Leg maar eens uit 2 ( nieuwsgroepen)

Ik gebruik hier newsleecher met supersearch. In combinatie met supersearch heb ik geen enkele nzb file nodig.
Dus gewoon naam invullen zoeken en klaar.
Alleen heb ik daar een abbo bij newsleecher voor genomen met supersearch erbij.
Ik heb ook chello en eweka hier.
 
@Edwin: Wel even eerst de thread lezen he, die link had ik namelijk al genoemd in een eerdere reply van me, samen met die an usenetsearch van Eweka.:)

@Big_G:
Natuurlijk ben ik netzo geintresseerd in goede tot zeer goede newsservers, en ik vraag daarom ook: Hoe kom ik aan een paswoord van bv een news.planet.nl of welke andere free newsserver?
Ik wil hierin natuurlijk ook even expirimenteren.
Ik antwoord even hier omdat dit een specifieke newsserver vraag is. Het is overigens nova.planet.nl voor die newsserver, maar je hebt niets aan de wachtwoord hiervoor.

Het is zo dat veel providers de newsserver zo beschermd hebben, dat je er alleen op komt als je ook gebruik maakt van hun netwerk, zo werkt planet ook.
Bij Tweakdsl heb je een provider die op 2 manieren bereikbaar is. Als je zelf een abo hebt, hoef je geen usernaam en wachtwoord en ben je meteen verbonden. Doch omdat deze ook als payserver te verkrijgen is, is die ook vanaf andere netwerken te bereiken maar dan wel met usernaam en wachtwoord.

Hierbij zie je een verschil met bijv. Eweka. Tweaknews staat niet toe dat er meerdere mensen van hetzelfde account gebruik maken, word dit ontdekt word je account geblokkeerd, hetgeen bij meerdere payservers het geval is.

Een van de uitzonderingen hierop is Eweka. Bij hun mogen wel meer mensen gebruik maken van hetzelfde account. Doch daarbij moet rekening gehouden met het feit dat je maar 4 lijnen hebt. Maak je er dus met 2 man gebruik van (bijvoorbeeld), en je bent tegelijkertijd bezig, dan kun je elk maar 2 lijnen gebruiken anders krijg je een melding dat je teveel gebruikt en werken de andere lijnen dus niet.

Dan heb je nog de zogenaamde free newsservers. Deze zijn over het algemeen zonder usernaam en wachtwoord te bereiken, maar feit is dat ook deze vaak geen goede newsgroup retentie hebben en de binairies slecht ondersteunen.
Een van de servers die nog extern bereikbaar is via een ipv6 truukje is een experimentele server van xs4all. Het is wel ergens te vinden hoe je dat dan instellen moet maar ook dat is niet perfekt maar handig voor erbij te hebben.

Op het ftd forum is een thread gewijd aan gratis nieuwsservers. Voor zover ik weet worden daar nog met enige regelmaat reply's in gegeven en enigszins up2date gehouden, daar is vast ook nog wel iets te vinden van leuke servers.
Om er zelf naar op zoek te gaan is bijna geen doen.

Overigens hoef je ook geen 20 euri kwijt te zijn per maand. De prijs als door Bert50 genoemd word opgedreven door de kosten van Astraweb.
In feite heb je aan Eweka (7,50), of anders aan Tweaknews (7,95) wel genoeg. Eventueel kun je dat ook aanvullen met een "forever" account van Virtual Box.
Zelf heb ik er eentje van 5 gig. Dat kost 5 euro eenmalig, totdat die 5 gig op zijn, er zijn er ook te krijgen met meer dan 5 gig. Maar dit is wel genoeg om gemiste files op te halen. Dus in feite kun je voor nog geen 8 euro per maand klaar zijn als je echt een payserver nodig hebt.

Er zijn dus veel verschillen in snelheid, prijs en retentie bij diverse newsservers en het kan dus interessant zijn om deze te vergelijken. Tot nu toe zijn de 2 Nederlandse, Tweaknews en Eweka toch het goedkoopst qua prijs/kwaliteit verhouding en leveren ook nog eens de gewenste snelheid in elk geval word er niet gecapped tot 8mbit. Van Tweak weet ik zeker dat er pas op 10mbit gecapped word. Snelheden hoger dan 10mbit betaal je extra voor. Hoe dit bij Eweka zit is me niet bekend.
 
Ik zelf werk met UNS kost 15dollar permaand er word niet gecontroleerd met hoeveel mensen je inlogd met een ads2 verbinding 8 lijntjes dan is de snelheid zo rond de 18mbit.
Ik gebruik newsbinpro 4.
 
Maar da's dus wel 2x zo duur dan.
Doch het is wel een goede optie als je zo'n accountje met meer mensen neemt, als de snelheid inderdaad klopt.
 
Ja het is echt bere snel soms kan ik 10 lijntjes te gelijk laten lopen die 18mbit haal je niet altijd alleen als het erg rustig is op de server.
Zo gemiddeld rond de 12mbit
 
Een van de weinigen dan.:)
Ik had er 3 uit de states geprobeerd, die waren wel iets goedkoper, maar gaven wel aan niet te cappen daar zat ook 1 bij die iets bekender was. De namen ben ik weer vergeten. Met m'n 8 mbit lijntje haalde ik bij alle 3 niet eens een snelheid van 400 kb/sec. Het meest trieste geval haalde net 78 kb/sec. Dus heb ik bij alle 3 weer snel gebruik gemaakt van de "cancel account binnen 30 dagen" mogelijkheid.:)

Fijn om te horen dat er in elk geval ook eentje is die wel de juiste snelheden doet, die moeten we onthouden!

ForteInc schijnt ook aardig te zijn a 14,95 per maand, maar heb al lang niemand meer gesproken die hem gebruikt dus of die met snelheid ook nog altijd even goed zit als eerst is me niet bekend.

P.s.
soms kan ik 10 lijntjes te gelijk laten lopen
Met welk programma? De meesten kunnen er maar 8 aan.... Of start je er dan 2 op ofzo?
 
@BT, Bedankt voor de uitleg.

Maar ik houd toch liever mijn ratio op dan dat ik euro's ga betalen terwijl ik niet weet of ik ga downloaden etc.
Ik zal die site met gratis newsgroups eens bekijken.


G
 
ForteInc heb ik voor maanden gehad en werkte perfect ,, alleen toen is de retention veranderd.

De grote newsgroupen die wij hier in nederland gebruiken heeft nu nog maar een retention van 1 tot 3 dagen en de rest 2 weken.

This limitation is only on the slush groups, and all other binary groups will have the full 14+ days retention. The full list of slush groups is as follows:

alt.binaries.boneless
alt.binaries.nl
alt.binaries.x
alt.binaries.misc
alt.binaries.nl.ftd
alt.binaries.cores
alt.binaries.ftn
alt.binaries.sounds.mp3.holland
alt.binaries.barbarella


Toen ben ik overgestapt naar newshosting en die bevalt me prima met 4 lijntjes :)
 
Ah vandaar, begrijpelijk Jack, weten we dat ook weer.:)

Big_G: Tja dat is iets wat je inderdaad zelf moet bepalen, als je provider geen fatsoenlijke newsserver heeft, is zoiets als bittorrents zeker het overwegen waard. Doch als je er voor moet betalen, dan zit men mijns inziens toch ook al snel bij de overweging van een newsserver aangezien die dus ook voor 7,50 per maand je al alles kunnen bezorgen.
 
Is er nog iemand die een Eweka accountje wilt delen misschien?
 
BiG_G zei:
Maar ik houd toch liever mijn ratio op dan dat ik euro's ga betalen terwijl ik niet weet of ik ga downloaden etc.



G

Ok? ik ben een beetje laat begonnen met deze manier van downloaden, en dit heeft enkel aan het feit gelegen dat ik geen dvdbrander had... :stupid: En dat ik dacht alles met Kazaa/Limewire te kunnen vinden (lol)

Nu zit ik dus voor mezelf de keuze te maken, torrents of nieuwsgroepen?

Kijk bij de torrents kun je ook reuzesnel downloaden, maar voor dat ratio moet je ook uploaden, gevolg dat je pc altijd staat te uppen, en daardoor draaien er bij mij meerdere dingen niet lekker meer, zoals mijn internet, en bijvoorbeeld de CS... Zet ik de upload lager dan gaat het iets beter....

Tja je kunt er ook voor kiezen om niks te uppen en gigabytes te kopen, zodat je voor een maand "vip' wordt en een onbeperkte download hebt, maar gezien het feit dat niet op iedere site het aanbod hetzelfde is, moet dan al snel op meerdere sites donaties doen om niet gebanned te worden...

Tja en als je dat gaat vergelijken dan is een server als Eweka een overweging waard, want dit kost €7,50 per maand, en gratis sites waar de nzb's staan zijn er zat te vinden, alleen het enige verschil wat ik nu zie, is dat je op sites zoals Usenetsearch, die eweka gebruikt, niet kunt zien waar het bestand je downloaden wilt wat het is, of waar het over gaat ( of ik zie iets over het hoofd? )
En als ik dus met Eweka aan het downloaden ben met Newsbinpro, merk ik verder niks aan mijn internet, of freezes met mijn dream, met de torrents wel...

Kortom, ik ben nog de keuze aan het maken, heb deze week even een accountje mogen "delen" van Eweka, en nu dat toch in een vrij korte tijd voor mij gelukt is, denk ik dat ik mijn keuze wel weet nu. ;)
 
Je conclusie is correct.
Bij usenetsearch, noch bij binsearch vind je omschrijvingen van hetgeen je wilt downloaden of je moet al uit de bestandsnaam halen wat het is.

Dit is ook niet de bedoeling van dit soort sites. Hun bedoeling is om .nzb bestanden te verstrekken.
Wat het precies is, daar zijn dus weer die andere sites voor, zoals onder andere FTD en FTA.
Daarnaast kun je misschien http://www.newzbin.com/ daar nog voor gebruiken. Daar kun je ook allerlei interessante info vinden, waaronder de bestandsnaam (om bij usenetsearch een nzb te maken), vaak een .nfo file waarbij je op "view" kunt drukken, een omschrijving en url naar film ofzo, in elk geval de moeite waard om eens te bekijken.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan