In de nachtelijke uren en vooral 'smorgens gaat het dubbel zo hard.
En in vergelijk met de @home servers nog altijd super.
Ja maar ik verstrek graag objectieve informatie zodat het ook interessant is om te weten wat er speelt voor mensen die niet bij @slome zitten en snellere adsl abo's hebben.
Vannacht en vanmorgen kwam ie niet hoger dan 350 kb/sec. Dat is vrij aardig, maar als @slome een goede dag heeft haal je dat daar ook op de newsserver.
Eerder in de nacht (tot 04.00 uur ongeveer) kwam ie vrijwel niet boven de 200 kb/sec uit.
En dan is het natuurlijk wel goedkoop, maar klopt het toch niet met het gegeven op de site dat de downloadsnelheid afhankelijk zou zijn van je abonnement.
Ik heb hier bijv. een 2-8 mbit abo, en ben gewend met een continue snelheid van 777-800 kb/sec op de newsserver te jagen en het maakt daarbij vrijwel nooit iets uit of ik nu overdag of in de nacht zit te downloaden.
In dat geval is 200 kb wel erg langzaam te noemen en 350 is dan ook maar de helft van wat je gewend bent.
Mijn kennis bij @slome kwam 's avonds uit op 116 a 167 kb/sec met diverse time-outs (onderbrekingen dus) elke paar minuten en dat is toch niet meer echt leuk te noemen.
Ik kreeg met mijn snelle verbinding ook time-outs 's avonds.
Het is dus best goed als je niets gewend bent of de snelheid je niet zoveel uitmaakt, want de prijs is er ook naar.
Maar voor mensen die meer snelheid willen blijkt ie dus minder geschikt. Nadeel daarvan is dan ook weer dat als je sneller wilt, je 2x zo duur uit bent voor een newsserver abo.
Verder prima server, alleen mogen ze de informatie wel wat aanpassen of anders de snelheid eens opschroeven en in elk geval stabieler maken want hij fluctueert behoorlijk, ook 's nachts.