LENTE

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.495
Waarderingsscore
633
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
De LENTE is in het land
Alle vogeltjes fluiten.
De schildpad steekt zijn kop vooruit
Fff fff helaas "hij" kan niet fluiten.
 
Lente? Mooi. Hopelijk wordt het dan ook snel weer wat warmer.
Maar of we er veel aan hebben.... ik hoorde dat er gedachten waren geen verlichting van maatregelen te geven tot eind mei?
 
Tof, lekker rustig. Wachten op vaccinatie. Volhouden dus en denk niet dat de maatregelen door peppi en kokki opgelegd worden maar door een heel grote groep deskundigen.
 
Zowel de vrouw als ikzelf eerste vaccinatie gehad veertien dagen geleden. Vrouw omdat ze in de zorg werkt en ik omdat ik
60 + ben.

B.
 
Ik ben bijna 71 nog geen prik gezien. Vermoedelijk pfizer.
 
Eerste gehad in februari volgende in mei
 
door peppi en kokki opgelegd worden maar door een heel grote groep deskundigen.
Leg mij dan eens uit, waarom tijdens de TV debatten op de NPO, de hele studio, redacteurs, cameramensen etc. verplicht waren een corona test te doen. Maar de politici dit konden weigeren omdat volgens hun het de campagne kon schaden als ze toevallig positief getest zouden worden?
En dat is niet uit de duim gezogen, dat is dus echt waar!

Ik hang de "wappie" en viruswaarheid theorieën niet aan en ik weet dat het ernstig is, maar schijnbaar moet iedereen zich overal aan houden, behalve politici, ook te zien aan de overwinningsfeestjes bij meerdere partijen.
Iemand van het CDA heeft inmiddels al positief getest zo bleek, best kans dat diegenen dat op zo'n feestje heeft opgelopen.

Leg dan ook even uit, waarom de avondklok vermoedelijk wel een uur later kan, als dat voor de ramadan beter uit komt? Niets tegen moslims, maar als het dan kan, dan had dat van tevoren ook gekund. Temeer daar ik mee heel sterk afvraag, of er dan bij het eten tijdens Ramadan na zonsondergang, dit juist mogelijk maakt dat te veel mensen bij elkaar komen, wat juist nu niet mocht??
Dus dan kan het opeens wel en voorheen niet? Dat werpt toch op zijn minst vraagtekens op.

Ik wacht ook rustig de vaccinatie af, maar begin toch minder waarde te hechten aan de adviezen die deze grote groep deskundigen geven. De avondklok had in het buitenland al 0 geholpen en blijkt hier nu ook totaal niet effectief te zijn bijvoorbeeld.

Als men België als voorbeeld neemt, daar kan ook al langere tijd een deel meer en dat gaat prima.
 
Politici zijn buitenaardse wezens met onoverwinnelijke krachten die boven de natuurwetten staan!
Het is zelfs zo dat het virus moet worden ingeënt tegen politici, dus hopelijk geeft dat een goede verklaring!! :LOL::bounce:
 
BELGIË ALS VOORBEELD????
Liever niet BT .
Experts willen nieuwe lockdown in België
België moet weer in lockdown om het coronavirus te beteugelen, vinden deskundigen. Ze wijzen erop dat het land er sinds de tweede golf in oktober niet meer zo beroerd voor heeft gestaan als nu. Vooral in de laatste dagen was sprake van een forse oplaaiing.

"De cijfers zijn nu van dezelfde orde als die we gezien hebben bij de start van de tweede golf", zegt viroloog Steven Van Gucht van het Crisiscentrum. In heel 2021 was er geen dag waarop zoveel coronapatiënten in het ziekenhuis belandden als afgelopen zaterdag. "Als België zo doorgaat, liggen er over drie weken weer duizend coronapatiënten op de intensive care. Het virus weert zich als een duivel in een wijwatervat, met de hete adem van het vaccin in zijn nek."

"Maatregelen aanscherpen lijkt me aan te bevelen", zegt Van Gucht. "Het lijkt me nu toch beter om drastisch te zijn." Ook zijn gezaghebbende collega's Marc Van Ranst en Geert Molenberghs, die beiden de Belgische regering adviseren, dringen daarop aan. De ministers die over de coronamaatregelen gaan, vervroegen wegens het slechte nieuws hun periodieke crisisberaad en komen nog deze week bijeen.
 
Experts willen nieuwe lockdown in België
Ja dat kan goed. Ik heb de cijfers van Belgie niet gezien.
Maar ze hebben in elk geval wel een tijdje de winkels open gehouden en de avondklok is daar zelfs naar 00.00 uur gegaan.

Misschien is mijn voorbeeld van België niet zo goed, maar het geeft geen antwoord op de vragen die ik stelde. Betreffende zaken die schijnbaar opeens wel kunnen als het op bepaalde personen of groepen aan komt....
Terwijl men dat nu juist om die reden net niet zou moeten doen. Want dan weet je bij voorbaat dat er adviezen en regels v.w.b. beperking aantal personen thuis met voeten getreden gaat worden.
En wat ik dus zei over politici, maar daar gaf Dr. Z. ook al een passend antwoord op. Ik blijf het een schande vinden dat zij dus al die mensen die wel verplicht worden een test te doen, in gevaar brengen, omdat zij zelf die test dan niet doen.
 
Op je vragen beantwoorden is gissen BT. wat die politici betreft kan ik hun redenering wel volgen. Als ze zich aan de maatregelen gehouden hebben die toen van kracht waren zonder testen , zijn ze niet buiten het boekje gegaan , of dat zo ook was heb ik geen bronnen kunnen vinden.
Wel uiteraard een slecht voorbeeld naar NL toe.

De avondklok, een uur verzetten is door de burgervaders en Hermandad geadviseerd. Het schijnt ondoenlijk te zijn bij daglicht deze maatregel te controleren, is gisteren door MP Rutte uitgebreid uitgelegd en heeft totaal niets te maken met de Ramadan. Aldus de moslim beweging.
Die kijken niet naar de avondklok maar naar zonsondergang en die is iedere dag de komende maand anders.
In principe qua tijdstip is een uur later in zomertijd , hetzelfde tijdstip als in de wintertijd. Maar als je het mij vraagt was 00u00 een beter gekozen tijdstip. Alleen Rutte en het OMT hebben laten uitzoeken hoe vroeger hoe effectiever de maatregel werkt. En daar hebben ze wel een punt.

Dat het lijkt dat deze maatregel niet werkt is schijn.
3 van mijn kinderen werken in het onderwijs , 1 schoondochter in lelystad
Basis school 20% van de kinderen thuis met Corona en daarmee ook hun familieleden
1 dochter in Oldenzaal , hetzelfde verhaal veel kinderen Corona thuis
Haar man op voortgezet onderwijs daar begint corona ook al toe te nemen .

Alle drie werken zich nu uit de naad en school en online en rapportbespreking , dagen van ruim 10 uur 6 dagen in de week. en snakken naar mei vakantie.
En dat is de reden waarom het aantal positief getesten omhoog schiet.
En zich langzaam gaat verschuiven naar ouderen.


Ik zag trouwens een foto van de uitslag verkiezing van de VVD
Een stuk of 7 personen in een kamer allen op ruime afstand en juichen op overwinning. Geen geknuffel etc. Zeer gedecideert.

Maar als ik dit zo schrijf maakt het mij eigenlijk geen enkele fuck uit wie zich niet waaraan houdt. Alhoewel ik mij stoor aan bv 10 hondenbezitters die iedere dag om.09u00 samenkomen en een half uur staan kleppen en zeker geen mondkapje of 1,5m afstand bewaren. Misschien wordt het aantal vanzelf minder.🙄

Ik volg de persconferenties en houd mij aan de regels.
Dat is DE weg naar versoepelingen. Ergens ben ik blij dat ik gepensioneerd ben en nergens aan gebonden ben, dus eigenlijk makkelijk kan praten.
Wat een ander doet of vindt moeten ze zelf weten. Maar bedenk wel dat daardoor de versoepelingen stagneert.
 
Als ze zich aan de maatregelen gehouden hebben die toen van kracht waren zonder testen , zijn ze niet buiten het boekje gegaan , of dat zo ook was heb ik geen bronnen kunnen vinden.
Ik vind dan niet dat je anderen daarvoor dan wel kunt verplichten. Anderen verplichten? Dan zelf ook doen! Dus ik heb hier totaal geen begrip voor en ik vind het zelfs asociaal omdat zo mogelijk een besmette politicus daar rond gelopen heeft.
Bronnen zul je niet snel kunnen vinden, dan moet je met medewerkers aldaar gaan praten. Want zoiets wordt niet naar buiten gebracht. En dit komt rechtstreeks van een medewerker.

Het schijnt ondoenlijk te zijn bij daglicht deze maatregel te controleren, is gisteren door MP Rutte uitgebreid uitgelegd en heeft totaal niets te maken met de Ramadan
Daar kwamen ze dus gisteren pas mee. Ja het smoesje is goed. Of het nu nog wat daglicht is of niet, je weet goed genoeg wanneer het 21.00 uur is.
En ze kunnen nog zo vaak zeggen dat het niet met de Ramadan te maken heeft, het idee kwam van Aboetaleb in Rotterdam. Prima burgemeester, daar gaat het niet om. Maar die bracht die gedachte naar voren. En van daaruit is dat ook ontstaan. Niet vanuit de moslimbeweging, dat klopt.
Maar met zo'n reden voor verandering van de avondklok krijg je natuurlijk irritatie omdat het eerst bij hoog en bij laag niet zou kunnen, dus hebben ze er nu een leuke reden bij bedacht. Nogmaals, het maakt mij niet uit. Maar dat controle bij daglicht ondoenlijk zou zijn is een regelrechte leugen.

In principe qua tijdstip is een uur later in zomertijd , hetzelfde tijdstip als in de wintertijd.
Dat vindt ik dus niet in dit geval. Het klopt wel wat je zegt. Maar de dagindeling is hetzelfde. De avondklok was bedoeld om mensen zoveel mogelijk binnen te houden 's avonds en niet naar elkaar toe te laten gaan. Dat was het hoog nodige. En zo gezien is 21.00 dan ook 21.00 in zomertijd want de hele dag verschuift dan een uur. Mensen gaan dan ook een uur later naar bed, maar die wat om 00.00 gaan slapen gaan nu ook om 00.00 slapen en niet om 01.00 uur (voorbeeldje). Het enige verschil is dat het wat langer daglicht is.
Dus hoe vroeger hoe effectiever, doe je nu te niet door het een uur later te maken. En de reden waarom (ondoenlijke controle) is gewoon een drogreden.

Dat het lijkt dat deze maatregel niet werkt is schijn.
Hoezo? Zowel in het buitenland alsook in Nederland zijn er geen cijfers die enige werking van de avondklok aangetoond hebben voor zover mij bekend.

Misschien dat het bij de VVD er beter aan toe ging, maar een foto is maar een momentopname en kan op later tijdstip zijn gemaakt als het al wat rustiger is. Camerabeelden van vlak na de uitslagen zeggen veel meer. In elk geval bij D'66 en de FvD (en waarschijnlijk anderen) heeft men zich echt niet aan afstand gehouden. Maar goed, dat moeten ze zelf weten. Alhoewel zo'n feestje in een kleinere ruimte, eerder voor verspreiding zal zorgen als enkele hondenbezitters in de buitenlucht.
En dan hebben we het nog niet over de levensmiddelenwinkels gehad....
Gaat mij er maar om dat juist de mensen die het voorbeeld moeten geven, zich daar niet aan houden. En van buiten de verkiezingstijd zijn er ook al enkelen van de VVD betrapt.

Ik volg ook de persconferenties en hou me zo veel mogelijk ook aan de regels. Dat zou wel de weg naar versoepeling moeten zijn.
Maar ik volg het nu een beetje lang en je ziet gewoon dingen gebeuren die niet kloppen. 16 miljoen mensen binnen houden omdat er 535 mensen op een IC liggen is wat veel van het goede.
Grote bedrijven dicht houden met oppervlaktes waar je u tegen zegt, waar afstand zeer eenvoudig gehanteerd kan worden, zelfs beter dan in supermarkten, vind ik vreemd.
Idem voor terrassen in de buitenlucht, waar ook voldoende afstand gehouden kan worden en men -weet- dat daar nauwelijks of geen ontstaans haarden van Corona vandaan kwamen....

Maar wel een avondklok opeens verlengen een dag of 2 nadat een burgemeester het over de Ramadan had. Dat gaat er bij mij niet in.
Nogmaals, het gaat me niet om de Ramadan, maar dit is wel een van de hoofdredenen. De andere zal zijn dat het wat langer licht wordt en men de mensen toch wat langer buiten wil laten. Maar....
Eind januari riep demissionair premier Mark Rutte dat de effectiviteit van de avondklok na 21.00 uur flink afneemt en toch wordt dat, mede door de zomertijd, alsnog ingevoerd.
Aldus ontdekte ook al een journalist van nu.nl.
"Handhaving wordt moeilijker als het gaat schemeren" zei Rutte. Waarom dan naar 22.00 uur? Want dan gaan het juist schemeren. Om 21.00 is het nog daglicht. En sowieso wordt er nu in het donker gehandhaafd dus is schemering ook niet veel moeilijker.
Als het ECHT om gezondheid gaat, zoals hij steeds zo hard riep om er geen minuut verlenging aan te geven, dan moet het NU ook om gezondheid gaan en zou dat gehandhaafd moeten blijven op 21.00 uur.

Los daarvan, ik ben best blij dat het naar 22.00 uur is gegaan en het maakt mij niet uit of het voor Ramadan of voor Pasen of Boeddha is. Maar ik ben wel veel kritischer geworden op uitspraken omtrent redenen die ze doen en zaken die je dan ziet plaats vinden, met name ook bij hunzelf.
En het valt op hoe men zich in bochten kronkelt om er weer een passen de uitleg bij te kunnen geven.
 
Hoop dat vaccineren snel voltooid wordt. Scheelt enorm veel discussies. En dan op naar het normale.
 
Laatst bewerkt:
Kan niet snel voltooid worden als je weet dat het vaccin maar rond de 8 a 9 maanden werkt, men zal dan weer opnieuw moeten terwijl dan nog niet eens een kwart van het volk een vaccin heeft gehad. En is dat te kort geteste vaccin op lange termijn wel veilig? Daar kan niemand een antwoord op geven omdat de huidige testfase nog altijd doorloopt tot 2024. Dus tot die tijd heb ik besloten geen vaccin te nemen omdat ik als gezond mens niet wil spelen met mijn gezondheid. Heb trouwens nog nooit een griepprik of griepvaccin gehaald dus waarom zou ik deze halen. ik ken helaas al wel mensen die na het Corona vaccin ziek zijn geworden en daar nog altijd mee rondlopen weken na de 2e ronde, en hier in de buurt zijn er 3 mensen die na 2e ronde vaccin toch besmet zijn geraakt met Corona, 1 ervan ligt nu op de IC. Corona cijfers lopen ook op in de gebieden waar de meeste mensen een vaccin hebben ontvangen dus schiet mij maar lek?
 
Scheelt enorm veel discussies. En dan op naar het normale.
Is dat wel zo? Naar aanleiding van de opmerking van Penthe ging ik eens neuzen en dan lees ik dit:
Om het even snel te doen... punt 14.
14. Voorkomt het vaccin besmetting?
Dat moet nog verder onderzocht worden.

PARDON???? Ik dacht dat vaccins er juist voor bedoeld waren om besmetting te voorkomen? Als dat niet bekend is, wat heeft vaccineren dan voor zin?

Oh wacht....
Bij Astrazeneca bij hetzelfde punt, staat gelukkig een wat betere uitleg wat hiermee bedoeld wordt.
Of het vaccin de verspreiding van coronavirus voorkomt, is nog niet bekend. Het is namelijk nog onduidelijk of de mensen die gevaccineerd zijn het virus nog bij zich kunnen dragen of over kunnen dragen op anderen. Hier wordt verder onderzoek naar gedaan.
Lijkt me dus eerder dat ze in beide gevallen "bestemming bij anderen" bedoelen. Maar dat mag dan bij het document over Pfizer wat beter vermeld worden.

als je weet dat het vaccin maar rond de 8 a 9 maanden werkt,
Waar komt deze wetenschap dan vandaan? Want daar is helemaal nog niets over bekend.
Wat ik er van lees is dat er nog helemaal niet bekend is hoe lang het vaccin bescherming biedt of hoe lang de anti-lichamen die je lichaam opbouwt bescherming zullen bieden. Daarom wordt er nog zeker een jaar gemonitord. Zegt zowel het instituut van mijn bovenstaande link alsook het RIVM.
 
Het vaccin moet er voor zorgen dat het ziektebeeld gematigder verloopt. Het immuunsysteem van het menselijk lichaam wordt als het ware een handje geholpen door het virus sneller te leren herkennen.....een soort van opsporingsbericht zeg maar.
Het is niet dat je na een vaccinatie niet meer ziek kan worden, de mens kan nog steeds anderen besmetten, al wordt deze kans natuurlijk kleiner doordat het lichaam het virus snel opruimt.
Zoals het nu is en het immuunsysteem is gezond, raakt men dus besmet, krijgt al dan niet klachten en na een paar weken is het virus vernietigd in het lichaam en kan men een ander niet meer besmetten.. Met het vaccin moet dit proces een stuk sneller verlopen.
 
Waar komt deze wetenschap dan vandaan? Want daar is helemaal nog niets over bekend.
Wat ik er van lees is dat er nog helemaal niet bekend is hoe lang het vaccin bescherming biedt of hoe lang de anti-lichamen die je lichaam opbouwt bescherming zullen bieden. Daarom wordt er nog zeker een jaar gemonitord. Zegt zowel het instituut van mijn bovenstaande link alsook het RIVM.
Dit is hier gewoon op het nieuws geweest op TV, dat ze dat niet in Nederland melden snap ik niet, maarja daar zegt het RIVM ook dat maskers niet helpen terwijl dat hier letterlijk op TV bewezen is dat het wel werkt. Er wordt in diverse landen gewoon veel slechte informatie gegeven of helemaal geen informatie en daar raken mensen voledig van in de war :(
 
Er wordt in diverse landen gewoon veel slechte informatie gegeven
Klopt, maar de vraag is dan of de info die bij jullie op TV gegeven is dan klopt en daar heb ik dan weer mijn twijfels over.
Want de goedkeuringsinstantie heeft er ook nog geen zicht op. Als je bij de FDA gaat kijken is het daar ook niet bekend.
Elders wordt over 2-3 jaar gesproken. Maar bij de meesten staat gewoon dat het onbekend is. En dat lijkt me ook logisch gezien men het geen jaren heeft kunnen testen.

Het RIVM heeft gelijk maar ze vertellen het op hun manier. Mondmaskers helpen niet 100%, dat doen alleen medische mondmaskers. Die wat wij gebruiken bieden slechts een kleine bescherming, gecombineerd met andere maatregelen zoals handen wassen etc. maar het is een illusie om zich veilig te voelen alleen maar vanwege het mondmasker. Dan kan men alsnog besmet raken. Want het houdt een deel tegen als je hoest of spreekt, maar het is nog altijd mogelijk voor kleine druppels om er doorheen te komen. Dat is ook al in documentaires aangetoond.
Het RIVM zegt dan dat het geen afdoende bescherming biedt. En dat komt. Maar de nadruk ligt hier op "geen afdoende", want het biedt natuurlijk wel enige bescherming. Anders zou het onzin zijn dat zowat overal mondmaskers verplicht zouden zijn.

Het vaccin moet er voor zorgen dat het ziektebeeld gematigder verloopt.
Ik zou dat zo niet willen noemen. Een vaccin is bedoeld om immuniteit op te wekken door het immuunsysteem van het lichaam het virus te laten herkennen. Het is juist wel de bedoeling dat een vaccin zorgt dat je niet meer ziek wordt. Alleen is dat niet voor alle ziektes mogelijk. Maar er zijn diverse ziektes waarbij dat wel het geval is, denk bijv. maar eens aan de prikken die je als kind krijgt zoals Polio. Dat krijg je dan ook niet meer.
Ja oke, misschien kan het nog wel in je lichaam komen, dus als je dat ook besmet wilt noemen dan kan dat kloppen, alleen wordt het vernietigd voordat het kans krijgt schade aan te richten.

Echter met Corona (waaronder ook verkoudheid, griep en Covid-19 valt) ligt dat schijnbaar anders omdat er zoveel varianten zijn en ons immuunsysteem zich niet 100% kan beschermen tegen verkoudheid en soortgenoten.
Tenminste zo heb ik dat begrepen. Vandaar ook dat die Covid prik vaker gehaald zal moeten worden, maar het is afwachten hoe vaak.
 
Klopt, maar de vraag is dan of de info die bij jullie op TV gegeven is dan klopt en daar heb ik dan weer mijn twijfels over.
Want de goedkeuringsinstantie heeft er ook nog geen zicht op. Als je bij de FDA gaat kijken is het daar ook niet bekend.
Elders wordt over 2-3 jaar gesproken. Maar bij de meesten staat gewoon dat het onbekend is. En dat lijkt me ook logisch gezien men het geen jaren heeft kunnen testen.




En het rijtje gaat nog wel even door, je mag echt weer binnen een jaar terug voor 2 nieuwe rondes vaccin, en ik heb juist mijn twijfels over de berichten op de Nederlandse tv tov de Spaanse.
 
Zo te zien is het dus totaal onduidelijk zoals ik al aangaf. Hier wordt zelfs gesproken over 3 maanden. Op andere plekken op internet zag ik 2-3 jaar zelfs.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik officiële wetenschappelijke sites die ik vond meer vertrouw dan zakelijke sites.
De eerste site die naar anon.healtline.com verwijst.... sorry, met cookies verplicht ook nog? Nergens voor nodig voor wat informatie dus die site vertrouw ik niet.

Die laatste verwijst wel naar enkele studies, maar die hebben het v.w.b. die 8 maanden alleen maar over die b-mem cell betreffende bloedstudies op een beperkt aantal deelnemers. Als ik het goed lees gaat dit over resisitentie in he bloed, nadat mensen Covid gehad hebben.
Maar niet over vaccins. Dat is ook terug te vinden in het laatste artikel.
The study results provide hope that vaccines will generate a similar duration of protection
Men hoopt dus dat een vaccin dat ook geeft, maar men weet het dus helemaal niet, zegt ook die site. Hopen en feiten zijn twee verschillende dingen.

Om vaccins te onderzoeken moet je sowieso eerst gevaccineerde mensen hebben en dan beginnen te monitoren. Dat gebeurt sinds relatief kort pas in grotere aantallen op de wereld dus is eigenlijk nu pas te monitoren. Hetgeen wat mij betreft de deskundige sites ook vertellen.
Want ik kijk niet alleen naar Nederlandse sites, maar zoals ik schreef ook bij de FDA gekeken, dat is de VS en hetzelfde verhaal was ook in Australië te lezen. En gezien vaccinaties overal ter wereld nog niet lang bezig zijn ligt het ook voor de hand dat het klopt wat zij zeggen.

En dan zijn er nog 3 verschillende vaccins (althans wat wij in Europa en VS gebruiken) die ook nog verschillende waardes kunnen hebben.
Het lichaam zelf zal dan immuunlichamen moeten maken, het vaccin doet dat niet. Dus het lijkt mij (maar ik weet dat natuurlijk ook niet) dat het dan ook nog wel eens afhankelijk kan zijn van de lichamen en bloedwaardes van mensen, resistentiemogelijkheden, onderliggende ziektes die immuniteit kunnen beinvloeden en dat soort dingen.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan