leuk mailtje van @home

M

multigek10.0

Verhoging snelheid @Home Breedband

Geachte @Home Breedband Abonnee,

De snelheid van uw abonnement @Home Breedband gaat met ingang van 1 juli 2004 veranderen. De downloadsnelheid wordt verhoogd van 2560 kbits/sec naar 4000 kbits/sec. De uploadsnelheid wordt verdubbeld naar 512 kbits/sec. Het abonnementstarief blijft hetzelfde: ? 47,95 per maand. Aan de snelheidsverhoging zijn dus geen kosten verbonden.

U kunt door het uit- en aanzetten van het modem vanaf 1 juli direct profiteren van de aanzienlijke snelheidsverhoging. Doet u deze handeling niet, dan zal binnen vier weken de snelheid zijn aangepast.

Voor meer informatie kunt u terecht op http://help.home.nl/snelheid.

Met vriendelijke groet,

@Home
Afdeling Productmanagement

Was me al bekend, is inderdaad wel leuk nieuws voor de @slome abo's. En op dat moment gaat de prijs nog niet omhoog nee, dat komt later wel.:)
Ik blijf fijn bij m'n adsl.

Maar toch leuk dat vooral die uploadsnelheid eens verdubbeld wordt (naar 32kbyte/sec), dan kun je tenminste nog wat ermee.
Die 16kb/sec is maar niks.

Hallo

IK denk dat ze dat vanzelf wel aanpassen.
Eerst lekker makertje dan omhoog.
Mar we wachten af wat er komt vooralsnog
is het wel een leuke bijkomstigheid op de kabel.

Groetjes
Hummaxboy

Ach dat doen ze toch allemaal om de zoveel tijd...
Valt wel mee... de 2-8 mbit adsl abo's zijn tot nu toe alleen nog gezakt in prijs, kabel gestegen.;)

het stijgen van de prijs van @home valt ook wel mee is in de 2 jaar dat ik @home heb maar 1x verhoogt

Dat kan kloppen, was toen zogenaamd om de kwaliteit te verbeteren, sindsdien is de newsserver slechter gaan lopen en is o.a. poort 25 zonder vooraankondiging dichtgeknald en is de klantenservice naar 10ct per minuut gegaan.
Maar inderdaad is het op zich nog niet vaak geweest dat ze verhoogd hebben.
Is wel frappant dat ze 2,5 jaar geleden die verhoging hebben doorgevoerd en nu pas wat interessants komt, de snelheidverhoging dus.
Van de andere kant moet men daar ook weer niet te stevig naar kijken, KPN heeft geloof ik 3x verhoogt, ik weet het niet precies, het ligt er maar aan waar je internet voor nodig hebt, gewoon een abo kiezen wat bij je past.
Als je geen gebruik maakt van news of zelf geen servers wilt draaien is @home een goede keuze.

klopt bt de news server van @home is altijd klote geweest ,vandaar dat ik er dan een pay server bij heb genomen ,maar ik moet zeggen dat ze er een test server bij hebben lopen die het redelijk goed doet,dus al met al gaat het wel de goede kant op met @home ....alleen snap ik nooit waarom ze altijd zeggen @slome !!!!!!!!mijn snelheid heb ik geen klagen over er zijn zat providers die die snelheid niet halen ook van kpn.....

wat de meeste mensen niet weten is dat het al bij velen is gebeurd, als je nu je modem uit zet en weer aan zul je zien dat je snelheid al omhoog is gegaan.

PS je hebt het niet van mij!!!

@Mbon, ik denk dat de oorzaak van het @slome noemen, gelijk ligt met jouw opmerking dat de newsserver altijd bagger is geweest want dat klopt ook niet.
Ik heb een hele tijd lang echt heel goed de newsserver kunnen gebruiken (binaries dan), daarna een hele tijd slecht, toen weer een hele tijd super, en toen het de tweede keer maanden achter elkaar slecht was, ben ik overgestapt naar adsl.

Snelheid is ook erg afhankelijk hoeveel mensen bij je in de straat, of liever gezegd op het kabelkastje van waar jij aangesloten bent, ook @home hebben en in hoeverre die er gebruik van maken, die verbinding wordt namelijk gedeeld. Hoe meer mensen, hoe langzamer de verbinding.

Hier heb ik bijv. ook tijdenlang echt 500 a 600 kb/sec gehad en dan spreken we kbyte dus niet kbit.
Daarna was het 350kb/sec en dat was ook prima, maar op een gegeven moment was het vaker 180 a 200 dan 350 of hoger.
Het kan dus erg varieren, per buurt en per aansluiting.
Er zijn hele volksstammen die gewoon een slechte snelheid halen, de mailservers zijn trouwens over het algemeen echt wel @slome.
Er zijn er echter ook een hele boel die totaal geen snelheidsproblemen hebben en er altijd goed voor zitten.

Als @home een aantal standaard problemen zouden oplossen, zouden ze kwalitatief veel beter zijn. Deze problemen zijn:
a.) stabielere newsserver of anders maar opheffen die hap
b.) beter ingeregelde mailservers die sneller en adequater werken
c.) het fatsoenlijk vooraf aankondigen naar alle gebruikers toe van wijzigingen die men op het netwerk gaat doen, waaronder ook afsluiten van poorten tijdig melden, werkzaamheden, storingen, naamswijzigingen etc.
d.) als je er toch al voor moet betalen, ook een helpdesk die deskundig is, en niet een helpdesk van 20 man waarvan er 2 wel deskundig genoeg zijn en de rest maar een rijtje afwerkt wat leuk is voor onervaren gebruikers maar onzin voor ervaren gebruikers.
Al helemaal als ze gaan vertellen dat het modem stuk is, omdat een bepaald lampje knippert, terwijl net in de handleiding staat dta het knippert omdat het verbinding probeert te maken (eigenwijs zijn dus of het aanwezig zijn van een storing), of doorgeven dat de mailserver het niet doet, omdat de dhcp server er uit ligt, terwijl je wel gewoon een nieuw ip krijgt en de rest van internet het gewoon doet waardoor dus de goede werking van de dhcp server bewezen is en andere onzin die ze mensen op de mauw spelden.
e.) Het fatsoenlijk afhandelen van klachten en ook GOED lezen wat er geschreven staat, en niet alles eerst afdoen met een standaard mailtje en daarna een postkantoor spelletje van bel met de helpdesk en dan de helpdesk weer van "u kunt dit beter per email doorgeven" etc. etc. etc.

Daarmee zijn ze niet de enigen hoor, bij Planet kunnen ze er ook wat van, niet elke helpdesk is goed, maar als je dit alles bij elkaar gaat nemen, dus ook de andere punten, dan begint het toch wel behoorlijk te stapelen in vergelijking met andere serieuze providers dus daar ligt een stukje verbetering waar ze veel vruchten van kunnen plukken als ze eens wat mensen met kennis aannemen die daar eens wat tijd aan besteden.

Een ervaren internetter met wat kennis van pc's zal hoofdzakelijk last hebben van b, c en e.
Dus van de andere kant valt het ook wel weer mee, ligt er maar aan wat je nodig hebt.:)

goed uitleg BT thanks!!!!!

dan zal ik wel geluk hebben het enige waar ik wel eens last van heb is dat de server er wel eens uit ligt en ff geen internet meer heb ,kan wel eens irriteren maar over het algemeen probeer ik de problemen eerst zelf te zoekken voor dat ik naar de help desk te gaan lopen bellen,is me 1x overkomen om toch te bellen,toen had ik dus helemaal geen internet meer,enn daar moet ik je dan toch gelijk geven bt,@home zij dat ik ineens een ander ip had gekregen en vond dat ze dat eerst hadden moetten melden als ze iets gaan veranderen zodat je anders geen verbinding meer kan maken ,maar ze hadden me toch goed geholpen......

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan