Ligt het aan Firefox of aan Microsoft?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Vraag:

Ik heb sinds een dag of 2 een vreemd probleem. 

Ik speel dagelijks een paar spellen via Facebook, en dat doe ik via Firefox, maar nu dus sinds een dag of 2 [niet Doe maar]

krijg ik dus als ik een spel start via Firefox een wit scherm, en dus het geselecteerde spel kan ik dan niet spelen. 

Ga ik dan naar de nieuwe Edge, dan kan ik het spel wel spelen??? 

Is dit een instelling in Firefox [die bij mij up to date is, en ik heb er zelf niks aan veranderd] of is het een spelleke wat MS aan het spelen is om ons naar hun browser te dwingen?

 
Hmmz... kijk eens boven in beeld bij Firefox. Het kan zijn dat het met Flash Player te maken heeft, die gaat er uit en dan moet je in Firefox wel toestemming geven dat hij Flash mag starten.

De meeste games in Facebook zijn volgens mij wel al in html5 dus ligt er natuurlijk aan welk spelletje dat het is ook.

In Edge zit een eigen Flash versie ingebouwd die nog wel automatisch ondersteund wordt.

 
Ik zal er morgen wel een naar kijken. 

Iig bedankt voor de tip!

 
Ik was deze even vergeten, maar ik weet nog steeds het probleem niet. 

Dat Flashplayer stopt dat weet ik, maar ik heb altijd maar bij 1 spel de melding gehad of dat ik flash player wou gebruiken, en bij deze spellen nog nooit. 

Het werkt wel via Edge, dus het zou goed kunnen dat het wel aan de player ligt, maar ik eerlijk zeggen dat in na dat Facebook zelf met een nieuwe lay-out en vernieuwing begonnen is dat ik wel meer dingen mee maak.

 
Ik heb nog altijd het oude Facebook thema. Het probleem zou zomaar eens aan de nieuwe Facebook layout kunnen liggen want ik had ook de ervaring dat die niet lekker werkte.

Vandaar dus eerst terug middels FB Purity en nu via de "Revert Site" addon, voor zolang dat werkt.

Maar om welk spel gaat het precies? Misschien dat ik eens kan testen met mijn Firefox, met de oude FB layout en zien of ik iets kan ontdekken?

 
Het gaat om 2 spellen, Garden tales en Fish story.

 
Op het oude thema heb ik geen problemen met het spelen van Fish Story.

 
hou er rekening me flash uptodate of niet 2 januari 2020 verdwijnt flash player ook alle flash games.

Maar geen nood om mijn website heb ik al meer dan 18000 html5 als vervanging en er komen er nog steeds bij?

facebook heeft er niets eens zoveel?

 
Dat klopt, ik kreeg vandaag ook al een melding van Flash zelf dat ondersteuning zou stoppen en of ik het wilde verwijderen. Heb nu nog op de "herinner mij later" geklikt maar het gaat sowieso stoppen inderdaad.

 
normaal zou deze kunnen ingaan op 1 januari2021, maar voor zelfde geld kan dat nog enkele weken later zijn, dus ik laat mijn flash games staan?

naar waar ik gehoord heb zou er een alternatief komen voor die flash games, zijn dat leugens? afwachten effe maar dan.

 
Het alternatief voor flash is HTML5 bijvoorbeeld of WebGL. Je zou ook Flashpoint kunnen gebruiken maar ik betwijfel of mensen dat willen gaan installeren.

Enkele weken later... dat ligt er aan. Chrome gaat 'm echt blokkeren dan en ook al heb je flash geinstalleerd, dan heb je er niets meer aan.

Aangezien Chrome de meeste gebruikers heeft kun je er dus van uit gaan dat het per 1 januari 2021 dus ook echt afgelopen is.

Van andere alternatieven heb ik nog niet gehoord, maar ik hoor ook niet alles, dus wie weet. ;)

 
Ik heb gisteren nog een spel via Firefox geprobeerd, maar ik kreeg een melding dat dit spel gestopt was.

 
Elke flash games worden ook bijgewerkt geupdate, zoals ze zeggen maar velen werken hun games niet meer bij.Dus dan heb je wel eens een game die het laat afweten?

Ik heb op mijn site nog 6900 flash staan en ze werken nog allemaal, ondertussen heb ik al 20350 html games staan en komen er nog?

dus @freggel1 kom al maar eens bij mij spelen 

groeten

 
@toska, ik heb nog genoeg opties om spelletjes te spelen, maar de spellen die ik vroeger graag speelde, Zelda bijvoorbeeld,

daar begin ik niet meer aan.

Dit werkt voor mij veel te verslavend. ;)  

 
natuurlijk werkt dit verslavend tenminste als je altijd de hoogste score wilt behalen?

 
Ik weet niet of ik de enige ben, maar ik begin mezelf te storen aan het niet werken van de reclames tussen de levels door in de spellen die ik speel via Facebook. 

Ik heb het met alle browsers die ik momenteel gebruik, IE/Firefox en Edge. 

De ene keer is het klik en klaar, de andere keer duurt een reclamespot weer minuten lang, en als je bijna een spel uit hebt dan krijg je wel een spotje, maar niet het kruisje om het filmpje aan het einde af te sluiten. :mad:  

Als ze dan echt met Flash willen stoppen doe het dan zo als er echt een goede manier is. 

[garden tails/fishstory enz.]

 
Er is echt een goede manier, maar nog niet iedereen is overgestapt. Die gaan het echter moeilijk krijgen.

Chrome zet echt gewoon per 1 januari Flash uit. Firefox volgt met de update van 21 januari als ik me niet vergis en Edge later in het jaar.

Reclames zie ik bij games op de telefoon ook steeds meer worden, dus speel ik steeds minder. En ik speelde al weinig. :)

 
Op ff is het vanaf 1 januari 2020 einde verhaal voor flash.Tja nu op facebook zijn het html5 games maar daar zit reklame tussen zeker als er levels zijn?

Ik heb ook een website met meer dan 23648 html5 games zonder reklame, maar denk vooral niet dat ik dit gratis heb gekregen ga eerlijk zijn deze games 

koste me 20 euro voor een pack en er zitten er 56 games in, dus reken al maar eens uit hoeveel ik al betaald heb voor die games?

er zijn veel websites met html5 games maar zoveel games als bij mij hebben die niet?Dat hoeft ook niet als je kan te weten komen welke games de mensen het meeste spelen, dan zet je die er enkel op, want ik merk ook dat mijn leden altijd dezelfde spelen?Dus games teveel geplaatst? Ze staan er nu kan ze moeilijk er gaan afgooien?

Ik heb een website gevonden waar ik die games mag gebruiken voor op mijn website te zetten, maar hun reklame mag niet verwijderd worden uit die game, maar ja je moet het nog kunnen om een spel te maken in een bestand die je kan uitpakken?

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan