loader 1.34

A

appie39

Een kennis heeft een Humax 5400 met loader 1.34 ( !!!) met succes gepatcht naar allcam2.4 .

Mijn vragen : Wat is de functie van de loader nu precies en is het wel belangrijk de nieuwste loader te hebben ?

Kan er ALLEEN een andere loader ingezet worden,dus zonder de software?Ik denk dat de loader niet afzonderlijk kan,want ik ben nog geen "losse" loaders tegengekomen.

Kan hij verder nog problemen tegenkomen met zo`n "oude" loader ?

Alvast bedankt,

Groetjes,

Appie

 
@appie39,

Ondanks dat het nu bij je kennis gelukt is om de +CAM 2.4 te uploaden met een oude loader raad ik toch iedereen aan om eerst de laatste officiele Humax firmware te uploaden alvorens met de Humfree/FranX/Happy2000 patch aan de slag te gaan. Voor de 1.34 naar 1.37 loader zijn mij niet direct fixes van bekend maar van de 2.06 naar 2.07 wel.

De loader zorgt ervoor welk type hardware aangesproken gaat worden van je Humax (is trouwens al eerder een thread over geweest). Enkel een loader uploaden is ook mogelijk door het extracten van de officiele software mbv HDFTool van Humfree, enkel de loader opnieuw packen en vervolgens uploaden naar je Humax.

 
Hallo Appien,

wat ik nu ga schrijven komt allemaal uit een grijs verleden. Het kan zijn dat m'n geheugen wat dingen door elkaar heeft gehaald ;)

Daar gaat ie dan: In de tijd van de loader 1.34 was er een probleem wanneer je je Humax aanzette, en je schotel niet naar de Astra satelliet keek. Hummie ging even naar het "upgrade" kanaal opzoek. En als ie die niet vond, dan kon het nog wel eens lang duren voordat ie aan z'n echte werk begon.

OK, het kan zijn dat dit in de soft opgelost was die tegelijk met de upgrade van de loadersoftware geleverd werd....

De loader 1.36 heeft maar even gewerkt, daar was ook iets mee.... maar ja dat geheugen hè. Sinds 1.37 klikt en doet de Humax tijdens het opstarten, maar uiteindelijk is ie vrij snel opgestart :biggrin:

Ik weet niet of je kennis een speciale reden heeft om die firmware te gebruiken, maar als ie een patch in z'n Humax kan krijgen, dan kan ie natuurlijk ook de originele 1.01.10 er in krijgen.

Daarna natuurlijk wel weer opnieuw de PH2.4-versie erbij laden. Dat werkt bij mij nog steeds het beste.

Groetjes,

:cool:

 
Thanx mmm en theGIZMO

Ik meen me te herinneren dat hij 1.01.10 had met loader 1.34 .Ik heb even rondgekeken,maar ben de 1.01.10 met loader 1.37 nog niet tegengekomen.Ik heb deze versie wel op mijn pc maar weet niet zeker of de loader erbij zit.

Ik ga `m in ieder geval adviseren 1.01.10 te laden met nieuwe loader en dan de 2.4 erover te zetten.Als ik de 1.01.10 met loader niet kan vinden,plaats ik wel een posting op de bedelstaf.

Nogmaals bedankt,

Groetjes,

Appie

 
de 1.03.00 met loader kan je gewoon downloaden op de site van humax zelf hoor ... http://www.humaxdigital.com

Deze er op, dan is de loader up to date, en dan de +cam 2.4 er overheen.

Een dezer dagen wordt ook een nieuwe release van de firmware verwacht, er zijn al twee betas beschikbaar op het net, inclusief patch, maar dat is dan wel enkel een patch om met 1.2 kaarten naar PW te kunnen kijken, al de rest wordt nog niet ondersteund.

CU

Red

 
@ redneck eyeball : Ik dacht dat ik 1.01.10 MOEST hebben om naar 2.4 te upgraden.Blijkbaar haal ik dingen door elkaar,want het begint me een beetje door elkaar te lopen met al die nieuwe software.Ik heb in ieder geval de 1.03.00 gedownload en zal kijken koe het afloopt.

Groetjes,

Appie

 
Het is nochthans simpel, de enige reden om eerst de officiële soft er in te laden is omdat deze ook de loader software bevat, op die manier ben je zeker dat je de laatste loader hebt.

Dan kan je de patch er over heen gooien, die overschrijft alles, behalve de loader.

Als je dus de 1.03.00 gaat downloaden in inladen heb je de nieuwste loader, dan de patch er op, die is dan weer gebaseerd op de 1.01.10 software ...

Duidelijker ?

CU

Red

 
Zéééér duidelijk.Nogmaals bedankt voor de heldere uitleg.

Groetjes,

Appie

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan