'Lokale/Regionale omroep distributiebeperking deze zomer opgeheven'

V

vl32

Staatssecretaris Rick van der Ploeg heeft toegezegd het verbod op de verspreiding van

lokale en regionale publieke omroepen buiten hun eigen doelgebied deze zomer op te

heffen. Hiermee komt de PvdA-bewindsman meer dan een jaar na dato tegemoet

aan een kamerbrede motie waarin daarom gevraagd werd. Op dit moment is het

hierdoor voor publieke lokale en regionale omroepen verboden om op satelliet uit

te zenden, evenals de uitzending van regionale omroepen in andere provincies

(uitgezonderd Omrop Fryslan). Om het doel te bereiken zal artikel 64a van de

Mediawet geschrapt worden. Op een vraag van CDA-kamerlid Joop Atsma

over de financiering van de satellietdistributie gaf Van der Ploeg geen antwoord.

Ook blijft nog onduidelijk of er (toegezegde) extra middelen voor lokale omroepen

vrij zullen komen om te regelen dat deze niet zelf financieel verantwoordelijk zijn

voor de aanlevering van hun signaal aan kabelexploitanten.

BRON :biggrin:UTCHMEDIA

 
Eens kijken of de directie van AT5 haar woord houdt ,en inderdaad zodra het wettelijk mag via de satelliet uit te gaan zenden...

eindelijk TV Oost hier in het hoge noorden?? zou tijd worden....

 
Het lijkt wel mooi voor ons, satellietfanaten, maar welke regionale omroep heeft dan werkelijk voordeel met een satellietverbinding?? (Kosten/baten)

Aznar

 
Het inrichten van een zendmast is voor tv-oost bijvoorbeeld een probleem omdat de bouw van een mast in Twente door alerlei mileu instanties wordt tegen gewerkt.

Distributie via satelliet is misschien ook nog wel net zo goedkoop zowel voor de zender als de doelgroep want die heeft toch al een schotel, de kijker hoeft geen antenne op het dak en de regionale zender kan 's nachts de zendtijd delen met bv een erotische zender, en overdag met zo'n homeshop kanaal. Canal+ heeft nog wel ruimte want ze zenden nu zelfs en testbeeld uit.

 
NEEE!!! niet via C+!!!!!!

Dan krijg je het zelfde gezeur als met de publieke zenders en het levert c+ alleen maar meer macht op!

 
als alle regionale omroepen nou gezamelijk een dig transponder huren is het toch klaar??? minder kosten meer kijkers door meer bereik. levert dat niet meer op aan ev reklame enz?? lijkt me een goed plan de boel vrij te geven. kan eindelijk die laatste spriet van het dak.

greetings opeltje

 
Yupz, kunnen wij het regionale nieuws ook eens zien via tv gelderland. Die spriet van mij heeft de beste tijd wel gehad. Maar ja, het zal wel een x aantal jaartjes duren voordat ze (of ze uberhaupt) op de satelliet komen.

 
Ik meende ergens gelezen te hebben dat het inderdaad de bedoeling was om alle regionale omroepen ook via de sat te verspreiden (foldertje van Canal Digitaal?, Satellite?) Zou dit dan de eerste stap zijn? Kan ik eindelijk mijn camping-antenne opruimen :)

Grtz. Bullet.

 
Ik zie het al voor me, als straks alle locale / regionale zenders in het Canal+ pakket zouden komen kwamen hier ook regiocodes per provincie in de ontvanger.

Punai

 
AT5? Neuh.. Ze kunnen die satelliet inderdaad beter volstoppen met wat nuttigs dan gewauwel van boven de riolen.

hehehehehe

PSV RULEZ!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan