Leuke vraag, Gemini

bert50

Addicted Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Vanmorgen in het bezit gekomen van een wit kaartje, die toegang geeft tot premiere.
De jonge die het kaartje bracht, heb ik niet gevraagd waar het van daan kwam, kreeg wel de hit dat als het velopen was ik heb even moest bellen en dan zou hij er voor zorgen dat het weer goed komt.

Nu mijn vraag, al mijn kanalen staan op MGCamd, premiere vereist dat Camd3 gebruikt wordt.
Nu kan ik voor elk Premiere kanaal de zaak op Camd3 zetten, met als hoofd cam MGCamd.
Maar Bertje is lui, zeer lui, dus ga ik aan jullie vragen hoe ik dit probleem snel en zonder al te veel problemen kan goed zetten.

Is er bv een file die ik kan bewerken ??

Vroegr kon je met Rudream een heel Bouqet op een bepaalde cam zetten, nu niet meer.

Groetjes Bert

Hallo allemaal, oplossing gevonden.

In plaats van CH of kanalen toevoegen heb je ook de mogelijkheid van een PR of Provider toe te voegen. De laatste nog niet gezien, nu wel.

Groetjes Bert

Met de autocam funktie was je nog sneller klaar geweest wellicht.:) Of is dat wat je nu gedaan hebt?

Maarreh... waarom zou premiere op camd3 moeten?
Mede gezien het feit dat mgcamd ook gewoon camd3 aan kan, en een camd3 vereiste is mij nieuw.

Ja BT dacht ik ook maar het is nu zondag morgen en ga dat nog een testen.

Maar om beeld te hebben heb ik hem via autocam op Camd3 moeten zetten, waar ik niet gelukkig mee ben.

Dacht dat de MgCamd ook alles aan kon, dus zoeken we nog even.

Bert

weet het niet zeker hoor, maar is het niet zo dat mgcamd alleen een emu is is en dat je dus dan geen server draaid, bij gemini kan ik kiezen voor mgcamd met ronaldcs of met newcs.
gr blokker

Ja je hebt gelijk.

blokker1 zei:
weet het niet zeker hoor, maar is het niet zo dat mgcamd alleen een emu is is en dat je dus dan geen server draaid, bij gemini kan ik kiezen voor mgcamd met ronaldcs of met newcs.
gr blokker

Ik draai nu MGcamd en de server appart, dus via telnet opstarten.

Alles werkt nu, dus ben ik happy.

Bert

@Blokker1: Wat dat betreft heb je gelijk, hij "served" zelf niets, daarvoor zijn die aanvullende zaken bijgeleverd.
Ik dacht bij mijn reply alleen aan de client vorm.

Maar de oplossing van Bert50 werkt inderdaad ook. Als het goed is zou je er ook een scriptje van kunnen maken dat bij het starten van de dream meegestart word, dan hoef je ook niet meer te telnetten.

En BT biet zich aan om voor mij dat scriptje te maken, zodat er misschien nog meer sat vrienden plezier van gaan hebben.

Als je mij verteld hoe een dergelijk script er uit ziet en waar ik dat moet plaatsen, zal ik de relgel wel toevoegen van wat het moet opstarten.

is geloof ik iets van /var/bin/****/newcs_1.16 & gelof ik. Maar dat weet ik vanavond wel wand dan ben ik thuis.

Bedankt voor je aanbod BT, toch een leuke Tijger, die BT.

Groetjes Bert

HAHAHA.... jij bent een goeie.:biggrin:

Maar oke, ik wil dan wel eens over m'n hart strijken alleen is het nu wat te warm voor na te denken.
Dan moet ik nog eens even gaan lezen hoe dat ook al weer was met userscripts. Het startscript zal dan wel in de inittab moeten terecht komen.

Mocht niemand me voor zijn ga ik dus m'n best voor je doen, maar het kan een dag of 2 a 3 duren, ligt ook aan de temperatuur en de drukte hier etc.:)

arco bied uitkomst ik ben nu aan het schoon maken voor verhuizing is ook warm morgen word arco gehangen
gr frans

Ik heb een airco, maar het is dan zo zonde om te gaan werken als het weer zo lekker fris is, daarnast ben ik vanavond gezellig gaan biljarten enzo, ook mede oorzaak van geen tijd.:)

donderdag is voor mij mijn biljart avond even er tussen uit en dan weer verder met de verhuizing.
gr frans

Oh leuk, ik ga binnenkort waarschijnlijk competitie spelen in het nieuwe seizoenop donderdag, is nog effe afwachten maar de bedoeling is er wel.:)

Overigens mijn excuses, heb nog geen tijd gehad voor dat scriptje door een paar dingen die er hier tussen kwamen.
Donderdag en vrijdag heb ik er ook geen tijd voor, dus wellicht dat ik zaterdag of zondag eens kan proberen.
Tenzij ik tussentijds 's nachts er nog tijd en zin voor kan vinden.:)

alvast bedankt, Tijger.

het programma wat gestart moet worden is "/var/bin/newcs_1.16 &" zonder die quotjes natuurlijk.

Vervelend was dat de spanning eve weg was in huis en ik geen eeld meer had op de kanalen die door de kaarten verzorgd moetsten worden.

Groetjes Bert

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan