Losse smartcard

nicewithice

Jr. Member
Lid sinds
19 mrt 2012
Berichten
125
Waarderingsscore
7
Punten
18
Leeftijd
66
Ik heb al een ander topic hier in het forum waarin mijn verhaal met TV Vlaanderen beschreven staat. Om het kort te maken willen ze mij gratis een nieuwe receiver aanbieden, doch die heeft een ingebouwde smartcard. Mijn eerste vraag is of dat zo in de toekomst overal gaat zijn ? Ik experimenteer graag, heb meerdere receivers dus de kaart gaat soms ook wel eens in een andere bak. 

En dan de tweede vraag, waarom kan je er toch nog vele kopen met een CI slot ? En kan men de kaart daar uit halen  en in een andere receiver plaatsen? 

En een laatste vraagje, wat is de levensduur van zo een smartcard ? Die van mij is nu 8 jaar oud, geen problemen zover.

 
ik denk dat uiteindelijk de losse smartcard verbannen zal worden omdat de providers denken dat ze dan de piraterij tegen kunnen houden.

heb nieuws voor hun.. krijg je niet voor elkaar...

maar goed even op je vraag terug komend

ik zou de losse kaart houden en hopen dat die nog jaren actief blijft dan kun je je hobby uit blijven oefenen.

valt het wel uit kun je altijd nog actie onder nemen zit je hooguit een paar dagen zonder vaste gecodeerde zenders

 
heb nieuws voor hun.. krijg je niet voor elkaar...
Heb ik nieuws voor jou, het lukt ze op deze manier vrij aardig, enige alternatief momenteel is iptv en daar wordt ook hard aan gewerkt, wordt ook langzaam aan moeilijker en slechter.

Of heb jij weer ander interessant nieuws wat ik nog niet weet? Dat zou des te beter zijn.

@nicewithiceIk ben het met sat-ed eens. Nadeel is dat je dan zelf een andere ontvanger moet kopen maar alles is beter dan een beperkte ontvanger met ingebouwde kaart als je nog wat hobbyen wilt. Want daarmee is niet te hobbyen.

De tweede vraag, waarom er nog zoveel te koop zijn met een CI slot is dat er toch nog providers zijn die kaarten verkopen, denk bijvoorbeeld eens aan de nieuwe provider Joyne die met een CI werkt. Er zijn ook enkele XXX providers die met CI modules werken.

En fabrikanten willen natuurlijk graag over zoveel mogelijk landen kunnen verkopen.

De kaart van een CI module is er normaliter wel uit te halen ja als het geen ingebouwde kaart betreft. In de meeste gevallen zijn dat normale smartcards.

Tja de levensduur. Zolang er geen gekke dingen mee gebeuren zal het denkelijk het meest liggen aan de hoeveelheid in en uit steken en het schrijven en lezen naar de kaart. Dus moeilijk te zeggen.

Meestal zijn het de providers die ze uitschakelen.

 
@Black Tiger

ik zie dingen om me heen gebeuren

en alles wat gecodeerd/ beveiligd is , is uit eindelijk aan de beurt

het nadeel wat deze organisaties hebben is dat ze het spul niet te snel kunnen veranderen want dan nemen ze het risico dat er klanten op zwart gaan en dat probleem hebben de "krakers" natuurlijk niet zo 123.

dus vandaar die opmerking

omdat uiteindelijk een handige henkie / harrie /jopie of hoe die ook mag heten weer een weg vind.

zolang er vraag is blijft er aanbod naar mijn idee.

even back on topic

ik meende dat de laatste originele box die ik geplaats heb (weet helaas het model niet meer) had een interne smartcard en dat bleek een soort simm te zijn.

beetje krom gedacht maare als je een telefoon kaart hebt dus die creditkaart grote en je haalt daar de oude simm uit zou dan niet met een stukkie tape de CD simm er in te plakken zijn zodat die in de cam module gaat werken?

 
zolang er vraag is blijft er aanbod naar mijn idee.
Volledig met je eens, alleen kijk ik naar de huidige technieken en dat is cardsharing en iptv. Zolang er kaarten zullen blijven zal er ook wel iets op dat gebied blijven, maar als er geen meer zijn dan is alleen nog de iptv mogelijkheid. Of men moet zo'n ontvanger helemaal uit elkaar kunnen halen, is misschien een volgende stap.

Welke box heb jij geplaatst? Want volgens mij is er in elk geval bij Ziggo nu sprake van een virtuele smartcard, oftewel het serienummer van je apparatuur wordt aan het abo gekoppeld, er hoeft dan niets meer van sim in te zitten want dat kan dan vanaf de computers van Ziggo bepaald worden. Maar weet ik niet 100% zeker.

Misschien dat dit bij CD weer anders is. Dan is zo'n truukje zoals jij voorstelt met een stukje CD simm wellicht een mogelijkheid.

 
ziggo is naar mijn weten idd op serie nummer van hun boxen

al kun je dus nu ook nog steeds een smartcard aan de gang krijgen in linux.

wat betreft die simm..dit was een CD box origineel en weet dus het type niet meer (ik vermoed de m7 mz102)kan er ook niet achter komen want ik mag Duitsland even niet in (ander verhaal).

bij die box zag ik aan de zijkant rechts een zelfde soort constructie als dat je bij wissi wassi telefoons ziet waar de simm of sd achter zit

pennetje er in (uiteraard geprobeerd) en daar zat een "kleine" smartcard in ala simm model

 
De content aanbieders is de vrije ontvangers een doorn in het oog! Die zien ze liefst gisteren dan vandaag verdwijnen. Een tweede probleem is de contentbeveiliging. Ze willen aan alle kanten de mogelijkheid tot eigen opname voorkomen. Reden: digitaal beeld blijft 1:1 in orde en geen verlies. Dat mag natuurlijk niet! Dus iedereen moet terug naar 1973. Één kanaal kijken en verder niets. De content aanbieders zijn inmiddels oppermachtig en chanteren de providers gewoon. Wil je niet naar hun pijpen dansen? Prima: dan geen uitzendlicentie! Je kunt het programma(aanbod) dan niet aanbieden aan je klanten. Als provider zit je dus in de tang! Geen (populair) aanbod: geen klanten..
Dus steeds meer beperking in de consumentenontvangers.

De ingebouwde smartcards zijn gepairt met de ontvanger. Werkt alleen in die ontvanger. Zelfde fenomeen bij de CI modules met ingebouwde smartcard.
De coderingen worden steeds complexer en daarboven wordt zelfs hardware pairing toegepast. NUID (Nagra CAK7), AUTHOR_STB (Viaccess)..
Veel algoritmes zijn niet bekend waardoor je zelfs mét de sleutels nog steeds niet kunt werken met een Softcam..
Ook Ziggo laat zich voor 4K niet meer strikken met een smartcard. Alleen met de gesloten NEXT box en 5 geïntegreerde virtuele smartcard..

De enige vrije keus die je straks nog hebt is lid blijven (en slikken) of opzeggen (en geen TV hebben)...
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan