Loodflappen op garage

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.476
Waarderingsscore
616
Punten
113
Leeftijd
73
Locatie
Een stoplicht op rood.
Vandaag mijn garagedag bladvrij gemaakt zat een zak vol onder de zonnepanelen. Met kunst en vliegwerk , is het prima gelukt. Truck was om een handveger aan een lange stok te ducktapen.
Was niet mijn idee maar een BEFEHL. Bladeren waaide constant op terras. 🙄

Nu had ik ook een netwerkkabel vanuit de overloop over de garage lopen . Die zit aan een aimesh router op overloop en gaat door de muur over het garagedak en aan het einde waar de bedrading van de zonnepanelen in garage gaan gaat ook deze kabel. Via een hub in de garage worden 4 camera's bedraad zodat die camera's niet iedere keer geklooi met Wi-Fi hebben.

Maar goed dit was de inleiding.
Die kabel lag los op garagedak, valt mijn oog op die loodflappen in de muur op garagedaknvan 15 cm op garagedak.
Het oog wil ook wat dus ik die kabel onder de loodflappen gedrukt .
Loodflap iets opgetild en kabel er ruim onder en loodflap weer op zijn plaats.

Niks mis mee zou je denken maar die loodflappen zitten er al 40 jaar en vertonen diverse scheuren .
Om nu die loodflappen te vernieuwen met die alternatieve rubberachtige alternatief lijkt me niet een klus voor mij en vrees als ik dit uitbesteed er een flinke hap uit mijn AOW gaat.

Nu zoek ik een oplossing om toch die 15 cm brede en 10 m lange strip op eenvoudige wijze met ietts te behandelen. En zeker lange tijd weersbestendig is > 5 jaar.
Moet gebeuren want sommige scheuren zijn gegarandeerd niet meer waterdicht.

Wie heeft een super idee. , Ducktape lijkt me niet iets met al die hobbels .
 
Je zou het kunnen proberen met doorzichtig siliconen uit een tube.Of met ticksopalte.
Wel even kijken als het lood die ciliconen kan hebben. Ticksopalte is zwart maar wordt ook veel gebruikt om lekkage teverhelpen.Ticksopalte wel met handschoenen aan gebruiken ander heb je heel lang zwarte handen.
 

Sika 3734 MultiSeal afdichtingsband, zelfklevend, koude lijm, 200 mm x 10 m, kleur: grijs

Heb dit zelf gebruikt over de loodslabbe heen werkt goed alles dicht
 
Maar waarom maak je het niet zoals het is. Je haalt bij de loodgieter of een bouw bedrijf wat lood rollen en stopt het weer in de voeg.
 
Jan dat is niet effe, oude lood verwijderen, voegen ruim 3cm uitkrabben , rotzooi opruimen , nieuw lood erin proppen, lood aankloppen, voegen nat maken en dan weer opnieuw invoegen. En dat 10 meter.

Ikzelf zit te denken aan BISON RUBBER SEAL.
mmar ga eerst me verdiepen in voorstel van scubadiver.
 
Dat spul van scubadiver heb ik ook een keer gebruikt, bij mij had de dakdekker het teer en het lood zo kort over elkaar dat het teer door krimp kleiner was geworden dus het lood er niet meer overheen lag, heb langs die hele kant dat zelfklevende geplakt en het heeft nog jaren gezeten.
 
als je een föhn gebruikt bij het installeren van de rol word deze beter verwerkbaar en plakt overal beter.
Plakt zowiezo goed maar is iets beter verwerkbaar met föhn.
 
Goede tip ga ik zeker doen. Had dat ook ergens gelezen dat dan de lijm wat smeerbaarder wordt en beter gaat hechten.
 
Na weken van regen en geen zin, vandaag de loodflappen aangepakt.
Was 5 cm breder dan loodflap dus ideaal over de loodflap en 5cm overlap op garagedak. Meter voor meter afgerold en vastgeplakt .Tip van Scubadiver , fohn erop bovenrand aandrukken zwarteprut iets vloeibaar en is dan goed vast te plakken.
Dan middenstuk verwarmen en vastplakken
Als laatste onderkant vast op garagedak
Werkt geweldig.
Een verrekte goede tip.
En dan de volgende meter afrollen ( niet in losse stukken van1 meter hoor, maar van de rol)

Laatste stuk was ff klungelen knippen met een schaar kun je vergeten.
En de pech dat de rol kantelde en laatste 30cm aan elaar plakte.
Buurt is nu een paar krachttermen rijker.

Toch voor elkaar gekregen , een klein stukje in knippen en met hand van de rol scheuren. Niet helemaal super recht maar genoeg overlap .
Met fohn de vastgeplakte stukken verwarmd en kon ze los van elkaar trekken.
Laatste stuk vast geplakt en met stanley mes restant verwijderd

Klus geklaard met dank aan de tips en materiaal

Verrekte goed spul.

Mss dat ik nog een sliertje siliconnen kit op de bovenrand aanbreng omdat er een paar kleine kiertjes in de muurvoeg ziitten .

Of wat cement
 
Laatst bewerkt:
Buthyleen kit deze blijft mee werken met beide verschillende materialen ( steen en loodflappen.)
En in diverse kleuren
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan