Leg maar eens uit 2 ( nieuwsgroepen)

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.173
Waarderingsscore
575
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Daar zou ik dus wel eens wat nadere uitleg over willen hebben... ;)


( Ja Bert50 nog meer graag :biggrin: )
 
Waar beginneb we mee.

1. je moet lid worden van een Payserver, Eweka is een goede . Kosten voor een dergelijke server is 7,50 euro per maand.

2. een nieuws lees programma wat NZB file aankan. Zoals Newsbin Pro. NewsPro of leecher, zijn er meer hoor.

3. een plaats waar je de NZB files kunt downloaden, zijn diverse sitea waar je da kunt.

4. een site waar je bepaalt welke film je wild downloaden, FTD is een goed begin, ander zoals newzbin.com kosten 5 kwartjes per week.

Eigenlijk ben je dan klaar om films te downloaden of muziek uit de news groupen.

normaal moet je eerst de news group inlezen voordat je kunt downloaden. Met NZB files is dat niet nodig, je leest dat de NZB file in, daarin staat welke files uit welke News Group moet halen.

Bij films die goed gepost worden zitten ook reperatie files, zodat je de missing file kunt herstellen, maar eestal is dat niet nodig.

Groetjes Bert
 
Blokker1 en Mr.Bluesky, met beide sites ben ik al bekend, bij ftdforum ook al een aantal jaren lid. ;)

Ooit al wel eens een film gedownload via de nieuwsgroepen en ook wat muziek en dergelijke...

Maar de uitleg die Bert50 geeft die komt meer in de buurt van uitleg die gezocht wordt...

Kijk ik had eerlijkheidshalve van Bert al veel uitleg gekregen afgelopen weekend, maar zoals al bekend er komt dan zoveel op je af, dat je oplaatst maar een kwart van de uitleg meer weet, maar ok? al doende leert men, vooral met de kwaliteit van de aangeboden "Nzbfiles of torrents"

Maar goed ik zal mezelf eens op bovengenoemde links wat uurtjes bezig houden...

Meer tips en wat extra uitleg van de "ervaren' zijn natuurlijk altijd welkom. :biggrin:
 
Uit leg van Bert is wel goed,, maar moet echt nog een punt 5 bij.

Ook al heb ik een payserver met een maand retentie dan gebeurd het toch nog wel eens dat je moet repareren.

dus:

5. Quickpar is echt nodig om te hebben,, is trouwens gratis dus das mooi.
 
De uitleg is idd mooi, maar brengt toch weer tot een andere vraag die ik ook zag verschijnen in de Torrents....

En dat was: Waarom donaties doen bij de torrentsites terwijl je zo bij de newsgroepen kunt downloaden?

ik zie hier nu ook bedragen voorbij komen voor een betaalserver ( Eweka) en 5 kwartjes per week voor newzbin....

Kijk nou wil ik niet een discussie starten, maar donaties bij torrentsites zijn niet verplicht als je er maar voor zorgt dat je ratio goed is, dus zorgen dat 1:1 upload en het liefst 150%....

Ok? bij de newsgroepen hoef je niet te uploaden, daar zit hem het grote voordeel neem ik aan?
 
Ja, er zit geen ratio vast aan newsgroups, je hoeft niet te uploaden. Er zijn echter nog meer grote voordelen.
Het werkt een stuk sneller, dit is mede gezien het feit dat er geen gebruikers ook bij jou dingen aan het ophalen zijn, het is geen p2p vorm.
Derde voordeel is eigenlijk het Brein voordeel. Aangezien je niet hoeft te uploaden en je niet shared, is er geen kans dat Brein je kan aanpakken voor verspreiding van illegale zaken.

Newszbin.com is handig maar heb je niet perse nodig, er zijn genoeg gratis sites, FTD is al genoemd, maar er is bijv. ook nog FTN.

Ook Grabit is een uitstekende newsclient die ook met NZB files om kan gaan. In tegenstelling tot de meeste andere programma's is deze newsclient gratis en betaal je alleen voor de searchfunktie als je deze uberhaupt wilt gebruiken.

Alternatieven voor de search funktie zijn NZB sites, zoals http://www.binsearch.net en http://usenetsearch.eweka.nl (gratis registratie) en er was er dacht ik nog wel eentje.

Het betalen voor de newsservers is geen must. Maar de ervaring leert dat niet alle providers goed werkende newsservers heeft of anders newsservers met een beperkte retentie. In dat geval is een van de oplossingen om een payserver te nemen.

Er zijn echter ook providers die uitstekende newsservers hebben die gewoon bij je internet accuont zitten. Tweakdsl is daar een van.
Bij @home wisselt het, bij Demon is ie ook uitstekend maar word ie gecapped op snelheid en zo is er wel meer te vinden.
Betaling is dus niet verplicht, maar ligt wel een beetje aan de provider waar je bij bent aangesloten of je er goed gratis mee kunt werken of minder goed of niet.

Het al genoemde Quickpar is dan ook wel een vereiste inderdaad.
De link van Mr. Blue Sky is eigenlijk een van de beste links die je kunt vinden om alles over newsservers te leren.
 
Kleine aanvulling op BT
Je mag 3x per dag gratis zoeken met Grabit en als je daar 'n beetje slim mee omgaat, is dat meer dan voldoende.
Mooiste van Grabit vind ik de auto shutdown.
Je laat 'm downen, je gaat naar bed en de volgende morgen is je computer uit m?t de film(s) die je wilt.
Heb ik nog niet ontdekt in dat veelgeprezen Newsleecher.

Zelf zit ik bij Planet (Nova) en heb nog nooit 'n payserver gebruikt.
Retentie van 6 dagen (via nzb) en met 3 lijntjes ongeveer 'n snelheid van zo'n 330 kbs en, pak 'm beet, zo'n 95% is compleet, dus ik red mij wel met Planet.
Tenzij je 6 films op ??n dag wil binnenhalen, ja dan is 'n payserver onontbeerlijk.
 
Probleem bij planet is toch wel de snelheid,, en als je meerdere films wilt hebben ben je vaak te laat en heb je ze niet meer compleet of kan je ze helemaal niet meer vinden.


Grootste probleem is ook nog dat je volgens mij niet alle groepen kan bereiken bij planet.



Maar goed als je zelf geen bezwaar hebt om een film te downloaden in een paar uur dan is planet een goede optie.

Zelf gebruik ik newshosting en dan heb ik een film lekker met 4 lijntjes binnen in ongeveer 1.1/2 uur :)

Zelf hou ik er niet van om mijn pc de gehele nacht aan te laten staan,, termeer omdat deze in mijn slaapkamer staat en ik niet de hele nacht het gebrom van mijn pc wil horen.
 
ik heb grabit op mijn computer gezet,

aangemeld bij mijn provider news. versatel.nl.

hoe ga ik nou downloaden,
heb een lijst met heel veel namen, maar hoe vind ik bv.
een dvd om te downloaden.

graag uitleg,

groeten,

sieb
 
@TWIX


Nou nog 'n keer dan maar: http://www.binaries4all.nl/beginners/

Daar staat toch echt alles wat je weten moet en/of met welke proggies je nodig hebt en bovendien staat er ook nog in Jip en Janneketaal.
Suc6
 
@Jack


>Da's ieder eigen keuze uiteraard.
De mijne staat in de huiskamer continu verbonden met radio (in en uit), TV (in en uit), en Sat ( in en nulmodem)
Is alles bij elkaar toch 'n flinke kabel.
Moeten d'r allemaal van die gaten in mijn plafond, nou dan toch maar voor het gemak in de huiskamer.
Maarreh, waterkoeling, is dat niks voor je?

Dit laatste krijg ik niet netjes op zijn plaats (ruzie met quote)
 
Ik heb even de quotes weggehaald bij jou, een complete is vaak niet nodig, en geeft weer zo'n lap tekst. ;)

Ok? ik zie nu hier weer iets staan waaar ik een tijd terug ook al achter was, met de nieuwsgroepen, missende pars...

Nou liet men mij afgelopen weekend zien hoe dit opgelost kon worden, met reparatiepars, werd mij uitgelegd...

maar ik lees nu dus ook dat een file ook maar voor een bepaalde tijd helemaal ter download staat, dit is bij mijn weten bij de torrents niet anders, maar daar kun je hem nog wel helemaal downloaden zolang hij er nog staat zonder dat je om de missende stukjes moet vragen...

Ik ga nu eens kijken hoe dat zit met dat NZB gedoe enzo, want ik weet dit al wel een tijdje, heb ook al een eind een account ( sinds kort opnieuw) bij ftdv3 dus dat moet wel uit te vogelen zijn zeker in dat Jip en janneke taal. ;)
 
Je mag 3x per dag gratis zoeken met Grabit
Correctie, 4x zoeken of bijv. 2x zoeken en 2x grabben, 3x zoeken 1x grabben. Beetje weinig, maar met .nzb's heb je er geen problemen mee.

@freggel1: de tijd dat een file er staat is afhankelijk van de retentie van de gebruikte newsserver. Die van Versatel is overigens supertraag bij gebruik.

Tegenwoordig worden bij de meeste zaken wel par files bijgepost, over het algemeen zijn die ook in de betreffende .nzb files te vinden.
Bij torrents heb ik overigens ook al meegemaakt dat je files niet helemaal binnen kon krijgen, omdat de torrent er wel was, maar de mensen die online waren bijv. niet het einddeel hadden en als dat weg is, tja... dan heb je hem dus bijna binnen maar mis je de rest en kun je hem wegkiepen.
Bij newsservers zie je ook vaker reposts, zeker als het nieuw spul is.
 
Ik denk dat Freggel genoeg imput heeft om er mee te starten.

Ik denk ook dat hij e mee moet spelen en dan aldoende leerd men bij.

Als er nu nog vragen zijn, wat ik betwijfel, komt hij gewoon weer terug bij ons.

Groetjes Bert
 
bert50 zei:
Ik denk dat Freggel genoeg imput heeft om er mee te starten.


@Bert50 en @Black Tiger, laat duidelijk zijn dat ik niet niet alleen voor mezelf doe!

Als ik er mezelf in vast bijt kom ik er idd er heus zelf wel, dat weten jullie ook wel.....

Maar ik doe dit voor degene die er "niks" van weten.... ;)
 
Ja oke dat begrijpen we ook wel, maar die zien we tot nu toe geen vragen stellen.:)

Maar dat komt misschien nog wel. Na deze uitleg allemaal en die belangrijke link zou het me niet verbazen dat er wat meer mensen toch eens naar gaan kijken.
 
Zoals sommige wel weten zit ik hier met chello (het gaat nog steeds goed met mijn IP)

Maar nu komt het als ik iets uit newsgroepen wil dowloaden dan is er dus niets te vinden omdat er dus vanuit chello heel weinig wordt ondersteunt heeft iemand nog leuke tips om dit te omzeilen door bv via een andere provider te zoeken via newsgroepen.

Alvast bedankt.


;)
Nr.10
 
Nummer 10,
ik geloof dat we dat gezegt hebben, jij, net zo als ik lid van Chello, hebt een Payserver nodig.

Ga eens kijken bij Astraweb of Eweka.

Groetjes Bert

Ps, ik heb beide kost ongeveer 20 euro per maand.

Freggel, zat een klein foutje in de kosten van Newzbin.com, het is 50 euro cent per week. Dus geen 5 kwartjes.............
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan