Maagdelijke kaart, hoe te beginnen?

Dr.Z

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
10 feb 2001
Berichten
3.098
Waarderingsscore
461
Punten
83
Leeftijd
55
Locatie
Ergens daarzo..
Ok dan, Ik heb nu al 2 kaarten verkracht door expirimenten en nu wil ik bij de derde op save spelen.

De eerste kaart is met het progje van satbandit bewerkt, de 2é deels door satbandit en een ander progje en is nu moeilijk te benaderen cq te beschrijven en de derde kaart is vers uit de doos.

Hoe moet ik nu te werk gaan is mijn vraag:

Zal ik deze kaart door c+ laten activeren en proberen de key's uit te lezen of te loggen?

Of moet ik weer met allerlei programmatjes aan de slag en weer een kaart verknallen? en zo ja, welke?

Ik heb (bijna) alle denkbare programmers en nagenoeg alle software om veel en lang te expirimenteren maar ben bang dat deze kaart stuk gaat.

Kaarten vers uit folie zijn schaars en kostbaar vandaag de dag!

Ik zie zo langzamerhand door de bomen het bos niet meer en iedereen heeft wel een manier om de kaarten bloot te leggen maar ik wil het deze keer op save spelen en deze kaart bruikbaar houden!

Wie kan nu eens echt bruikbare tips geven ???

 
Probeer hem eens door C+ te laten aktiveren.

Als je veilig wil spelen, kies dan voor Secamaster 2000 en MKfind.

Met MKfind kun je bijv. mk06 latenzoeken, die kun je gebruiken om in Secamaster 2000 je kaart te beschrijven, in de key.ini van dat SM2000 proggie kun je de mk01, ppua's en keys kwijt dan loopt je zowat geen risico om je kaart te verknallen.

Wel eerst kijken of er een provider 00 Seca op de kaart aanwezig is en deze zeker NIET verwijderen!

 
Indien je helemaal veilig wilt gaan zou ik ik in eerste instantie de kaart laten PRE activeren.

Dat houd in dat je kaart open word gezet (alle kanalen) voor een korte tijd.

Laat in deze periode je kaart registreren (Kost enkele tientjes per jaar) maar je bent er zeker van dat je kaartje Auto Update is.

Na de PRE activering en registratie van je kaart word je kaart opnieuw geactiveerd met het door jou gekozen pakket.

Deze laaste activering word enige weken lang meegezonden.

Waneer de activering kompleet is is het enige wat dan met een programma hoeft te doen is het veranderen van 1 byte op je kaart.

Dit is verweg de eenvoudigste oplossing en je hoeft maar zeer gering aan je kaart te sleutelen.

Wil je ook nog andere providers bekijken raad ik je aan een goldwaver te nemen.

Ik begrijp ook eerlijk gezegt niet dat je na het brken van je eerste kaart dat niet meteen hebt gedaan maar dat is jou zaak.

Heb nog wel een vraag wat die andere twee kaarten aangaat.

Kun je aangeven wat hier nog wel opstaat of misschien kun je mij de ATR van deze kaarten toesturen.

Als je bepaalde waardes op bepaalde plaatsen in de ATR hebt staan is er heus nog wel wat te doen.

Veel sucses en een goede raad.

Bezint eer gij begint.

 
@NvBgm

Welke byte is dat dan? Ik dacht nl. dat je de PBM moest veranderen, dat zijn toch meerdere bytes...

 
Ja je kunt dan de bpm even veranderen en je hebt het hele pakket.

 
Je kunt heel simpel op save gaan met een virgin kaart.

Als de kaart voor de eerste keer door c+ geactiveerd wordt wordt deze via de serial aangesproken ,dus er staat nog geen mk000 , 01 en ppua op.

Als je nu een mk01 en ppua van een andere kaart hebt kun je deze er gewoon opzetten , de pbm aanpassen en je hebt beeld.

Dit is heel simpel te doen met mkfind 3.0

Je zet een mk02 op de kaart en gebruikt die om de sign. te berekenen , nadien wis je de (zelf geschreven) 02.

 
Pfff, hier moet ik even voor gaan zitten, ongetwijfeld aardig bedoeld al deze uitleg maar dit is materie die je niet zomaar door hebt.

Wat betreft die ATR, die is als het goed is op beide kaarten nog intact en zal proberen deze uit te lezen en gelijk even noteren.

Ik heb een zogenoemd expirimenteer kaartje waar ik regelmatig programma's op los laat omdat ik in de veronderstelling ben dat deze toch al niet meer bruikbaar is.

Maar zo nu en dan kan ik toch nog iets wissen of aanbrengen op de kaart.

Maar de provider 0 (seca) laat ik wel met rust na alle waarschuwingen op het bord gelezen te hebben.

We gaan nog even voorzichtig verder met expirimenteren ,misschien dat mijn "defecte"kaart weer bruikbaar word.

Ik laat de nieuwe kaart nog maar even nieuw.

 
@Tech : Als je de kaart door C+ hebt laten activeren, wordt er een MK02 aangemaakt op de kaart. Als je nu je eigen MK01 erop zet, wordt deze er steeds vanaf gewist, en ook de PBM wordt terug gezet op 00 ... 14 .

Hoe doen ze dat? Via de MK02, of via het Unique Adres van de kaart? Oplossing zou dan zijn: MK02 eraf wissen, en/of unique adres veranderen (kan dat?).

Ik denk dat het beste is om de kaart officiëel aan te melden met 'gratis' settopboxpakket, en dan een beetje geduld uitoefenen. Na enkele weken stoppen ze met PBM aanpassingen, en zo heb je een nieuwe MK01 erop staan. Pas dan je PBM aan en je blijft het hele pakket vrij ontvangen.

Greetz

Marciemarc

 
Zoiets had ik in mijn hoofd marciemarc, maar ik wist niet zeker of dat een goede manier was.

 
Wat ik me afvraag is of de ongebruikte kaarten niet aangesproken worden om ze leeg te houden?

Als dat niet het geval is zou je dus ongestraft je eigen gegevens kunnen plaatsen zoals hierboven beschreven.

Wie weet dit?

 
ik heb mijn nog ongebruikte kaart er 2 dagen in laten zitten en er is niks mee gebeurt, geen ppua gekregen dus.

heb hier ook een kaart van een kennis liggen die hem heeft aangemeld maar die de 30 gulden per jaar niet wil betalen deze heeft een nieuwe ppua gekregen en word om de 15 minuten helemaal uitgezet, ook op de vrije zenders. dit gebeurt via het unieke adres en volgens mij de key 00 van provider 1 als je deze wist gebeurt dat volgens mij dus niet meer maar kun je ook niet meer op c+ terugvallen.

de key 02 zit juist in de kaart als hij maagt is en word gewist als hij word geaktiveerd.

groeten blokker

 
Canaal Digitaal verstrekt via je UA pas een PPUA en bijbehorende MK01 wanneer zij de formulieren van je hebben ontvangen en verwerkt. En inderdaad gedurende 2 a 3 weken wordt dan je PBM steeds op de gekozen pakket vorm gezet. Mooi moment om je MK01 te loggen als je geen keys kunt trekken. Dit verzenden houdt vanzelf op. Hierna kun je de PBM naar believen aanpassen.

Of eerder wanneer je de MK00 van prov 0019 kent door hem een klein beetje te veranderen zodat de update niet doorgaat. Na 3 weken weer gewoon terug zetten.

MTB

 
Met andere woorden dus, als je je kaart nooit aanmeld en zelf een mk01 (mbv. een zelfgeschreven mk02)op je kaart schrijft gaat alles perfect.

Ik werk al een maand op 6 met een virgin kaart die dus nog nooit aangemeld is en dus ook geen ppua en mk01 van C+ gekregen heeft.

Op het moment dat ik de kaart officieel aanmeld wordt deze via de serial aangesproken.(Denk ik)

Er stond helemaal geen key in de kaart , dus ook geen mk02.

 
Niet zo slim dus van de plussers, ze weten toch welke kaarten uitgegeven zijn... :biggrin:

 
Even duidelijkheid .

Een maagdelijke kaart bevat key00 seca

key 00 prov1

key 02 prov1

key 03 prov1

Bij een pre activatie word de kaart geactiveerd

over key 03 :laugh:)))zie log

C1 40 01 83 4E

---------------------- DATA ----------------------

C5 FD E0 B8 3C E5 EB 17 94 A8 02 69 73 FD

6D 5A A6 B1 D6 B4 7F CD 46 9F 44 E9 FD EB

29 B0 76 38 6C 72 C6 8D EF 08 BE 8A 04 2B

DA 79 06 F5 20 A8 30 03 50 1A 11 08 4C 20

F7 F8 2E 9B EF A8 F0 4D 9E 02 EE B0 56 8C

A8 B9 D5 2E DB 54 14 C3 97 7C

------------------------------------------------------

Surencryption : Used

IndexKey : 03 ( Management key )

Bundle : 01

Key1 : xx xx xx xx xx xx xx xx

Key2 : xx xx xx xx xx xx xx xx

---------------( AFTER SURENCRYPTION )----------------

41 00 00 00 00 10 01 10

02 10 03 10 04 10 05 10

06 10 07 10 08 10 09 10

0A 10 0B 80 00 00 00 00

00 00 00 CE 21 16 78 90

5D DA 62 2E 57 2A 2B 6F

61 90 5C DA E2 93 CC 5D

B5 2B 09 90 5E 20 48 8D

E3 B9 DE C3 1D 82 95 87

51 AE 66 9B 95 93 D8 13

--------------------------

Nano: [41] 00 00 00 00 <<< ppua

Nano: [10] 01 <<< del key

Nano: [10] 02

Nano: [10] 03

Nano: [10] 04

Nano: [10] 05

Nano: [10] 06

Nano: [10] 07

Nano: [10] 08

Nano: [10] 09

Nano: [10] 0a

Nano: [10] 0b

Nano: [80] 00 00 00 00 00 00 00 CE <

Nano: [21] 16 78 <

Nano: [90] Updating primary key.

-> KeyIndex : [5D] Value [bD 7F 87 E0 DA 41 4F A8 ]

Nano: [90] Updating primary key.

-> KeyIndex : [5C] Value [22 64 23 AF AE 48 F4 42 ]

Nano: [90] Updating primary key.

-> KeyIndex : [5E] Value [09 A6 EE D1 D1 09 7B E5 ]

Nano: [82] EMM Signature.

Pas als registratie verwerkt is zal een ppua en key 01 binnen 2 weken volgen update over key 00

serie nummer is in zovere belangrijk dat voor elk serie nummer een key 00 staat.

 
Als ik CD was zou ik een keer in de zoveel tijd de niet aangemelde kaarten killen via de MK00 van SECA. Dit is dus niet zo moeilijk. Het is echter moeilijk bij te houden welke kaarten in omloop zijn gegaan.

Ik voorspel dat er een tijd zal komen dat dit gaat gebeuren. Hetzelfde met het niet betalen van het basis ABBO.

Waarom gun je CD zelfs niet de f30,- per jaar. Ik bedoel je kijkt toch ook.

MTB

 
groot gelijk mtb ook ik heb gewoon mijn abbo

het is nog steeds gewoon een hobby:))))))

en als je gaat rekenen geven de meeste mensen

meer geld uit aan kaarten proggers en schotels

dan dat zij gewoon een abbo zouden nemen.

 
Geld kan inderdaad niet het probleem zijn, de hobby kost een veelvoud van een gewoon abbo-tje.

We moeten er toch voor zorgen dat er kanalen in de lucht blijven, door een abbo te nemen, anders is het met de hobby zo gedaan. :sad:

Maar het zijn wel de 'gaten' die ervoor zorgen dat er wat te hobbieën overblijft. :biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan