loggen met Walbanger viaccess.

I

ilya

Ik probeer zojuist te loggen met mijn season 2 viaccess (SRG)

Ik krijg geen data .Wel de opmerking Processing Reset.Dus wel verbinding .Wellicht ligt het aan de juiste settings.Mijn vraag is welke ATR mode en welke decoder type.!!.Kortom alles is nu zwart voor mijn ogen.

ILYA

 
Hoi,

Het is mij naar lang, heel lang klooien en proberen, eindelijk gelukt om mijn rooie via cam te voeden vanuit mijn computer dmv wallbanger 3.56 en een season2....

De instellingen (die bij mij werken ;-)

atr 11520

data 11520

parity odd

databits 8

stopbit 1

atr mode tb,tc

EN heel belangrijk: enable RTS aanvinken !

succes,

en groet,

C4

ps.

waarom de redcam zo moeilijk doet, en er naar alle waarschijnlijkheid variaties in de timing van deze module gebruikt worden, mag iemand mij vertellen.

Met die info is het misschien mogelijk om te kijken waarom er verschillende via. files probleemloos in de blackcam draaien en er eigenlijk maar 1 (barracuda) is die op de rooie draait. Want, ik krijg bijvoorbeeld ticket niet open op mn redcam, en die schijnt zonder problemen te werken op de zwarte....

(en dat geeft een hoog 'datwilikook' gevoel ;-)))

 
@See, top van je.Ik heb momenteel mijn season logger weggebracht om deze te laten testen op de juiste spanning.Ik denk dat ik volgende week mijn loggertje weer binnen heb.Ik zal dan e.e.a. uittesten. Je hoort van mij.

ILYA

 
Quote uit ander viaccess board :

Viax V481 läuft mit PC-Emus

--------------------------------------------------------------------------------

Nungut, also ich habe ein wenig rumgebastelt und mein schönes verdammtes V81 umsonst geöffnet, da ich dafür keinen 50MHz Quarzoszillator bekommen habe.

Jedenfalls läuft es mit Sandisv-Emu in der Version vom 08.09 (die habe nur ich im Moment :)).

Man muss sich nur eine Comport-Add-On-Karte leisten, die einen Quarz drauf hat. Dieser Quarz ist entweder ein 1.8432MHz oder ein 18.432MHz.

Diesen ersetzt man dann durch einen mit 2.2118MHz oder eben 22.118MHz.

Dann muss man noch als Via_ATR den Typ 7 im Keyfile auswählen und beim Startup Baudrate 9600. Jetzt Season rein und los gehts.

Die Comportkarte kann man übrigens weiter für PC-Emus verwenden. Man muss nur die Baudrate ausrechnen:

neue Baudrate=alteBaudrate*2.2118/1.8432

Ein Aston1.05 läuft dann mit 9600Baud (sind in Wirklichkeit 11520)

echte 9600Baud wären dann eingestellte 8000Baud. das geht nicht, aber wenn die Baudrate ca. 200Baud daneben liegt geht es bei der Geschwindigkeit immer noch.

hat jemand Lust zum basteln? Bei mir funktioniert es "

Einde Quote..

 
Dus als ik het goed begrijp moet ik een zgn Comport -Add-on kaart met een Quarz kopen(wist niet dat dit bestond) en deze Quartz moet aan bepaalde eisen voldoen om zodoende de juiste MHZ c.q. baudrate te creeren.Ik hoop dat ik het goed ziet.

Ik zal dus effe naar een comptershop gaan om e.e.a. te realiseren.

Thanx VL29

ILYA

 
het schijnt inderdaad dat het om een oude ISA compoort gaat..en die gaat niet meer in mijn te moderne pc..

maar neem eens contact op met Geinponem ,die heeft het ook voor elkaar gekregen...

Het mooie van alles is dat SANDISV al draait op een oude 286..waar die kaart wel in past,,dus even een oud pctje voor een paar grijpstuivers op de kop tikken bij de plaatselijke rommelmarkt en het moet werken...

P.s als je SANDISV niet hebt wil ik je die wel mailen..

werkelijk een goede DOS emulator met UA mogelijkheid ,en dat zie je niet vaak een emulator met UA voor meerdere providers..

 
Ik ben inmiddels in het bezit van windecrypt 1.09 (Ita).Je kan daar per provider de ua invullen.Dit geldt voor alle codeer systemen.Dus ik ga hier eerst volgende week mee aan te gang.

ILYA

 
Ja, doe het naasw Wallbanger het nog steeds met Windecrypt.

Die soffie werkt echt perfect. Vervolgens doet die 1.05 versie het ook nog steeds perfect.

Verschil is gewoonweg dat Windecrypt de fake keys kan onderscheppen, iets wat Wallbanger niet ken of wat ik nog niet gezien had.

Grtz. Zakloamp

 
@Zakloamp, Wb gaf in de vorige versies nog een melding over 'possible false updates'.

In de laatste versies van WB ben ik die melding nooit meer tegen gekomen maar het kan ook zijn dat ik nu goede key's gebruik en geen valse update meer binnen krijg.

Maar toch leuk dat windecript nog steeds gebruikt word, ik zal eens kijken of ik de laatste versie kan downloaden. (1.09 toch?)

 
Ook deze versie loopt vast op de resets van 0019 en Kiosk, althans op een flipsen. In de CI gaat het perfect alleen komen dan de updates een stuk langszamer.

Het update via UA werkt perfect. Je ktijgt net als in WB een melding van de nieuwe mk01 en 11 en de nieuwe PPUA.

MTB

 
@DRZ @MTB

Ja boys, jullie willen het met 1.09 doen, maar die doet het hier ook niet altijd, zit dit nog uit te puzzelen. Voor de rest gebruik ik windecrypt 1.05 boven 1.09.

Mochten jullie het niet meer hebben, stuur eens een private message. E-mail het anders wel even.

Grtz Zakloamp

 
@MTB

Nou doe het ook met de Philips, dan wel de 5816, en die loopt met windecrypt 1.05 niet vast. De fake keys worden gewoon onderschept op de seca doos. Updates laat die wel toe.

Misschien even stoeien met de baudrate. Doe op de 5816 het met 11520 baud.

Grtz Zakloamp

 
Om weer ff terug te komen op de oorspronkelijke vraag;-)) :

Ik gebruik voor mijn zwarte 1.2 cam en season1 de volgende, werkende instellingen:

atr/datarate: 10472

Parity:even

databits:8

stopbits:2

decoder type: other

atr mode: tb,tc

direct conv: aan

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan