Let op! Paypal hacks middels credential stuffing aanval!

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.773
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Beste Paypal account houders.

De laatste week zijn er op vele forums veel aanvallen geweest van hackers, die gebruik hebben gemaakt van buitgemaakte wachtwoorden van een of meer andere hacks. Daarbij werd spam gepost uit naam van reeds bestaande accounts, waarvan gewoonweg de wachtwoorden gebruikt werden. Deze aanval is nog steeds gaande.

Het blijkt nu echter dat er ook misbruik wordt gemaakt van de buitgemaakte wachtwoorden door aanvallen op Paypal uit te voeren. Daarvoor wordt gebruik gemaakt van door de hacks bekend geworden e-mail adressen en wachtwoorden.

Bleepingcomputers (een gerenommeerde anti malware en beveiligings site) heeft hier ook melding van gemaakt. Deze tekst is wel in het Engels.

Tip: Maak voor Paypal een apart moeilijk wachtwoord, pas uw beveiligingsvragen aan of stel deze in en zet 2-factor authenticatie aan!
 
  • Leuk
Waarderingen: Peer
Bij Paypall krijg ik een verificatiecode via sms, de 2-factor authenticatie dus. Bovenstaande hack geeft maar weer eens aan hoe nodig dat is.
 
Tja, toen ik een keer een Web bestelling via PayPal (en 2FA) wilde doen, kwam de SMS zonder mankeren binnen. Alleen pas zo'n drie uur later. Dat was voor mij einde PayPal.
 
Alleen pas zo'n drie uur later.
Misschien was een storing de oorzaak, of een slecht bereik tussen jouw telefoon en de zendmast? Bij mij komt de sms altijd binnen twee seconden binnen.
 
Is inderdaad een beetje kort door de bocht actie. Ik heb datzelfde euvel ook al eens gehad met het ontvangen van een SMS van VGZ. Het kan snel voorkomen dat een SMS door welke oorzaak dan ook vertraagt wordt.
Dat is ook de reden dat er bij Paypal meerdere mogelijkheden worden aangeboden. Het kan immers ook met een verificatie app of middels een fysieke beveiligingssleutel. Er is ook nog een mogelijkheid om een verificatiemethode in te stellen voor als je niet aan je primaire telefoon of verificatie app kunt door welke oorzaak dan ook.
Het bericht is een beveiligingswaarschuwing voor Paypal gebruikers.
Iedereen moet natuurlijk zelf weten of hij/zij wel of niet Paypal wenst te gebruiken.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan