M9spro???

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.178
Waarderingsscore
576
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik ga er toch eens een nieuw onderwerp over starten, want ik zit hier met een probleem wat ik vooralsnog niet opgelost krijg. 

Dit verhaal heeft meerdere kanten, dus ik hoop dat ik het overzichtelijk houdt. 

Het is begonnen bij de aanschaf van de eerste mediaplayer waarmee je films kon kijken, hier in Nederland gekocht via een webshop, maar vanaf dag 1 problemen, dat ding liep voor geen meter, en het was een m8...

Daarna weer een andere gekocht, de m8s, deze loopt iets beter, maar nog steeds, een drama!
Dus we gaan opzoek naar een stabiele box, en deze is intussen gevonden, de Nexbox A95, en een fantastisch klein boxje wat erg goed presteert!

Maar omdat er meer vraag is dan dat ik kan leveren ga je zoeken naar andere wegen en alternatieven, en ben nu terecht gekomen in Duitsland, en daar de M9Spro gekocht, 3 stuks, maar ze doen het helemaal niet!!! 

Contact gezocht met de verkoper, en hem diverse vragen gesteld, zeker waarom dit ding het niet doet, en ook of de originele firmware er is, en waar deze te vinden is, want er zit in dat ding gewoon een softwareprobleem! 

Meneer is niet thuis, en als hij dat wel is dan vraagt hij om een video van het probleem wat ik heb??? 

Ik vindt het vreemd dat de boxen die hetzelfde model als de M9 dit probleem hebben...

Is er iemand hier die weet welke firmware je op de M9 moet zetten zodat dit probleem opgelost is?  Of zit er een soort van beveiliging in die box waardoor je hem niet over kunt nemen? ( Rooten)

Ben er al een paar dagen mee bezig, maar er komen er nog meer, want dit ga ik niet opgeven!

Wie wil er even meedenken?
 
Als je de resetknop in de audioplug inhoudt en dan  power aan  en dat 30 seconden of zoiets inhoudt kom je in recovery mode

Mss dat je hem daari naar factory install kunt zetten.

Wel lullig van de vrrkoper

Tja dat wordt puzzelen.

Kun je specifieker zijn met wat het niet doet
 
https://forum.xda-developers.com/android-stick--console-computers/amlogic/docooler-m9s-pro-t3450711/page4

Hier staat en link naar stock firmware.

Maar lees eerst vanaf pagina 1 of dit is wat je nodig hebt.
 
Ik zal er eens gaan lezen, thanks voor de tip!
 
 
the matrix zei:
Tja dat wordt puzzelen.

Kun je specifieker zijn met wat het niet doet
 

Specifieker zijn? Tja, het zijn 3 dezelfde boxen, en niet 1 start op, ik krijg even het Amlogic startscherm, en soms heel even de Mbox-firmware, maar daarna schakelt de box zichzelf gewoon uit??? 

De tandenstokerprocedure heb ik ook al gedaan, en diverse dingen geprobeerd die op internet te lezen zijn als tips, maar het lijkt wel of er een "slot" op die dingen zit.

Rooten heb ik dus ook al gedaan, maar ook dit maakt niks uit, de boxen blijven hetzelfde doen.

Nu ben ik dus waarschijnlijk zover dat ze alle drie om zeep zijn, want ik kom niet meer in de recovery. 

Diverse firmwares heb ik geprobeerd, samen met USB-Burningtool, en ook een usbstick gebruikt die opstartbaar was om open-elec of libre-elec er op te zetten. 

Iemand misschien nog een tip of idee wat te doen? 
 
Probeer het eens met een sd card.  Ipv usb

Usb wordt soms later pas ingeschakeld en de klikko staat in almelo
 
Hang een M9S box eens aan een UHD TV "4K" dus.
 
Met een sd card ben ik ook al bezig geweest, maar dat gaat ook niet?

Maar @Multispeed, aan een UHD hangen, je gaat me toch niet vertellen dat mijn tv niet voldoet???
 
Weet ik wat voor TV jij hebt. UHD dan?
 
Nee het is gewoon een Samsung Led van een jaar oud.

Maar ik snap 1 ding niet, normaal kun je met een usb-stick zo Open-elec op zo'n ding installeren, maar zelfs dat lukt niet, lijkt echt of dat er in die dingen een soort van beveiliging zit?
 
Ik begon over UHD omdat via google meermaals te lezen is over
het gedoe wat jij ook hebt.
Kan natuurlijk geen toeval zijn dat zoveel M9S Pro dit hebben.

Ik dacht misschien herkent de box wel dat hij niet aan een UHD TV
hangt en stopt de opstart.
Ik las ook dat een rood ledje, in de box aan de rechterzijkant, wel
brandt als de box niet doorstart maar daar blijft het helaas bij.

Beveiliging,  het lijkt er wel op.
 
Vraagje freggel, test je ze allemaal met dezelfde adapter. Zo ja dan kan deze wel eens de boosdoener zijn.
 
dit iets voor jou?
http://aanbiedingen.speurders.nl/mediaspeler-met-kodi-170117.html?utm_source=e-ngine_mail&euid=5257d4df703a78.07150975&utm_medium=e-mail&utm_campaign=2017-01-17&pa=53ac35f90cf29841134576ad
 
@The Matrix, ik test ze idd allemaal met dezelfde (nieuwe) adapter.

@:::Jacob:::, nee dat is niets voor mij, de boxen zijn voor een ander. ;)
 
Vreemd, een andere adapter er aan, en de box start op, maar bij iedere handeling met de ab, zwart beeld? 

Daarna een andere HDMI-poort, en de box loopt. 

Toch vreemd, want met de Nexbox heb ik dit probleem op die poort niet.
 
Er gebeurt in ieder geval wat. :klappen:
Je zal het dus in de hdmi poorten moeten zoeken want
als je een M9S box elders plaatst loop je weer tegen
hetzelfde probleem aan.
Je hebt n.l. hdmi 1.1, 1.2, 1,3a, 1.4 of 2.0, zijn er nogal wat.
Ik denk dat je moet beginnen om de specs van de box te
vergelijken met de specs van de hdmi poorten op de TV's.

 
Ik ga ze eerst op een andere tv hier testen, want de poort waar de boxen het niet doen daar hangt juist een splitter.
De boxen hangen nu rechtstreeks aan de tv, en doen het nu wel zoals ze het moeten doen.

Misschien dat deze net een zwakker signaal oid geeft? Of geven deze op 1 of andere manier ook spanning, want dat weet ik dus helemaal niet.

Even een edit, want ik pak zojuist een boxje wat ik al een tijdje in het tuinhuis had liggen, deze had namelijk dezelfde kuren, start hem zojuist op, op de zelfde poort,
en verrek het ding doet het gewoon! 

Toch eens even aan een collega van mij meegeven, want daar deed deze box het ook niet, eens laten testen op een andere poort daar.

Dan wijs je naar de boxen, maar het zit in de tv.  8)
 
Ik heb van meerdere M9S Pro boxen de specs bekeken.
De hdmi poorten vari?ren nogal sommige zijn 1,4b andere
2,0 wat kan betekenen dat op oudere TV's met b.v. hdmi 1,0
de box gewoon niet zal werken.

Ik weet niet of er nog een AV mogelijkheid op je boxen zit
dan kan je voor de zekerheid eens kijken of die wel werkt.
Wel handig als je ergens een box plaatst en de hdmi niet werkt.
 
Ik test hier de boel niet op een oudere tv, hij is net 1 jaar.

Maar ik ga ze aan de praat krijgen, en anders hang ik ze hier aan de tv en beamer, en ga verder met de Nexbox, want die heeft tot nu toe totaal geen kuren. ;)
 
Die AV mogelijkheid is niet om bij jou thuis aan te sluiten
maar als je bij een collega een box wil plaatsen.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan