Probleem Lucht kruipruimte

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.477
Waarderingsscore
616
Punten
113
Leeftijd
73
Locatie
Een stoplicht op rood.
Bij het openen van de toegang kruipruimte om buitenkraan te sluiten kwam een onprettige lucht me tegemoet. Dat is al tientallen jaren zo. Had het retst opgelostcdoor de plank afvtectapen met duck.
Klein laagje water plaatselijk, dus even wachten tot dat weg is om te onderzoeken of er ergens een lekje van de riolering zit. Het is geen rioollucht maar meer muf.

Bij veel wind ruiken we het soms ook in de gang langs de plank en mat op het gat van de kruipruimte.

Nu inmiddels opgelost door de plank die oorspronkelijk op een paar klodders cement rustte rondom te vereffenen met cementlaag. Plank erop en op de plank gesprongen zodat ik kon zien dat alles op hoogte was.

Na uitharden plank schoongemaakt en aan de randen d profiel tochtband geplakt.
Werkt prima geen muffe lucht in de gang. En geen ducktape meer nodig.


Maar dat vind ik geen oplossing.
Nu zoek ik een oplossing zo goedkoop mogelijk om de kruipruimte meer te verversen met frisse lucht.
Aan voor en achterkant zijn luchtkokers aangebracht en zijn vrij van troep dus open.

Nu wil ik de luchtkokers aan de achterkant voorzien van 2 x 2 ventilatoren 4x4cm 5 of 12 volt om meer luchtbeweging in de kruipruimte te creeren.

Vraag is nu, is dit een onzinnige oplossing omdat de ruimte te groot is en nauwelijks zin heeft.
Vloer is 6 x 9m hoog 0.8m
Of zijn er andere eenvoudige oplossingen.

Ik kan amper in gehele kruipruimte komen omdat daar ook de enorme pijpen van stadsverwarming voor de verschillende compartimenten hangen. En ben een maatje in tijd gegroeid om daarover heen te kruipen.
 
Om er achter te komen of het je riool is zou je even een rook machine moeten huren.
Slang in toilet met een handdoek er om en roken maar.
Komt er rook uit je kruipluik is het riool lek.
 
@Matrix, wordt het stilletjes aan niet tijd om heel die toko los te laten!

Man je bent al op leeftijd, en hier en daar begint het bij jou ook al te piepen en te kraken. ;)

Ik moet er niet aan denken dat ik nu nog in een kruipruimte te kruipen die volgens mij altijd muf ruikt.
 
Hij heeft een pracht van een woning hoor Freggel.
 
@freggel, wat in je hoofd kruipt , waar overigens steeds meer ruimte vrij komt, kruipen ideeen rond die je wilt aanpakken een soort opeltje.

@ Jan die rook kan ook in de garage afvoer geduwd worden. Kan beide pijpen los koppelen. Eerste pijp is het voorste gedeelte van huis
2e komt in verlengde van de dwars rioolpijp naar keuken en 2e verdieping.

Maar waar haal je nu zo'n rook machine . Bestellen 4 uur wachten en terug brengen weer 4uur wachten 2 dagen voor 1 uur werk.
 
Laatst bewerkt:
Ja ik woon niet in Almelo maar misschien kan je hem lenen van Herman F.
Het is de manier om je riool te controleren.
Ik heb het vaak gedaan om vooral stank problemen op te lossen.
 
Goeie tip jacob, ik weet dan zeker dat er ergens een gat gebrand wordt in de pvc pijp.
 
nee in de garage in een blik of iets dergelijks en die middels slang aansluiten op pvc buis.
Kan ik ook niks aan doen dat jij op het idee komt om hem in de pvc buis te gooien:headbang:
 
Ach zo , voorzie toch problemen, gezien het filmke het is idd een rook bommeke . Rookt wel maar eigenlijk moet de rook door de riolering gejaagd worden.
Zon prutpotje met rook is heel wat anders dan wat Jan Blues met een rookmachine bedoelt.

Ik vrees dat de rook van het rookbommeke middels een slang zich wel langzaam verspreid en misschien uit de regenpijp dakdoorvoer komt en never nooit niet uit de kruipruimte indien een mogelijke lekkage een slechte koppeling betreft.
Oplettende buren et voila de halve straat vol met ladderwagens.

Geen goed voorstel om daar aan te beginnen.
 
Ik heb ooit een foto van jouw huis gezin en daarom denk ik dat er 2 of 3 riool systemen zijn.
Vuilwater,regenwater en oppervakte water.Dus er is geen verbinding met de rest.
Maar het kan idd veel rook geven.Een voordeel van een rook machine is het wordt er niet smerig van.
In jouw geval zou ik een riool inspestie laten doen om dat de klachten van eerder wel een oorzaak hebben.
 
Jan een gewoon simpel riooltje

h3.jpg


h1.jpg


h2.jpg
 
Hoe oud is jouw huis dan.
Ik geloof dat het scheiden van riool systemen jaren 80 al aan de orde waren.
Anders moeten ze bij de zuivering teveel water schoon maken.
Soms wordt 1 HWA wel eens gebruikt om het riool te ontluchten.
 
@janblues aan de gegevens te herleiden 1982 ..
wat men al niet uit een paar foto's kan halen...
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan