M7 groep start met anti-cardshare maatregelen

zo dom zijn ze vast en ook zullen ze zelf de kaart niet gekocht hebben.
 
CCcam stuurt helemaal geen serienummers mee als je e.e.a. goed insteld... Dus dat is een fabeltje... Er zijn andere truukjes om serienummers van de kaarten te pakken te krijgen (de sterkste is een fishing ECM... en wat dacht je van die valse CWs toen het beeld ruim een jaar geleden op de MTVs op zwart ging... of gasten die hun dreambox met standaard wachtwoord open hebben staan op poort 21 of 23??? Zomaar 3 ideeen...) Dat er geen lek in Oscam zit is al bekend omdat Oscam het CCcam protocol volledig gereversed heeft.

In feite is geen enkele softcam veilig hiervoor...
 
In feite is geen enkele softcam veilig hiervoor...
Een waar woord!

Er is inderdaad geen enkele softcam veilig voor. Je moet als payserver gewoon geluk hebben dat je geen klanten van CD op je server krijgt of dat je niet gepakt wordt.

Dat is ook de reden dat ik persoonlijk die maatregel van CD in feite niet erg vindt. De hobbyisten vinden vanalles uit en zoals gebruikelijk gaat commercie en kwaadwillenden ermee lopen.
Cardsharing was DE methode om grof geld te verdienen met iets waar dat niet voor bedoeld was.

Een beetje onderhands en gratis sharen onder vrienden en de satscene en de techniek proberen te doorgronden, jazeker.
Maar het was nooit de bedoeling dat bijv. handelaren een Dreambox zouden verkopen met gelijk voor een jaar een share abo erbij voor 180 euro per jaar ofzo.

Doch dat is altijd al het nadeel geweest van het publiek maken van gegevens, net als met vorige hacks (irdeto, seca1, de keys etc.). Je kunt het niet beperkt houden tot de satelliet hobbyisten en misschien wat vrienden/bekenden.

Het heeft ook zijn mooie tijd geduurd, we wisten allemaal dat er op een gegeven moment wel iets tegen gevonden zou worden.
Het zal ook zijn tijd duren en dan zal er vermoedelijk wel iets nieuws komen waarmee weer meer mogelijk is, maar als dat weer zo publiek wordt, zal dat weer beperkt zijn. Want zoiets uitgebreids en moeilijk tegen te gaan als sharen zal er vermoedelijk nooit meer komen.
 
Black Tiger;219740 zei:
Doch dat is altijd al het nadeel geweest van het publiek maken van gegevens, net als met vorige hacks (irdeto, seca1, de keys etc.). Je kunt het niet beperkt houden tot de satelliet hobbyisten en misschien wat vrienden/bekenden.

Aan de ene kant heb je gelijk hoor BT, maar aan de andere kant, als alles openbaar is en iedereen kan het allemaal weer zelf (zoals in de ouwe tijd zelf key-tje inkloppen) is er natuurlijk voor de commercie niets meer te verdienen.
En natuurlijke de meeste hacks komen bij de mensen die geld willen verdienen vandaan, de hobbyist heeft de (dure) apparatuur niet meer om een kaart te doorgronden denk ik.
 
Je verwart commercie met schrapers ..........

en het is ook niet "verdienen" maar "uitbuiten"

Beide hebben niets te maken met hobby
 
Ik verwar ze niet, ik noemde alleen de (malafide) commercie. Maar uiteraard heb je ook nog de gewone schrapers zonder winkel.

Het is inderdaad eerder uitbuiten.

@Sjonnie: We hebben de tijd meegemaakt dat alles open was, net onder dat motto wat jij noemde. Als iedereen het kan, dan kan er geen misbruik gemaakt worden.
En toch werd er ook toen op grote schaal misbruik gemaakt en was er genoeg te "verdienen".
 
Bt ik reageerde niet op jouw reply sorry hiervoor

Ik reageerde op sjonnie5
 
@BT
natuurlijk werd er toen ook wel wat verdiend, maar volgens mij niet op een zodanig grote schaal als nu.

Schrapers en malafiede handelaren blijver er natuurlijk altijd. Degene die de hacks toen naar buiten brachten willen maar 1 ding en dat is geld verdienen, of hun eigen codering promoten. :)
 
Softcam's zijn niet door hobbyisten bedacht, integendeel softcams zijn vanaf het begin af aan gemaakt om keiharde cash mee te verdienen. Alle hobbyisten profiteren daar nu GRATIS van mee dus wat is het probleem? Beetje kortzinning om de paysharing te veroordelen als je wel hun softcams gebruikt. Dan moet je die dreambox er uit trappen en zo'n gecertificieerd mormel kopen.
 
@The Matrix: Geen probleem hoor.;)

@Sjonnie: Natuurlijk is het nu op veel grotere schaal, maar dat komt omdat nu geen keys meer verliepen, vanwege het gebruik van officiele abokaarten. Men had dus de garantie dat dit lange tijd zou kunnen gaan werken. En dat heeft het ook gedaan.
Niet elke handelaar (en anderen) willen elke week of elke maand een aantal klanten in de zaak hebben om keys te updaten met een programmertje.
Dat was nu niet meer nodig 1 servertje (en hoe dat dit kan opzetten vindt je zowat overal) en wat abokaartjes en aansluiten maar. Niemand hoeft aan je deur te komen.

Dus vrij logisch dat het nu veel grootschaliger was dan met de keys voorheen. Maar toen was het al groot, hoef je niet af te vragen hoe groot het nu dan wel was.

Maar het gaat mij meer om de strekking van de rest.

@terrestrial: Ik denk dat je zelf nogal wat kortzichtig bent met je verklaring.
Ik geloof er geen bal van dat emu's door de commercie ontdekt en ontwikkeld zouden zijn of om harde cash mee te verdienen.
Daarbij vergeet je voor het gemak dat niet de Dreambox maar de Dbox II aan het begin van de ontwikkelingen stond en toen al de Linux open source community inclusief hun hackers daar al aan werkte.
Het eerste anderhalf jaar was de Dreambox toen deze uitkwam een knap waardeloze instabiele ontvanger. En het zijn ook de hobbyisten en niet de commercie geweest, die de hobbyfirmware gemaakt hebben. Net als met de Nokia 9500.
Jij draait ook al lang mee in deze scene en zou dat moeten weten.

Je zou bijv. ook moeten weten dat bijv. met Seca het verhaal was dat die Engelse gast van BskyB in Israel die chip heeft laten uitlezen en lekken om Mediaguard de das om te doen. Heeft ie volgens mij zelfs nog een regeling (met betaling) voor geritseld met Mediaguard om onder een proces uit te komen.
Irdeto is toendertijd open gegooid door hobbyisten, met name door Duitsers van o.a. Spinne's board. Met een programmertje naar de kaart bruteforcen etc.
Zelfs toen bestonden er al emu's, Voyager bijv.

Daarom geloof ik dus echt niet dat de huidige emu's of softcams gemaakt zijn om hard cash mee te verdienen.

Daarnaast zou ik nooit een gecerficeerd mormel kopen omdat die gewoon te weinig kunnen. Er zijn zoveel andere mogelijkheden, ook zonder sofcam hoor.

Er is geen enkele, maar dan ook geen enkele reden om paysharing goed te keuren of goed te praten dus ik vraag me af waarom je dat doet.

En met paysharing bedoel ik niet een aantal kennissen en familieleden ofzo die samen (misschien met een man of 20 gezamenlijk) een paar kaartjes delen en de abokosten daarvan gezamenlijk betalen. Maar ik heb het over shareservers met 50-100 of meer man erop.
Moet elke payserver zelf weten, maar het oordelen daarover is ook terecht want van 99% van dit soort servers heeft geen hond aan emu's meegewerkt of meebetaald en dat zou jij ook moeten weten.
 
Vandaag 22.30 is de nieuwe antishare maatregel alweer gekraakt hahahahahha


Helaas nog niet de hd maar die komen snel ik hoef niks te doen aan mijn oscam heb nu alweer beeld bij mijn fam op zon 10 boxen
 
Dreamboxinstalateur;219929 zei:
Vandaag 22.30 is de nieuwe antishare maatregel alweer gekraakt hahahahahha


Helaas nog niet de hd maar die komen snel ik hoef niks te doen aan mijn oscam heb nu alweer beeld bij mijn fam op zon 10 boxen

Vertel er is meer over.. Je hebt me nieuwsgierig gemaakt :p
 
Ik denk niet dat zo'n actie iets gaat helpen:
Een deel van de klanten die met grotere thuisinstallaties werken waarbij de smartcard onder meer met Linux-ontvangers gedeeld wordt, kunnen echter in sommige gevallen wel problemen ervaren. Door de anti-cardshare maatregel werd het aantal beschikbare clients op ??n smartcard tot vier teruggebracht.

Effe los van wat we er zelf van vinden.... contractueel ondersteund CD geen cardsharing. Feitelijk moet je gewoon voor elke ontvanger een smartcard hebben, net zoals dat bij kabel en digitenne het geval is.

Dus CD doet de mensen die toch nog wat thuis sharen een plezier, die hoeven geen extra smartcard aan te schaffen en dan nog 1,50 p/m extra te betalen enzo.
Er is dus in principe geen enkele reden tot klagen als je het contractueel gaat bekijken.

Vandaar dat ik denk dat protesten weinig zin zullen hebben tenzij echt een aanzienlijk deel van de klanten klaag maar ook daadwerkelijk problemen met de werking heeft.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan