Märklin vraagt faillissement aan!

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.455
Punten
113
Leeftijd
61
Het is geen satellietnieuws maar daarom staat het dan ook in de Kletspraat.

Velen die mij kennen zullen weten dat ik een fervent fan ben van elektrische treintjes. Helaas heb ik vrijwel niets (misschien 1 loc) van bovengenoemd merk en ben tegenwoordig echt verliefd geworden op spoor N maar oke.

Het is toch altijd spijtig om te horen dat er weer eentje naar de haaien gaat.

Ondergetekende had vroeger Lima thuis en daardoor bestaat het meeste alhier in de kast ook van dat merk, ook wel het "armemensenmerk" genoemd. Wat de mensen van stand hadden Märklin of Fleischmann.

Er zijn nog wel meer merken gekomen en gegaan maar Roco is bijv. ook een merk wat zich toch tot blijvend merk ontwikkeld heeft.

Märklin is al eerder een grote reorganisatie te boven gekomen. Morgen (donderdag) zal er meer nieuws naar buiten komen, wellicht ook of er nu een doorstart mogelijk zal zijn.

De meeste winkels hebben nog wel voorraad, maar het zal nu wel zo zijn dat de levering van nieuwere modellen op zich zal laten wachten.

Voor Märklin fans dus een gemis en behoorlijk slecht nieuws. Nu maar hopen dat het goed gaat.

Persoonlijk vindt ik het sowieso erg jammer dat jaren geleden al de elektrische treinen uit de grote zaken verdwenen zijn en alleen nog in speciaalzaken verkrijgbaar, hetgeen alleen maar de prijs verder heeft toen opdrijven.

Mocht het echter mis gaan... dan bewaar je Märklin goed... want dan worden het echt pas collectors items.

Ik denk dat Märklin overgenomen wordt en de productie naar een lageloonland verplaats zal worden.

Jammer !! het echte handwerk gaat in heel Europa verloren en de winkeliers kunnen ook niet een voorraad opbouwen ivm de zeer hoge productkosten.

Leica fotomateriaal is ook zo,n topmerk waar ik zelf mee werk, de mensen van nu kijken niet zo zeer naar kwaliteit maar naar gemakkelijkheid en zo gaat weer een merk naar de knoppen.

John van Os

Leica fotomateriaal is ook zo,n topmerk waar ik zelf mee werk, de mensen van nu kijken niet zo zeer naar kwaliteit maar naar gemakkelijkheid en zo gaat weer een merk naar de knoppen.

John van Os
Off Topic

Helemaal met je eens!

Leica is zeer goed; toch leuk om via een satboard ook de fotografie-fanaten tegen te komen!

Ik heb zelf de Olympus OM10 met de objectieven f=50mm, Zuiko MC Auto-S1:1,8, ik heb ook nog de f=135mm, E.Zuiko Auto-T 1:3,5 en de f=28mm G.Zuiko Auto-W 1:3,5

Waar ik wel bang voor ben is dat ik straks geen filmrolletjes meer kan kopen ivm de digitalisering. (vergelijkbaar met videobanden en DVDschijfjes)

Ik wil ook nog eens de Hasselblad 500C-camera kopen die 6x6 cm negatieven heeft

Uiteraard is mijn bericht totaal off topic.

Groetjes,

Bones

Klopt, het zal aan kwaliteit minder worden. Maar van de andere kant hebben die treinenfabrikanten ook niets geleerd en is Roco ook vrij snel kunnen groeien.

En dat betreft de prijzen. De jeugd zit achter de pc en wil je ze lokken moet je niet alleen meerdere goedkopere instapmodellen hebben, maar ook redelijke prijzen voor in het begin een beetje uit te breiden.

Als je nu al ziet dat een stom NS treintje maar liefst dik 339 euro kost, ja dan is het niet vreemd dat steeds minder mensen die hobby gaan uitoefenen.

Ik heb al locomotieven gezien alleen voor dat geld. Nu wil ik niet zeggen dat het vroeger niet duur was maar ik heb nog nooit een locomotief gezien voor bijna 750 gulden.

De prijzen zijn verdubbeld of verdrievoudigt, net zoals met meer dingen met de euro.

Kwaliteit mag betaald worden, maar dit loopt de spuigaten uit, zeker in deze tijden van snelheid en een strijgende lijn van mensen die met een kleiner inkomen moeten rondkomen.

Dan wordt zo'n hobby voor de happy few en dan is er niet meer genoeg verkoop.

Het is dan beter om een wat uitgebreider assortiment te nemen. Met ook wat voor de kleinere beurs. En zien dat je niet meer alles alleen in speciaalzaken zet maar ook in grotere winkels.

Ik kwam er al tegen bij de Lidl. Je moet nieuwe klanten trekken.

Maarja met prijzen als Märklin ze had is dat erg moeilijk. Zal vermoedelijk inderdaad wel overgenomen worden door een ander en/of productie naar lage loonlanden.

Jammer maar het is niet anders. Het duidt er alleen op dat er te weinig tijdig over de toekomst is nagedacht.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan