Livestreams die iedere keer stoppen, hardware of software???

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.194
Waarderingsscore
583
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
ik weet het eerlijk gezegd even niet meer, dus vandaar hier dit onderwerp. 


Ik lig al maanden te klooien met radiostreams die iedere keer stoppen, en na een aantal seconden weer beginnen met het spelen van muziek, het maakt niet uit of het nou 538/sterren.nl of 100%.nl is??? 

Ik heb al diverse mediaplayers geprobeerd, enhier ook al eens een onderwerp over gestart een tijdje geleden. 

Maar vandaag werd ik het een beetje zat, want ik had al van alles gelezen en geprobeerd wat men als tips gaf, maar het blijft! 

Zojuist even naar Ziggo gebeld, misschien zit het daar??? 

De medewerker zag wat foutjes in mijn modem die intussen al een jaar of 6 oud is, dus er wordt een nieuwe opgestuurd, in de hoop dat dit de oplossing is? 

Maar ik had er wel een vraag bij, waarom livestreams met muziek niet, en livestreams via kodi zoals films wel??? 

Wordt vervolgt als de nieuwe modem bezorgd is. :biggrin: 

 
Deze freezes, ( zal ik het maar noemen) horen, denk ik, bij internet radio.
Zij zijn afhankelijk van diverse factoren, die je zelf ook wel kunt verzinnen.

Om bij mezelf te beginnen: wij hebben de hele dag internet radio aan staan.
Tot voor kort met adsl verbinding, en toen hadden we sporadisch storing.
Nu gebruiken we voor nood draadloos internet, en komen deze freezes veel meer voor.

Daarbij vermoed ik, dat de storingen dus lokaal zijn, en aan onze internet verbinding ligt.

@Freggel: Jij hebt veel draadloos in huis, en dat kan ook een moeilijk te peilen factor zijn.
Bij een vorige modem vond radio dikwijls geen netwerk, en moest ik modem eerst van stroom halen, en daarna vond radio wel een zender. Opm.: 2e internet radio had hier geen last van.
Toen trafo van modem kapot ging, kocht ik een TP link wifi modem, en daarna hadden we geen last meer van deze vorm van storing...??
Instellingen van modem waren gelijk.
Wie het weet, mag het uitleggen, maar ik kan er geen touw aan vastknopen, moet ik bekennen.

Dan blijven er altijd de externe factoren: stroomstoring bij provider of tussenstations, te weinig Mb beschikbaar voor aantal luisteraars, onderhoud bij zender....
Dit kan verklaren, dat de storingen van ongelijke duur zijn. Van enige seconden, dat signaal wel gebufferd is, omdat liedje op zelfde positie weer te horen is, waar het ophield. Of dat minuten duurt... En dat je alweer vergeten was, dat radio aanstond, en je schrikt, als ineens Andr? H. door het huis galmt....
Wij luisteren naar een breed scala van zenders, van over de hele wereld, dus is het ook slecht in te schatten, of zij juist hun nacht onderbreking hebben....?
Dat is voor jou, @Freggel, makkelijker, omdat jij alleen maar naar Brabandse folclore luistert...
Dus als het bij jullie bliksemt, zou je de reden van storingen al kunnen bevroeden....

Daarnaast zijn er de hinderlijke reclame onderbrekingen, waarover Dirkdigicom wel eens een topic is begonnen.

In een notedop moet ik dus zeggen, dat ik zeer tevreden ben met internetradio.
Als je via de pc luistert, komt er weer een andere factor om de hoek kijken. Welke mediaplayer gebruik je, en in Explorer of Firefox, want daar zijn diverse veranderingen geweest, de laatste maanden.
Dat zenders, die voorheen met icoontje op bureaublad openden, of via favorieten, niet meer werken.
Dit laatste kan onkunde zijn, want diverse zenders hebben al tijden waarschuwingen, dat zij bijv. met windows  mediaplayer niet meer te horen zullen zijn... Zodat ik de juiste aanpassingen dus nog niet uitgevoerd heb....
Dit is mijn ervaring uit de praktijk, zonder, dat ik gezegend ben met deskundigheid....
Maar je kunt altijd paralellen trekken, met je eigen "freezes". Gr. George
.
 
Als ik luister naar internetradio via mijn versterker (Onkyo tx nr 929)  dan moet ik eerst even wachten (bufferen) voordat de zender begint met afspelen. Afhankelijk van de kwaliteit van de stream kan het wel eens voorkomen dat tussendoor nogmaals gebufferd wordt.

Luister ik via me laptop dan valt hij veel vaker weg.

 
Ik weet dat ik niet de enige ben met dit probleem, en ben dus nu aan het testen met mediaplayers, zeker het instellen van de buffertijd, en ook bijvoorbeeld bij Windows-mediaplayer welke internetsnelheid onder de instelling in opties. 

VLC leek het in het begin goed te doen, maar ook die krijgt de kuren. 

voor voor de meedenkers, het is zowel via bekabeld internet als draadloos, en snelheid is er meer dan voldoende.
 
Wie er een geweer heeft mag mij lek schieten!!!  Maar dan wil ik ook dat degene die schiet ook meteen de duiven hier uit de bomen knalt. :biggrin:

ik ben vanmiddag lekker buiten de toko aan het schilderen geweest, en heb Radio Caramba aangezet op de livestream, en verrek hij is niet 1 keer uitgevallen??? 

Ik snap er niks meer van. :stupid: 
 
Misschien is alle uitleg dan toch van nut geweest.... ?
Gr. George
 
wij hebben hier 50 Mbps draadloos internet, welke via een kabel naar modem/router in huis gaat en vandaar hebben we in huis en in de tuin draadloos LAN (via de wel bekende EnGenius AP/Repeater). Buiten op ??n van de terrassen hebben we draadloze SONOS speakers hangen, waar de hele dag internet radio aanstaat en nooit uitval gehad ook niet een halve of hele seconde en bufferen doet die nooit, althans als die al buffert dan merken we daar niks van.
 
Als ik al internet radio luister heb ik ook zelden uitval, maar ik luister dan ook nooit naar freggel's feestzender. Misschien heeft het station, of waar het vandaan uitgezonden wordt (zoals verzorgt door radionomy.com ofzo) er ook iets mee te maken?
 
Tja, goede hardware en config is en blijft natuurlijk een eerste vereiste anders blijft het behelpen. Als je dat hebt kun je ononderbroken internet radio luisteren. Indien de provider (regelmatig) storingen veroorzaakt dan een andere provider overwegen. Wat het staion betreft: we nemen aan dat als een station een stream uitzendt, dit continu - dus ononderbroken is - zo niet dan simpelweg er niet naar luisteren of de "neveneffecten" voor lief nemen.
 
Tav de reactie van onze gewaardeerde vriend @Eendenteam wil ik nog enkele dingen opmerken.
Je zegt nooit uitval te hebben, en brengt dat in verband met je goede internet verbinding, en de dure apparatuur, waar je reclame voor maakt, maar waar eenvoudige arbeiders het geld niet voor hebben....? ?
Ik meen te weten, dat jij via de computer luistert.
Ik gebruik internet radio's en de p.c., en merk, dat eventuele stiltes op beide wel voorkomen.
Waarbij ik wel constateer, dat de ontvangst tussen de twee radio's niet constant is. De Chinese geeft meer problemen dan de Grundig, wat ik een goed toestel vind, ook omdat de afstandsbediening handig is.

Jij hebt echter niet in de hand, hoe de providers de zenders doorgeven.
Of wanneer zij onderhoud doen, of onvoorziene storing hebben.
Enige jaren terug waren er hackers, die het nodig vonden streams over te nemen, of zenders compleet op zwart te zetten. Zelfs enkele dagen terug werd op een veelbeluisterde zender langer dan een half uur hetzelfde liedje gespeeld. Wel zonder "freezes", maar dit was een veel gebruikte vorm van plagen door hackers....
Wij luisterden dikwijls naar een zender, met meerdere streams. Als er een uitviel, door welke omstandigheid ook, dan kon je een andere kiezen. Je kon op hun website zien, hoe druk deze waren.
Ik meen echter, dat dit tegenwoordig niet meer speelt, omdat veel stations, noodgedwongen overigens, aangesloten zijn bij overkoepelende organisaties, zoals o.a. Radionomy.

In je laatste bijdrage benoem je " simpelweg niet luisteren " ... Maar dat vind ik te simpel gesteld...
" De neveneffecten voor lief nemen " is wel een realistische opmerking.
Dat doen wij hier, waarbij het wel frustrerend is, als je een vrolijk wijsje mee-neuriet, en dan opeens je achtergrond koortje weg valt....

Ik ben echter zeer blij met deze topic, en de vele reacties.
Omdat ik ook dikwijls mijn vraagtekens heb bij het fenomeen " internet radio", en de bijbehorende randzaken. Prettige voortzetting van de week aan allen, gr. George
 
Bij ons valt af en toe maar 1 zender af en toe uit en die gaat via de kabel van Ziggo, het is alleen maar die. Heb ze niet allemaal beluisterd maar de overige zenders blijven gewoon werken.
Zet ik deze zelfde zender online aan dan is er geen uitval.
 
Wij luisteren nooit via de computer, maar altijd via compleet draadloos internet/LAN en draadloze boxen. Feit is en blijft dat de provider het belangrijkste is, immers als deze niet altijd voor een constante stream zorgt zul je altijd uitval hebben. Echter, we denken dat er niet veel internet providers zijn, welke vaak voor uitval zorgen.

We maken geen reclame. Je moet zelf weten wat voor apparatuur je aanschaft, dat is o.a. afhankelijk van je budget en wat je wil. Echter bij wifi is het vaak: goedkoop is duurkoop, maar aan de andere kant is een duurdere niet altijd een betere. We hebben ook de ervaring, dat een niet goede (al dan niet draadloze) LAN verbinding erg vaak voor problemen zorgt; dat kan zowel aan de apparatuur, configuratie, lokale "obstakels", als aan de snelheid liggen.

Kortom er is geen algemene oplossing voor iedereen bij uitval van een stream. Je zult dit zelf thuis goed moeten analyseren en dus de oorzaak vinden en daar een oplossing voor vinden.
 
@E.T.: als je niet via de computer luistert, hoe dan wel?
Je hebt toch wat technologie nodig, om de zenders binnen te krijgen?
Ook dat je stelt, dat je eigen provider het belangrijkst is. Dan denk ik, dat het toch ook afhankelijk is van welke provider de zender heeft, en in hoeverre deze professioneel is. Zie verwijzing van B.T. naar Freggels Feestzender....  :rolleyes: gr. George
 
We luisteren via draadloze boxen welke via de sonos app verbinding maken met de wifi van het modem. Providers hebben geen zenders en heeft niets met professionaliteit te maken. Providers zorgen voor een data verbinding en die moet gewoon goed zijn. BT schrijft niets over providers hij verwijst naar de uplink, welke mogelijk problemen veroorzaakt.
 
Vandaag een nieuwe modem ge?nstalleerd in de hoop dat dit de oplossing was, maar het maakt helemaal geen verschil..... 

Ik heb eerlijk gezegd helemaal geen zin meer om te zoeken naar dit probleem, want een andere stream naar mijn favoriet doet het wel naar behoren. :biggrin:
 
want een andere stream naar mijn favoriet doet het wel naar behoren. :biggrin:
Dat zou betekenen dat ik het toch bij het juiste eind had. Hopelijk blijft dat zo anders moet je maar eens naar een fatsoenlijke zender gaan luisteren. :o :p
 
Bt... Caramba gebruik ik slechts als voorbeeld. :biggrin: 

Het gaat bij meerdere streams mis, maar ooooooooit komt er een moment dat ik weet waar de fout zit, en ik denk steeds meer aan dat ding wat een beetje achter het gordijn hangt in de woonkamer, want zojuist had ik wel internet, maar niet 1 pagina ging open, ff uit en dan weer aan, en hoppa.
 
Ik weet dat je die als voorbeeld gebruikte, maar het gaat er om dat (zoals ik eerder aangaf) het aan de server/stream kan liggen en jij gaf aan dat een andere stream wel naar de zender wel behoorlijk werkte.
Hetgeen dus mijn verhaal bevestigd. Mijn vermoeden is dat naast die feestzender ook een paar van je andere favoriete stations van die stream afkomstig zijn.

Logisch dat dit bij meerdere streams het geval kan zijn. Zeker als je bekijkt dat de nodige streams van dezelfde server/stream afkomstig zijn.

Even los van je verbindingsproblemen met internet want dat moet natuurlijk als eerste 100% zijn om adequate testen te kunnen uitvoeren.
 
Toch vreemd deze materie. 

Vandaag heb ik weer een nieuwe modem gehad van Ziggo, de tweede in 2 weken tijd...

Maar nu na dat ik deze modem aangesloten heb loopt de stream wel gewoon door??? 

Ik weet dus niet wat de betere modems zijn, maar die ik 2 weken geleden thuis kreeg was een Cisco, en nu vandaag heb ik een Technicolor thuis bezorgd gekregen. 

Ik heb het al meer gezegd: Schiet mij maar lek!!!!!!!!!!!!     
 
Maar nu na dat ik deze modem aangesloten heb loopt de stream wel gewoon door???
Ja hoe lang al? Wacht eerst eens een weekje of twee af met dat modem. Ik zie dat net als met mijn vorige antwoord op je lek schieten. Zal wel weer even goed gaan en straks is het toch opeens weer onderbrekingen. Dus het lijkt me verstandiger een langere periode af te wachten.

Overigens zijn de Technicolor's volgens mij wat beter dan de Cisco's. De TC's kunnen ook hogere Wifi snelheden aan.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan