Linux tutorial?

B

BiG_G

Ik zie veel beginners hier langskomen.
Is het misschien een idee om een howto-tje te schrijven met de belangrijkste weetjes op dreambox en linux nivo?

Ik wil hier wel een beetje voor schrijven hoor...
Met wellicht wat hulp van andere mensen met de nodige kennis...

als ik je daar mee kan helpen wil ik dat wel doen
zeg maar wat en ik wil wel helpen
groetjes djin

Ik wil ook wel meehelpen, is best leuke stof.
Alhoewel je onder linux niet echt gek veel hoeft te doen in de Dream maar het is voor de beginners altijd bruikbaar uiteraard.

Daar is het absoluut voor bedoeld.
Puur basis kennis wat je met de DREAm kan doen.

Anders wordt het een boek a la O'reily

(voor Black Tiger ;)... Die weet wel wat ik bedoel)

Euh... eerlijk gezegd niet, ik ken O'Reily niet of herinner het me niet.:biggrin:

ow...

O'reily is een schrijver die een paar boekjes heeft geschreven over het implementeren van bepaalde subsystemen in linux zoals:
Apache
TCP/IP
Beveiliging
etc...

Die boeken zijn erg saai en taaie stof....

Ook erg dik..

Voor iedereen die mee wilt helpen aan de tutorial van de dreambox,
zou die mij even per pm zijn email willen sturen?

Dan kan ik de draft opsturen met beg. schrijven.

G

Nou mijn email staat gewoon onder mijn knopje "email" dus dat hoef je dan niet apart te zoeken, is ook een overbekend email adres volgens mij, dus laat maar komen.:)

Ik kan ook wel heel veel links over linux en de dreambox neerzetten.
Maar ik denk, gezien de vragen, dat een dreambox specifiek document meest intressant is.

Ja dat denk ik ook, maar die heb ik nog nergens gevonden.

Dus als we ons allemaal een beetje aan de regels houden, dan heeft B.T tenminste een beetje meer tijd voor dit document!...hehehe

GR Fred.

Black en Hemertje hebben mail,

Peppi, heb je voor mij je email adres?
Dan stuur ik hem ook nog even naar jou.

Yep ik heb hem, zal er vandaag even naar kijken want zag in de gauwigheid een voutje ergens bij de netwerktekst en nog een tekstfoutje maar dat mag de pret niet drukken.
Ziet er verder prima uit.

Ja, mijn nederhollandiaans is niet al te best, en hoop dat dat door jullie wordt opgevangen.

In dien jullie teksten kunnen vereenvoudigen, van harte welkom.
Het moet voor een leek wel begrijpbaar zijn enzo.

Ow, nog ff dit,
Ik ben al een aardig eind opgeschoten, dus mocht ik jullie stukken retour krijgen vul / verander ik dit (aan).
En krijgen jullie hem weer meteen terug... ;)

G

Hoi Spirit,

Linux is mij zeer wel bekend.
Ik draai al zeer geruime tijd Linux.

Ik wil er NOGMAALS op wijzen dat de dreambox voor de meeste mensen een vaag apparaat is, omdat men gewoon geen idee heeft wat je er allemaal mee kan.
Ik wil dat juist netjes in een dokje zetten.
Zodat elk persoon het apparaat kan bedienen.

Het heeft ook absoluut geen zin om Linux sites te gaan afstruinen. Heel veel dingen die daar op worden verteld kan de dream simpelweg niet, omdat men dat niet nodig vind.
Heelveel functies zijn weggelaten, omdat de dream stiekum toch niet helemaal een pc is.

Als een newbie dan een linux site afprobeert te struinen om te kijken wat chown doet....
(ja, die zit in je Dreambox)
En hij snapt wat het kan, en laat probeert het...
Dreambox dood.... hmmmm....
Moet je weer opnieuw flashen enzo...
heel vervelend.

lol

Nou ik ben er wel blij mee dat er mensen zijn die het 1 en ander op papier willen zetten.Er is inderdaad niet veel beschikbaar wat betreft de uitleg over de software,b.v een heldere beschrijving over hoe je nou z'n image kunt uitpakken en inpakken.Ik weet dat daar twee verschillende programma's voor nodig zijn maar hoe het nou precies gaat????Mij is het nog niet gelukt,al is het maar om een ander plaatje erin te zetten.Of hoe je zelf een andere gbox of dergelijke kunt plaatsen in de dreambox.

Heren veel suc6.

Thx,

Nog een puntje:
Het document zal nooit af zijn.
Op een bepaald moment zetten we hem her en der online, maar gelang de tijd verstrijkt zal het document verder groeien.
Een groeidocument zeg maar....

Ik ben al aardig opgeschoten, maar nog niet ver genoeg om hem online te zetten.

Na de oud en nieuw zal het zeker pas worden...

yo
mensen die hulp willen aanbieden aan mensen die niets of wijnig ( zoals mij ) :) weten ,kennen over linux
is het noiet beter een aparte forum te maken

zo dat we er de vragen kunnen stellen en zodoende hulp kunnen bieden ,krijgen enz...
als we het aleen op dees tosting willen doen gaat het wel een lange worden :)

het is maar een idee

een gelukkig nieuw jaar gewenst aan alle sat vrienden

groetjes djin

Tja, nee....
Alles wat met de Dream te maken heeft kan je vragen op dit forum, Dreambox.
Daar valt ook een stukje linux onder.

Als je Linux vragen hebt die niets met dit apparaat te maken heeft, verwijs ik je graag naar:
www.nedlinux.nl
forum.nedlinux.nl

En duizenden andere pagina's...

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan