larsjeee's Multifeed

L

larsjeee

Even een nieuw topic aangemaakt, aangezien ik nu een 85 cm schotel heb met een multifeed opstelling, 4 twin LNB's en 2 DiscEq switches

om de astra 1 , 2, 3 en Hotbird te ontvangen,

de montage van de shotel en de afstelling ging niet zo gemakkelijk,
momenteel heb ik signaal en beeld op de Astra 1, en nog 2 andere, welke ik nu nog ben aan het uitzoeken welke dit precies zijn...

1 Lnb blijft het signaal 0, of ik hem nu links of rechts in de rail schuif..
 
Allereerst zal ik wat informatie geven over de door mij aangekochte shotel, en apparatuur om meerdere satellieten te ontvangen op 1 schotel:

De schotel is een 85 Cm Click - Clack van het merk: Chess.

daarop is een multifeed houder gemonteerd:
http://www.nt-sat-elektronik.de/images/Multifeedhalter/Multifeedhalter-4-fach.jpg

op de rail bevinden zich 4 Twin Lnb's van het merk: Medion (0.2DB)

deze worden aangestuurd door 2 DiSEqC 4/1 switches van het merk: Best


Allereerst heb ik de complete ophanging van mijn bestaande schotel moeten verwijderen en zo'n 30 cm naar beneden moeten verplaatsen ivm de dakgoot waar de grotere schotel tegenaan zat, en zo niet genoeg kon draaien..

daarna de 4 lnb's op de rail gezet, ongeveer daar waar de Satelliten ongeveer zitten, met de astra1 lnb in het midden, links van de arm.

en toen uitgericht op de astra1 , (hellingshoek iets aangepast) had toen zo;n 92% signaal.

nu is het inmiddels donker, dus ben ik gestopt met afstellen, tot nu toe heb ik 2 Satelliten werkend nl. de: 19.2 Astra1 en de 28.2 Eutelsat

poort D = 19,2 Astra1
poort C = 28.2 Eutelsat

op poort A en B zitten 2 andere Satelliten in elk geval niet de 23,5 en de hotbird...

nu ben ik dus aan het proberen erachter te komen welke dit zijn...
met zoeken vind ik oa: Persian toon zender, zou dit 7.0E Eutelsat kunnen zijn?

op de andere onbekende vind ik oa: Gute Laune Tv, zou dit de Eutelsat 9.0E kunnen zijn?

heb zo;n idee dat die rail niet gemaakt is voor de 23,5 en de 13.0 te ontvangen of kan dit niet?
 
nu ben ik zover dat ik astra1 90% heb, hotbird 100% heb en de 28.2 80% heb, ik heb hiervoor de rail moeten buiten, de kant van de hotbird omlaag, de kant van de 28.2 omhoog, echter krijg ik de 23.5 met geen mogenlijkheid ondanks de grotere schotel...

ben bang dat ik een nieuwe smalle lnb hiervoor aan het halen kom, want de koppen zitten maximaal tegen elkaar aan...

dus eigenlijk is de 85cm schotel dus nog te klein, of begrijp ik het verkeerd?
 
weinig bezoekers hier :)

het is inmiddels opgelost, ik heb de multifeed rail bij de hotbird naar beneden gebogen, en bij de astra 2 naar boven gebogen, de kop van astra 1 en 3 helemaal tegen elkaar gezet, waarna ik de astra 1 op 100% signaal gezet heb, (astra3 had toen nog niks)

en de gehele schotel iets schuiner gezet (elevatie hoek) waardoor ik iets ingeleverd heb op astra1 (89%) maar wel 87% signaal op astra 3 heb nu :) :)

op de DM800HD heb ik nu alle zenders, aleen op de andere ontvanger (goedkoop hd FTA ontvangertje) heb ik op astra2 en 3 bijna geen ontvangst, aleen astra1 en hotbird komen daar goed binnen, maar dat kan ook te maken hebben met de langere en dunnere kabel (signaal verlies)

waardoor de switch niet goed schakelt, of het signaal net te min is,
maar is niet zo'n ramp want die staat toch 99% van de tijd op astra1.
 
we zijn er nog.
maar inderdaad je moet voor 28.2 en 23.5 smalle koppen hebben,voor de lnb uiteraard...lol,
Deze zitten direct naast elkaar.
Dit probleem had ik ook met mijn oude lnb's.
 
Voor een 110 cm ? Want ik heb nu gewoon signaal op alle 4 de koppen met een 85cm met gewone lnb,s dus geen smalle...

Die merlin image werkt trouwens best goed, bij mij werdt de 32 gig usbstick meteen als harde schijf herkend, picons had ik zo werkend, en mooie standaard skin... Heb wel de 1.6 erop moeten zetten, de 2.0 pakt hij bij me niet (kloon)
 
das jammer ,deze is zeer uitgebreid met hbbtv ed.
Je zit ook met geheugen probleem met de 800.
Maar je kunt via een app een usb stick als geheugen gebruiken.
Naam app ia mij even ontschoten ,zal er even naar kijken.
en 85 cm schotel is genoeg
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan