LSC lampen

janblues

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 okt 2006
Berichten
2.632
Waarderingsscore
294
Punten
83
Leeftijd
72
Locatie
Baflo
Als ik een LSC lamp haal van de action is de installatie zo gepiept.
Maar mijn vrouw verplaatst nog al eens iets dus ook de schemerlampen.
Dan moet het licht aan en doet de verplaatste lamp het niet.
En krijg hem dan maar weer aan de praat.
De lampen werken op 2,4 Ghz maar voor goede wifi gebruik je ook 5 Ghz.
Misschien een rare gedachte maar nu denk ik dat die 5 Ghz de boel verziekt.
Ik heb een aruba acces point voor wifi.
Maar nou mijn vraag hoe kom ik bij de instellingen om de 5 Ghz even uit te zetten.
 
Misschien een rare gedachte maar nu denk ik dat die 5 Ghz de boel verziekt.
Het is wel vreemd dat als je iets verplaatst, de lamp het opeens niet meer doet. Dan vraag ik me af of het wifi signaal wel sterk genoeg is.
Bij ons thuis is er een deurbel van LSC en 4 stopcontacten. Dat werkt ook prima, maar wel alleen op 2.4 GHz.

Normaliter hindert die 5 Ghz niet. Misschien tenzij jij voor de 2.4 GHz en de 5 GHz hetzelfde SSID gebruikt op je netwerk. Dan kan dit misschien wel verwarrend werken voor de apparatuur, ben ik niet zeker van.

Heb jij alleen wifi via je access point of ook via je modem?
Om die 5 GHz even uit te zetten zou je in de configuratie van je Access point moeten komen. Dat zal vermoedelijk wel een ip adres hebben en dat zou je dan weer via je modem moeten kunnen opzoeken.

Of je zou eens moeten schrijven precies welk type Aruba accesspoint het is, dan kunnen we de handleiding opzoeken.
 
heb je misschien een dect foon er nu naast staan en eerder niet?
wat @Black Tiger al typt
het verplaatsen moet eigenlijk niet uitmaken enigste wat (heel ver gezocht) zou kunnen dat ding zijn instellingen kwijt raakt door stekker er uit maar dan zou je dat vaker moeten hebben en ook weer opnieuw aan de praat moeten kunnen krijgen.
 
Soms houden die lampen het vast en soms niet.
Het is een Aruba ap 105.
De wifi is een stuk beter dan dat ziggo ding.
 
Een erg uitgebreiding ding zie ik.
Hier is een filmpje ervan hoe je die kunt instellen.

Ongeveer op 11 minuten en 20 seconden zie je een tabblad "radio" daar kun je zo de 5 Ghz uitschakelen. Ik zie niet dat je er een apart SSID aan zou kunnen geven. Wel kun je bij 2.4 GHz de legacy mode aan zetten. Wat dat is weet ik niet maar het zou kunnen dat oudere apparaten en die LSC dingen daar wat prettiger op werken. Valt in elk geval te proberen.

 
De wifi is een stuk beter dan dat ziggo ding.
dat ziggo ding staat zeker ergens onder in een meterkast en de aruba hangt vrij... lol

"mijn 2 wiel aangedreven auto rijd beter op de weg dan in de blubber" ja duh.... :ROFLMAO:
 
dat ziggo ding staat zeker ergens onder in een meterkast en de aruba hangt vrij... lol

Nee sat-ed sterker nog hij hangt er onder.

Die video had ik ook al gezien maar durfde het niet aan.

Maar als ik hem gereed maak op de ziggo modem kan ik dan ook weer terug naar de aruba zonder het hele proces op nieuw te doen.
 
Opgelost.
Opeens lukte het wel.
 
Maar als ik hem gereed maak op de ziggo modem kan ik dan ook weer terug naar de aruba zonder het hele proces op nieuw te doen.
Alleen als het SSID dan exact hetzelfde is en wachtwoord ook anders ziet ie het wifi netwerk niet meer lijkt me.

Maar ik zie dat het inmiddels toch opgelost is. Mooizo!
 
Ja BT als het steeds niet lukt ga je het ergens zoeken.
Mijn zoon heeft de software aangepast van de aurba en dat wil ik liever niet verkloten.
Hij heeft er een I ap van gemaakt.
 
Ik was alweer 1 kwijt .Heb het nu gedaan met de tuya app en dat werkt een stuk beter.
 
Oh vreemd, zou geen verschil mogen maken. Maar als die beter voor je werkt is die ook prima.
 
Hij lijkt wel heel veel op elkaar maar had ergens gelezen dat die beter werkte.
Iedere lamp werkte nu in 1 keer.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan