Let op: lock PBM via MKF

J

jdelamain

Wanneer je de PBM van je orginele kaart lockt via MKF krijg je geen update meer binnen over de 00 key. Als je kaart een nieuwe PPUA krijgt loop je die dus mis. Opletten dus.

 
Kun je uitleggen hoe je dat gecontroleerd hebt ?

 
ik weet wel dat zodra ik de pbm van 0019 gelocked heb met mkf4,het programma de mk01 niet uit kan lezen.

zodra je unlocked kan ie de mk01 weer uitlezen..,meer weet ik er ook niet van.

 
Ja dat klopt maar dat heeft niks te maken met het updaten via MK00.

En ik weet bijna zeker dat je met MKF 4.0 en niet met de nieuwste versie werkt.

Het is namelijk zo dat waneer je de PBM lockt kun je niet meer je MK01 uitlezen omdat eerdere versies van MKF de pbm niet automatich unlocken de laatste versie doet dit namelijk wel.

Dus met het uitlezen van jou MK01 heeft het programma je PBM reccord voor nodig en kan dit wel lezen maar niet terug schrijven.

Dat is de reden dat jij je MK niet uitlezen kan. Dus heeft niks te maken met updates van welke key dan ook.

 
Maar de vraag aan jdelamain blijft hoe hij dat heeft gecontroleerd.

 
al zou het inderdaad zo zijn is er toch nog geen enkel probleem ,je kijkt op of rond de maandwisseling of je de nieuwe update ontvangen hebt ,zo ja geen probleem zo nee heb je nog een hele maand om dit even recht te zetten.Ik zou er dus niet druk over maken.

greetz

 
@geinponem

Het is alleen dat we het hier over het krijgen van een nieuwe PPUA met eventueel bijbehorende MK01 hebben.

Voor de Maandelijkse key update`s heeft het locken van de PBM geen invloed, deze komen toch wel door.

Maar de oplossing is simpel, heb je een MK01 update gemist? Bel gewoon C+, je hebt immers een geregistreerde kaart (wel ff eerst unlocken natuurlijk).

Tenzij je de mk1+PPUA van een andere (onbekende) abonnee gebruikt. dan wordt het natuurlijk wel lastig....

Het is dus eigenlijk altijd wel handig ZELF een kaartje aangemeld te hebben, voor FL30,- per jaar ben je immers klaar.....

Groeten,

Erik.

 
Ik heb al mijn gegevens van de kaart in Walbanger staan. gelezen van MKF 4.1 dus. Daar zag ik dat er een nieuwe PPUA geschreven werd en mijn kaart bleef op 31 juli staan. Het enige wat ik gedaan had was de PBM gelockt. Dus terug gezet en binnen 10 minuten nieuwe 01 en 11 key en nieuwe PPUA. Ja natuurlijk kun je bellen en de zaak weer aan zetten maar daar gaat het toch niet om.....En bovendien als je niet weet waarom je kaart geen update krijgt kan je heel wat centjes verbellen.

 
Ja ik ben het met Kolloburg eens dat je autoupdate voor wat de 0c 0d en 0e key aangaat via je mk01 binnenkomen.

En waneer je een nieuwe PPUA en een nieuwe MK01 krijgt dat deze via je MK00 geupt worden.

Vandaar mijn vraag ook om eens uit te leggen hoe dat ging.

Schijnbaar heeft jdelamain dus niet om een update gebeld dus is mijn conclusie dat het een pre-geactiveerde kaart gaat waar nu dus de normale activering plaats vind. Of dat de heren van C+ bezig zijn om alle kaarten te voorzien van nieuwe PPUA's en MK01. Al lijkt mij het laatste een hele klus.

Dus blijft mijn vraag of het hier ging om een kaart die al een tijdje in gebruik is of om een nieuwe.??

 
Ja...je hebt natuurlijk wel gelijk, zelf weten wat er gebeurd is altijd beter.

Ik heb het locken van de PBM toch altijd een beetje vreemd gevonden (dat het kan werken) en ik heb eigenlijk nergens echt goed uitgelegd gezien hoe dat locken nu precies werkt....

Ik log overgens altijd met windecrypt, deze ondersteund geen updates over 00 (alleen de standaard session key updates over 01)

Dus veranderingen over MK00 krijg ik nooit mee....

Maar hoevaak wordt er eigenlijk van MK01 gewisseld??

Ik heb hier toch nog al enkele oude 01`s die nog steeds meedraaien.

Al met al, kan ik eigenlijk best nog wat FAQ leesvoer gebruiken.....

Groetjes,

Erik.

 
MK01 prim/sec en PPUA worden in principe alleen maar geupt waneer je na een pre-activering geregistreerd word.

En waneer je kaart is uitgevallen en je belt om je kaart opnieuw te laten activeren, ook dan krijg je een nieuwe MK01 en PPUa.

Waneer je een nieuwe update van MK01 en PPUA krijgt na een pre-actievering dan zal deze ongeveer +/- een week worden uitgezonden om er zeker van te zijn dat jouw kaart geupt word.

Bij een telefonische aanvraag gebeurd dit maar eenmaal. al ben ik van de laatste niet helemaal zeker omdat ik dit nooit een keer heb gelogd.

Maar ik hoop dat jdelamain nog antwoord geeft of het een pre-geactieveerde kaart was of dat er is gebeld of dat het een kaart betreft die al een tijdtje mee draaide. Daar ben ik nog steeds benieuwd naar om de reden die ik eerder in dit topic gaf.

 
@ kollenburg ik begreep uiteraard de vraagstelling omtrend de 00 -01 kwestie wel maar bedoelde te zeggen dat wanneer ze de update zonder duidelijk aanwijsbare reden doorvoeren ze dit waarschijnlijk over een periode langer als enkele dagen doen aangezien bij de mensen met campingsetjes de ontvangers vaker uit als aaanstaan en dus de kans dat ze de update missen wel erg groot wordt,vandaar ook mijn stelling dat als je de opera key update mist waarschijnlijk je de eerder vernoemde update gemist hebt en als je hem dan effe unlockt deze vanzelf weer moet komen.Ze adviseren toch zelf 1 uurtje aan per maand.

greetz

 
Het gaat hier om een kaart waar al een hele tijd een abonnement op zit. Deze update is spontaan gegaan en wat ik ook vermoed is dat men bezig is groepen 01 keys te vervangen.

 
kan best wel kloppen,ik heb sinds 01 juli ook een nieuwe ppua en mk01 prim en sec!!

zelfs de mk00 sec is aangepast...

de PBM is aangepast de dat locken heeft ook weinig zin,als ze echt willen openen ze hem zo,helaas heb ik er geen log van..ontdekte het vanavond pas toen ik de cardinfo bekeek of ik alle updates ontvangen had..

 
heb net een maagdelijke kaart uitgelezen met mkf 4.1

maar wat ik al dacht/wist , hier komt geen mk01 op voor.

die komp er pas op na preacti van c+.

apkay.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan