Laserbehandeling ivm stoppen met roken.

@ Freggel, je schreef het zelf al, maandje niet roken en het is terug verdiend. Ik ben in maart 2014 gestopt met roken, ik rookte gemiddeld 1 pakje zware Brandaris per dag, nam mijn shag altijd uit Belgie mee als ik in Belgie ging tanken, was daar een stuk goedkoper. Tegen de toen geldende prijzen rookte ik zo'n € 2500 per jaar weg, is inmiddels een stuk duurder geworden dus tel uit je winst. Kan je toch wat leuke extaatjes van kopen voor de bosnimfen hier. :girl::girl::girl:

B.
 
@boets , ik snap jou, het is een flinke besparing, en Freggeltje zal wel moeten, want ik zit nu midden in de Wia aanvraag. ;)

Maar nu op dit moment 2 weken geleden gestopt, gemiddeld €50,- per week aan shag/sigaretten en sigaren.
Dus nog 1 week, en dan heb ik het er al uit.
 
Helaas heeft de behandeling niet geholpen, ik ben weer aan het roken.

Ik had meteen al gedachte toen ik daar naar buiten liep wat hebben nou eigenlijk gedaan, want ik merkte er helemaal niks van.

Een paar weken geprobeerd op wilskracht, maar dat is niet gelukt.
Heb mezelf nu aagemeld om te gaan stoppen met Champix.
 
Ik kan natuurlijk niet op 'leuk' klikken maar goed om te lezen dat jij je nu hebt aangemeld bij Champix.
 
Bijwerkingen, champix:

Bijwerkingen van Champix​

Behalve het gewenste effect van Champix kan het middel bijwerkingen hebben. De meest voorkomende zijn misselijkheid, hoofdpijn, slapeloosheid, abnormaal dromen, neusverkoudheid. Deze bijwerkingen treden niet bij iedereen op. De bijwerkingen van Champix lijken veel op ontwenningsverschijnselen. De bijwerkingen zijn over het algemeen in de eerste week het ergst en nemen vervolgens af of verdwijnen. Wanneer Champix niet meer wordt gebruikt zullen ook de bijwerkingen afnemen en verdwijnen. Rijden en het gebruik van zware machines is af te raden, in ieder geval tot je uit ervaring weet welke uitwerkingen Champix op jou heeft.

Ook zijn er meldingen van hartaanvallen, hallucinaties, depressie, zelfmoordgedachten en overgevoeligheidsreacties (zoals een gezwollen gezicht of tong) bij patiënten die proberen te stoppen met roken met behulp van Champix. Als je Champix gebruikt en agitatie, gedeprimeerde stemming, gedragsveranderingen of zelfmoordgedachten waarneemt, dien je je behandeling te stoppen en onmiddellijk contact op te nemen met je arts.

Wanneer één van de bijwerkingen ernstig wordt of als er bij jou een bijwerking optreedt die niet in de bijsluiter is vermeld, raadpleeg dan je arts.

Ik wens je veel succes.
Maar gezien de bijwerkingen lijkt me beter gewoon de knop om te schakelen en alle tabak sigaretten , sigaren etc weg te sodemieteren. En bij opkomende behoefte een flink stuk chocolade pruimen.
 
Laatst bewerkt:
mijn wia is goed gekeurd mag thuis blijven .
Dus hopelijk ook positief nieuws voor jouw.
 
Ik hoop het voor mij ook @scubadiver .

Maar even voor @the matrix , als je alle bijsluiters goed leest dan wordt je als je pech hebt er vaak zieker van dan dat je geneest.
Ik heb hier ook medicijnen waar op het gele stickertje staat dat ik op moeten passen met buiten spelen. :stupid:

Wie verzint dit?
 
Achja, die pleisters om te stoppen met roken hebben ook soortgelijke bijwerkingen als je er op gaat zoeken. De meesten krijgen daar geen of nauwelijks last van en als het je daarom lukt om te stoppen, waarom dan niet?

Succes wederom freggel1.
 
Van die pleisters om te stoppen kreeg ik verschrikkelijke nachtmerries, en de plek waar de pleister gezeten had gaf na een paar dagen een reactie, een grote rode plek, en jeuk!

Het lijkt wel dat de middelen om te stoppen met roken nog erger zijn dan het stoppen met roken zelf.

En, ja ik weet het heeft met wilskracht te maken, maar momenteel is het voor mij moeilijk op te brengen.
 
Ik hoop het voor mij ook @scubadiver .

Maar even voor @the matrix ,
Ik heb hier ook medicijnen waar op het gele stickertje staat dat ik op moeten passen met buiten spelen. :stupid:
Ik heb een aardig medicijnendoosje vol, sommige met de gele stickertjes maar de waarschuwing staat er niet voor niets, als ik zie welke bijwerkingen het echt heeft (geen bijsluiter verhaal) dan is de waarschuwingen zeker op zijn plaatst.
Daarin tegen weet je niet wat er verder allemaal kan gebeuren en daar moeten we ook niet teveel aandenken, lief zoals je het zou willen, is mijn idee. Stel niet iets uit wat je nu kan doen en geniet van het leven!
 
Laatst bewerkt:
Een bijsluiter met vermeldde bijwerkingen worden niet voor de lol geschreven en toegevoegd bij het medicijn. Zelfs als je bij de apotheek een nieuw medicijn krijgt krijg je een apparte bijsluiter met advies en bijwerkingen en eventueel toelichting van de apothekersassistente.
Dat is niet voor de lol maar om de gebruiker erop te wijzen wat er naast het medicijn kan voorkomen. Dit kun je naast je neerleggen en "het zal wel'
Maar dat is oliedom want je herkent bijwerkingen niet of te laat.
Een gele sticker is niet bedacht om het doosje vrolijk op te fleuren maar gewoon een gele kaart om een rode te voorkomen.

Hier lichtzinnig over doen. ?????

Ik heb door het plaatsen van de bijwerking niet geadviseerd om dat NIET in te nemen. Dat is aan de gebruiker in overleg met HA.

Waar ik wel van schrok van dat spul is dat ik nog nooit zulke heftige bijwerkingen op een rijtje heb gezien. En dat om een peuk te laten staan.

Dus als Freggel overtuigd is dat hij dat medicijn moet gaan slikken om van het roken af te komen dan is dat geheel zijn pakkie an.

Succes!!
 
Dat is niet voor de lol maar om de gebruiker erop te wijzen wat er naast het medicijn kan voorkomen. Dit kun je naast je neerleggen en "het zal wel'
Dat was ook niet de strekking van mijn verhaal. Sorry als ik die indruk gewekt heb.
Natuurlijk is het belangrijk om te weten welke bijwerkingen er mogelijk zijn. Maar ik ken te veel mensen die het bijwerkingen lijstje gaan lezen en dan een medicijn niet meer in durven te nemen. Vandaar dat ik schreef dat je er veelal niet al zwaar over moet denken, omdat in de meeste gevallen men niet eens last krijgt van die bijwerkingen. Of nauwelijks.
Sterker nog, tegenwoordig staat er in de handleiding ook vaker specifiek gemeld welke bijwerkingen vaker en weinig voor komen dus dat geeft een veel beter beeld dan de wijze waarop ze het vroeger deden.
En als het alleen misselijkheid is, dan liever enige tijd misselijk dan nog jaren roken, toch? Het is een ander verhaal als je er depressief van wordt, maar dat gebeurt relatief zelden. Je moet dan wel weten dat dit een bijwerking kan zijn natuurlijk.

Mijn bedoeling was om aan te geven dat ook voor pleisters die bijwerkingen bekend waren en men niet alleen op basis van die bijwerkingen moet besluiten om het niet te proberen te stoppen met roken. Vermits men maar wel rekening houdt met die bijwerkingen en evt. dan tijdig stopt indien nodig.
Daar was ik niet duidelijk genoeg over en als ik het zo terug lees komt mijn antwoord inderdaad wat lichtzinnig over. Dat was niet mijn intentie.
Dus hopelijk verduidelijkt deze uitleg een en ander.

Uiteraard blijft het uiteindelijk altijd de keuze van diegene wat er over denkt, of diegene er wel of niet mee wenst te beginnen. Maar dat lijkt me logisch.
Anyway, ik was te onduidelijk en wekte daarmee een lichtzinnige indruk, mea culpa.
 
Mijn bedoeling was om aan te geven dat ook voor pleisters die bijwerkingen bekend waren en men niet alleen op basis van die bijwerkingen moet besluiten om het niet te proberen te stoppen met roken. Vermits men maar wel rekening houdt met die bijwerkingen en evt. dan tijdig stopt indien nodig.
Ik was altijd sceptisch over de erkent van pleisters of zalf. Iets wat je buiten op je huid krijgt wat dan van binnen moet werken.
Nu weet ik beter, morfine pleister werken echt en bijzonder goed en een zalfje werkt ook. Ik denk dat pleister om te stoppen met roken best zou kunnen werken. Meest je op tijd ververst (lees de fucking gebruiksaanwijzing)
Succes Freggel
 
Laatst bewerkt:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan