linux

K

keymaker

yee mijn eerste posting met linux op mijn hp van 500 mhz

Goh, je posting ziet er anders net zo uit als een posting gemaakt met windows.:biggrin:

Nah.. grapje.:) Leuk dat het je gelukt is!

Gefeliciteerd! Dan kan je mijn sign-off nu waarschijnlijk ook lezen.

Het ene deel van je signoff is ook te lezen als je firefox gebruikt, het andere deel nog steeds niet (met windhoos).

Haha, join the party boy!
Met konqueror, firefox of netscape?
Cheers&greetz&fuck-ms!

Yours sincerely!

maar het probleem is nu heb linux via een andere computer geinstalleerd op de hd i.v.m geen boot mogelijkheid op de hd en nu komt i met een aantal fouten als i opstart heeft er nog iemand een ander idee hoe ik het op de hd kan krijgen in het opstart systeem kan ik ook iets doen met lan is dit een mogelijkheid ?.

Snap het effe niet?
Via andere pc op hd geinstalleerd via lan dan?
Je kunt linux op elke hd zetten en vanuit welke hd je wil booten kun je zelf kiezen.
Grtz.

Waarschijnlijk heeft ie de hd in een andere pc gehangen en geinstalleerd. Daarna terug gehangen in de originele pc.

Daarbij wordt even vergeten dat wanneer je installeert dat alle onderdelen van de pc (chipsets e.d) herkend worden en dus in de installatie worden meegenomen. Als je hem dan in een andere pc hangt... Dan snapt ie ut niet meer, want die chipsets e.d zaten niet in de puter tijdens het installeren.
Dus krijg je fouten.

Je kan kijken (als je de mogelijkheid hebt voor cd) of ie ut doet via yast en dan update systeem. Maar ik denk dat dat niet gaat, ik vermoed dat je alleen een floppy en een netwerkkaart hebt:
Ik zou hem gewoon opnieuw installeren middels een bootable floppie via het netwerk. Bootflop is te maken op je windows pc door daar je suse te mounten en de weg volgen die wijd verspreid is op het inet.

Suc6

BiG_G zei:
Waarschijnlijk heeft ie de hd in een andere pc gehangen en geinstalleerd. Daarna terug gehangen in de originele pc .
Suc6
yep zo heb ik het dus gedaan sorry als dit niet duidelijk was ook een floppy drive zit er niet in alleen een lan aansluiting.vandaar dit probleem.

Mogelijk kan je dan een installatie doen via het netwerk. Of je sloopt ff een floppydrive uit een andere pc en hangt 'em er ff aan voor de installatie. Eventueel ook nog een cdspeler en klaar is kees. Toch?

Kerstkonijn zei:
Of je sloopt ff een floppydrive uit een andere pc en hangt 'em er ff aan voor de installatie. Eventueel ook nog een cdspeler en klaar is kees. Toch?
nope de cdrom speler heeft een 50 polige stekker op het moederboard en ik heb geen apdaptor van 50 naar 40 pens ide ook een floppydrive is niet mogelijk.

keymaker zei:
nope de cdrom speler heeft een 50 polige stekker op het moederboard en ik heb geen apdaptor van 50 naar 40 pens ide ook een floppydrive is niet mogelijk.

Huh ?
50 polig.
Dat klinkt mij als een SCSI bus.
Wat is het dan voor een pc ?
Is het een server ofzo ?

Die kleine desktop flutmodellen van Compaq hebben ook zo'n rare CDrom aansluiting. Ik weet niet hoeveel pens dat is. Misschien is het wel zo'n pc.
Maar het kan inderdaad ook scsi zijn.

Black Tiger zei:
Die kleine desktop flutmodellen van Compaq hebben ook zo'n rare CDrom aansluiting. Ik weet niet hoeveel pens dat is. Misschien is het wel zo'n pc.
Maar het kan inderdaad ook scsi zijn.
nee geen scsi maar wel zon flutmodel de e-vectra van hp met een slimline cdrom maar ik heb geen verloop van 50 naar 40 pens.

Ja dat ken ik... net als met die Compaq dus. En aangezien HP de Compaq heeft overgenomen....
Ik heb het opgelost door de kap open te laten, er een normale cdrom bovenop te gooien en die op de secondary ide controller te zetten. Dat werkt ook, maar is natuurlijk geen ideale situatie.
Vond het echter niet mooi om er een gat in te maken om die kabel door naar buiten te leiden.:)
Ik vraag me af of er uberhaupt van dat soort 50 naar 40 koppelstukken bestaan. Maar het zou me niet verbazen als ze er wel zijn.

Black Tiger zei:
Ja dat ken ik... net als met die Compaq dus. En aangezien HP de Compaq heeft overgenomen....
Ik heb het opgelost door de kap open te laten, er een normale cdrom bovenop te gooien en die op de secondary ide controller te zetten. Dat werkt ook, maar is natuurlijk geen oplossing.
hmmm je brengt me op een idee secundary ide controller zit er ook niet in maar als ik nou de cdrom als master zet en de hd via usb aansluit zal ik m dan kunnen installeren ??.

Ik twijfel er zwaar aan. Maarja, proberen kost niks.
Of anders kap opendoen en een gewone cd-rom als slave aan de HD hangen op de primary controller.
Bij mij zat er wel een secondary controller in, was alleen effe goed zoeken, zat weer net ergens onder zo'n plaatje in.

je kan dan ook een externe HDD formatteren als een ntfs systeem en dan linux darop installeren of als je geen externe HDD hebt kan je ook een dual boot systeem maken dan kan je altijd makkelijk trugvallen naar een besturingssysteem waar je bekend mee bent en wat meer ondersteund word

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan