loggen met masterlog

H

herbies

het loggen is me in de bol geslagen en ben al een paar dagen met mijn compie een gekregen 386 labtop aan het loggen en emuleren via een season 1 dit gaat wonderwel maar nu krijg ik het gevoel om met masterlog aan de gang te gaan deze moet je op de serieal aansluiten nu is mijn vraag moet er nu een andere software in mijn nokia 9500 en heb ik een hardware aanpassing nodig draadje van cardreader naar serieal of kan het zo een season 2 heb ik nog niet en tijdens het bouwen ervan heb ik al een orginele seca opgefikt dus ben ik wat voorzichtig hiermee

 
Het ligt er een beetje aan wat je loggen wil. Als je bijv. masterkeys wil loggen kan ik je daarbij wel helpen.

Daarvoor hoef je niks extra's in dvb2000.

Kwestie van een nullmodem kabel trekken tussen pc en nokia.

Dan zijn er instellingen die je in de nokia even moet doen.

Bijv. C+ loggen, volgens mij zit er bij masterlog zelfs een voorbeeld bij.

Zet de nokia op C+, dan is het menu "data download", ik dacht guide->9->6 (weet ik niet zeker).

Je zet de pid op 012C, buffer op 20 of 30 bijvoorbeeld, hex mode loggen en drukt op start.

Daarna druk je op start in Masterlog.

Masterlog moet je dan ook even instellen op serieel loggen, zo uit het hoofd dacht ik het bovenste windowtje op de eerste optie en het 2de is niet interessant.

Er staat een voorbeeld aangegeven in de readme als het goed is.

En dan krijg je dus een waslijst van langsvliegende hexserielen en masterkeys.

Zo werkt het althans op irdeto.

 
harstikke mooi moet te doen zijn

bedankt voor de reply

wat is dan de reden van dew speciale dvb versie en dat draadje is natuurlijk voor je kaart

 
Ik gebruik een SCSI kaart met masterlog. Dat werkt echt leuk.

Een simpel kaartje (Adaptec 1505 of 2904) volstaat.

Dat is een investering, dat wel.

 
Scuzzy is inderdaad veel leuker. In no time heb je zo'n beetje al de MK's die rondzweven. Heb je er een nodig gewoon even mailen.

MTB

 
Ik ben wel eens aan het loggen geweeste met masterlog en scsi, maar alleen voor irdeto.

Is er een speciale versie voor CK nodig of werkt het gewoon hetzelfde.

Ga'k weer eens experimenteren.

 
Met een Humax 5400 is dit zeker niet mogelijk er is namelijk geen scsi aansluiting op de Humax.

 
Humax?

Ik heb een hele brede interesse wat satelliet betreft.

Natuurlijk heb ik als digisatter van het eerste uur nog steeds naar tevredenheid een echte MM 9500 staan met DVB2K erop.

Als je m'n andere replies bekijkt, dan zie je dat ik ook met paces, galaxisjes en diverse secadozen heb gespeeld.

Ook heb ik allerlei antennes geprobeerd vaste, draaibare, gewone offset, vlakantenne's, cambridge antenne's met geintegreerde LNB(OUD!) en m'n draaibare gregorian.

Nu ben ik toe aan nog meer en is de humax aan de beurt.

Hij zal het echter wel altijd tegen de referentie ontvanger moeten opnemen, en dat is de mediaMASTER.

De volgende is ook al bekend: de strong met al z'n gecombineerde functies.

 
op welke boxen werkt dit loggen en wat zijn voor die boxen de juiste instellingen is daar een info van ??

Nowtv

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan