje waarmee het scherm dicht klikt, ik dacht altijd dat die ruststand daarmee getriggerd werd of met een schakelaartje binnenin als de klep een bepaald stuk naar onder was gekomen.
 
Heb net dochter gevraagd en heeft geen problemen meer , werkt nu zonder armbandjes. Met armbandjes regelmatig standby.
Great Job!
 
Toppie, dan was dat toch de gouden tip. Moet ik zelf ook onthouden. :biggrin:
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan