Livestreams die iedere keer stoppen, hardware of software???

Mijn ervaring hier is juist het tegendeel.

Sinds we glasvezel internet hebben, i.s.m. draadloze verbinding via Inteno converter komen alle zenders probleemloos door. Wij luisteren hier ook wereldwijd, en nog een beetje verder, als ik dat voor elkaar krijg....

Alle soorten exotische voldoen, echter juist niet de lokale Finse muziek.... :achja:

Prettig luisteren, zonder hinderlijke onderbrekingen  :grin:

Gr. George

 
Kijk en nou wordt ik er dus niet vrolijk van, de stream loopt nu goed, maar er is dus iets veranderd bij het station waar ik graag naar luister. 

Sinds kort komt er regelmatig reclame wat voorheen nooit was, en dat vindt ik erg irritant, want voorheen was het nonstop zonder gemauw.  :grrr:

 
Dirk had al aangekondigd dat die reclame er zou komen bij zenders die via deze zender uitzenden, dat begon in Duitsland al eerder.

Misschien heb je geluk en zit ie ook nog op een andere streamserver zonder reclame.

 
Die reclame, tja dat is een naar fenomeen, en daar stoor ik me meer en meer aan, hetzlefde als dat "gezever" op sommige zenders onder werktijd terwijl in een rumoerige fabriek staat, je hoort er toch niets van!!! 

Nonstop dat is het motto, maakt mij ff niet uit wat voor muziek, heb deze week zelfs muziekstreams van 538 getest, en sinds dat er op korte tijd voor een tweede keer een ander modem van Ziggo geplaatst is loopt de boel perfect. 

Ik hoef geen dagen te gaan testen, want voorheen was het al naar een paar seconden een vastloper, en nu loopt het alweer een uur perfect. 

 
Misschien heb je de stekkertjes nu wel op de juiste plek... :confused:  :biggrin: gr. George

 
marie zei:
Misschien heb je de stekkertjes nu wel op de juiste plek... :confused:  :biggrin: gr. George
Misschien niet nee???  De afgelopen dagen weer aan het bellen geweest met de helpdesk van Ziggo, want het internet wordt hier steeds meer instabieler! pagina's laden steeds trager of lopen vast, en iedere keer als de spanning van het modem gehaald wordt, dan werkt nadien de boel voor een paar uurtjes weer goed??? 

Nu diverse tips en gedachtes gehad van de medewerkers van de helpdesk, het zou de "slimme meter" kunnen zijn? nee die is het niet... 

Vandaag weer een andere tip, alles wat er achter het modem hangt eens rechtstreeks hangen, maar dit kon niet, want de router stond in de Bridgemodus, en dan is er maar 1 lanpoort beschikbaar van de 4... 

Modem uit de bridgemodus laten halen, want dit kun je zelf niet met het type wat ik hier heb, een Technicolor 7210.Z

Daarna alles stap voor stap terug aangesloten, vaste pc binnen rechtstreeks op het modem, router en switch idem dito, en tot nu toe loopt alles veel stabieler, geen vervelende draaiende bolletjes meer, en uitval van Caramba. :biggrin: 

 
Modem uit de bridgemodus laten halen, want dit kun je zelf niet met het type wat ik hier heb, een Technicolor 7210.Z
Dat kun je met geen enkel Ziggo modem zelf, daar moet je altijd voor bellen, ook voor het in bridgemode te laten zetten.

Ben benieuwd of het nu langer goed blijft, zoja dan weet je dus dat het aan de achterliggende apparatuur lag en da's meestal het geval.

 
Black Tiger zei:
Ben benieuwd of het nu langer goed blijft, zoja dan weet je dus dat het aan de achterliggende apparatuur lag en da's meestal het geval.
Het zit hem denk ik in het aansluiten in de juiste volgorde.

 
Altijd goed nieuws, als je een oorzaak vindt! gr. George

 
Black Tiger zei:
Modem uit de bridgemodus laten halen, want dit kun je zelf niet met het type wat ik hier heb, een Technicolor 7210.Z
Dat kun je met geen enkel Ziggo modem zelf, daar moet je altijd voor bellen, ook voor het in bridgemode te laten zetten.
Dan lees ik het toch anders BT?  dit staat op de website van Ziggo: 

Modems die je zelf kunt bridgen

 


•Cisco EPC3925 met UPC... op de witte sticker



•Technicolor TC7200



•Thomson TWG850



•Thomson TWG870



•Ubee EVW3226


klik.

Maar dat maakt voor mij nu even niets uit, tot nu toe is alles véél stabieler, alleen nog even kijken naar de pc in het tuinhuis, want daar is de snelheid nu ineens minder... 

 
Het zit hem denk ik in het aansluiten in de juiste volgorde
Niet echt, maar ik trok wel de verkeerde conclusie. Als je nog steeds die andere router apparatuur er achter hebt die je er eerst ook achter hebt, dan blijft het toch nog even zoeken.

Dan lees ik het toch anders BT?  dit staat op de website van Ziggo:
Dat kan.

Dat kun je met geen enkel Ziggo modem zelf
Die waarbij het wel kan zijn UPC modems. Dat is inmiddels ook Ziggo maar er zijn meer verschillen tussen oud-UPC en Ziggo.

Leuk te zien dat het bij UPC modems dus wel kan.

 
Er is weer maar eens te vroeg gejuigd??? 

De laatste weken wordt alles weer steeds trager en trager, en nadat het modem weer gereset is loopt het weer een aantal dagen goed, nu op dit moment merk ik het ook op mijn (clone)dreambox, het beeld loopt gewoon vast, en nadat het netwerk herstart is loopt het weer eventjes.

 
Beide! 

Ik heb een tijdje geleden het modem in de bridgemodus laten zetten, omdat men bij Ziggo mij aanraadde om alles apart aan te sluiten aan de modem.

Dit heb ik dus gedaan, pc hier die aan de kabel hangt, de router en de switch, en van daar uit alles weer aangesloten, Dreambox, ACRyan, Mediaplayer voor Kodi, en pc in het tuinhuis aan de switch, en laptops/tablets en gsm's via de router...

Intussen al weer meerdere keren naar Ziggo gebeld, en men ziet geen problemen op afstand in de aansluiting en modem, maar weten ook niet wat er fout gaat, want als de modem gereset wordt dan doet alles het weer een tijdje goed. 

Ik weet het niet meer, en ga morgen alles weer eens loskoppelen, en 1 voor 1 aansluiten en aanzetten.

 
Dit fenomeen is al eerder op een van de forums besproken, enige jaren terug.

Het schijnt, dat bepaalde modems "vol lopen", en dat dan oplossing is het modem pakweg 30 seconde van stroom te halen.

Wat "volloopt" kan ik niet zeggen, en ook niet meer, welk merk modem.

Wel, dat het probleem voor ongeveer maandje opgelost was na deze kuur...

Wij hebben daarna nog diverse modems gehad, maar gelukkig nooit geen last meer gehad.

Mijn achterdochtige brein vermoedt, dat providers niet snel zullen toegeven, dat hun apparatuur bepaalde gebreken heeft.

Je zult ermee moeten leren leven, en als je weet, hoe dit soort storing opgelost kan worden, lijkt het mij niet zo'n probleem. Gr. George.

 
marie zei:
Het schijnt, dat bepaalde modems "vol lopen", en dat dan oplossing is het modem pakweg 30 seconde van stroom te halen.

Wat "volloopt" kan ik niet zeggen...
Wat jij zegt, dat heb ik laatst ook tegen de helpdesk gezegd, maar daar kreeg ik niet echt een antwoord op...

 
Destijds had ik met die ziggo modems cisco geloof ik altijd gezelk

Oplossing was toen een timer die 's nachts om 3u het modem uitzette en om 03.03 weer aanzette, nooit meer problemen gehad.

 
Dit heb idd ook al gelezen op internet @Matrix, dat er meer mensen zijn die dit doen, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn??? 

Als dat zo is dan moet er toch een instelling zitten in zo'n modem waar dit op te lossen is?

 
Nee niet de bedoeling maar het helpt wel een hoop frustraties weg te werken.

de modems die niet origineel zijn en aangepast worden voor ziggo moet je bij ziggo zijn en cisco zal niet thuis zijn voor klachten.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Pffftttt.... de tijdklok ligt klaar, maar ik weet het echt niet meer, ineens uit het niets loopt alles perfect??? 

Misschien toch iemand van Ziggo aan de lijn gehad die een keer geluisterd heeft, en na een gesprek toch iets veranderd, heb dit ooit al eens meer meegemaakt.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan